آلبالو

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

فوران سریع رادیویی یا FRB (مخفف Fast Radio Burst) نوعی پالس رادیویی با منشأ کیهانی است که بشر بوسیله تازگی به وجود آن اثر اسیر و ماهیتش هنوز بوسیله درستی حساسیت نشده است. FRBها که اولین وعده درون سال ۲۰۰۷ کشف شدند، می توانند تنها در چند میلی حین انرژی بیشتری از آنچه منتشر کنند که خورشید درون یک قرن تولید می کند.

دانشمندان مؤسسه ی تکنولوژی ماساچوست (MIT) توانسته اند ابتدایی مرحله نوعی از این تابیدن الکترومغناطیسی را با الگوی منظم رصد کنند. منشأ این امواج که ۵۰۰ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد، چهار روز انفجارهای به علنی نامنظم تولید می کند و پس از دوازده روز خاموشی، مکرر چهار روز این مسئله تکرار می شود. الگوی یادشده در طول ۵۰۰ روز مطالعه ی دانشمندان مستمر دنباله داشته است. این سیگنال های غیرطبیعی بوسیله معاون رادیوتلسکوپ کانادایی CHIME رصد شده اند.

معمای انفجارهای سریع رادیویی در سال ۲۰۱۶ با کشف اولین FRB تکرارشونده تیره نم شد. هنگامی که دانشمندان با پدیده ی کیهانی تکرارشونده ای مواجه می شوند، معمولا منشأ آن را به ماتم اجرام ربط می دهند. بخاطر مثال، پالسارها که امواج رادیویی از پیشگام های خود ساطع می کنند و به لامپ های کیهانی مشهورند، بوسیله دلیل سوگ سریع ستاره های نوتورنی به دور خود بوسیله بود می آیند. این در حالی است که الگوی منظم یا نامنظم انفجارهای سریع رادیویی را نمی توان بوسیله گردش نسبت عدالت.

دانگلی زی، اخترشناس دانشگاه تورنتو در این باره می گوید:مقیاس زمانی این انفجارها بسی شگفت انگیز است. پیش از این، تخیل می شد منشأ این امواج چرخش ستاره های نوترونی باشد؛ بنابراین، پالس هایی با اطراف ی تناوب ثانیه ای خواه کمتر انتظار می رفت. فرکانس هفته ای داخل تئوری های پیشین به ندرت پیش بینی شده بود.

اینکه چه چیزی باعث ابداع این انفجارهای رادیویی سریع به قیافه ریتمیک شده، هنوز مشخص نیست؛ ولی دانشمندان امیدوار هستند وارسی ی بیشتر این کشف جدید بتواند پرده از اسرار FRBها بردارد.بیشتر بخوانید:اسپیس ایکس درصدد پیدایش موجودی فضایی شناور بخاطر پرتاب استارشیپ استکمیسیون ارتباطات فدرال درباره تأخیر اندک اینترنت استارلینک تردید داردفیزیکدان ها به دنبال پیدایش شتاب دهنده ی ذرات تو ماهحیات هوشمند روی زمین؛ رویدادی نادر یا معمول؟امواموای اسرارآمیز ممکن است کوه یخی هیدروژنی باشد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدمحمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درون قالب طرح «ساعت سعد: دیدار با پیشکسوتان هنر» به عیادت رضا ناجی ستاره سینما و تلویزیون رفت. تو این بازدید که در منزل این بازیگر پیشکسوت سینما اجرا شد، رضا ناجی درباره بلای ناگهانی و روند درمانی اش صحبت کرد.

او همچنین خاطره دریافت جایزه «خرس نقره ای» را مرور کرد و گفت: من وقتی دربرلین بخاطر ستاندن مزد روی صحنه رفتم آن را وقف کشورم ایران کردم از طرف مهم ترین چیز برای من کشورم است. «خرس نقره ای» در حال حاضر در کفش سینماقرار دارد. همچنین طباطبایی مدیرعامل اداره هنرمندان پیشکسوت روند درمانی این پیشکسوت سینما را ردیابی کرد. ناجی سال گذشته تحت اجرا جراحی قرار گرفت و در حال حاضر مراحل پایانی شیمی درمانی را طی می کند.
بعدازظهر ۱۲ اکتبر ۱۷۶۸، پزشکی به معروفیت دیمسدیل داخل حال آماده سازی کاترین کبیر، ملکه ی روسیه برای مایه کوبی بود. این فرایند از نظر تخصصی فقره میسر ای بود؛ اما از دیدگاه پزشکی کمی خطرناک به نظر می رسید. دیمسدیل برای عمل مایه کوبی علت احاله جوش های روغن حاوی واریولا به دو تا سه مدخل از بازوی کاترین احتیاج داشت. واریولا، ویروس بیماری آبله است که منجر به اجل یک سومین از مبتلایان می شود. کاترین به میل خویشتن آلوده شده بود، اما دیمسدیل به دنبال نگرانی اش از حاصل ی کار، کالسکه ای را تمهید دیده وجود که اگر فقره به مرحمت پیش نرفت، بتواند به سرعت هزیمت درنگ.

هدف دیمسدیل، آبله کوبی یا اصطلاحا مایه کوبی حیات. این کار با وجود خطر بالایی که داشت یکی از نقاط اوج دستاوردهای پزشکی آن زمان به حساب می رفت. پزشک در فرایند آبله کوبی، جوش های آبله ای را از بدن بی تا ناخوش به بدن شخصی سالم منتقل می یواش. برهان این حکم تو آن زمان مشخص نبود. شخصی که آبله را دریافت کرده، به بیماری از نوع خفیف مبتلا می شود؛ اما درون معاوضه تا آخر عمر در مقابل بیماری ایمن خواهد شد.

بیست و هشت سال بعد، ادوارد جنر، با کشف ویروس دوقلو واریولا نام آبله ی گاوی، روش واکسیناسیون را متحول کرد؛ اما ابتدایی متد آبله کوبی با وجود خطرات بسیار تأثیر اضافی داشت. در این طرز شخص سالم عمدا با پاتوژن ضعیف شخص ناتندرست آلوده می شود و ایمنی او تکثیر می یابد.

ایمنی شناسان مدرن، مفهوم زندگی بخش واکسن را به درجه ای رساندند که درون صورت کشف واکسنی بخاطر کووید ۱۹، هیچ خطری برای آلودگی گسترده وجود نخواهد داشت. مایه های کنونی آبله کوبی، منجر به القای تولید آنتی بادی می شوند که با وجود ورود ویروس به بدن، از تکثیر متراکم آن جلوگیری می کنند؛ اما فرایند کشف نخستین واکسن این اسلوب نبود. بخاطر مثال وقتی دیمسدیل، کاترین را آبله کوبی کرد، سیستم ایمنی او را در موقعیت کنترل قرار داد؛ اما می دانست کاترین بوسیله نوع خفیفی از بیماری مبتلا خواهد شد.

اکنون با بود درک بهتری که درباره ی واکسن هاوجود دارد به راحتی می قابلیت به مجنون وار بودن و غیراخلاقی وجود داشتن اولیه واکسن ها معلول سرما. تا اینکه دیمسدیل غصه که هزاران وهله آزمایش واکسن را اجرا داده بود از روش خود اطمینان طولانی نداشت.

ایده ی آلودگی عمدی ناسالم با ویروسی بدخیم را شاید بتوان یکی از برجسته ترین ایده ها تو کچل تاریخ ی پزشکی دانست. این ایده، نه متعلق بوسیله جنر حیات نه دیمسدیل. از طرفی آبله کوبی به صورت وارسته کشف نشده است. بلکه مقابل مستندات اولیه، این رویه از چین (احتمالا استان های جنوب غربی آنهویی خواه جیانگشی) آغاز شده و پس ازآن به کل جهان گسترش یافته است.

بازرگانان بحری چین، شیوه واکسیناسیون را به آفریقا و هند گسترش دادند و پس از هنگام جاده ی ابریشم آن را به ترکیه رساندند. در ترکیه، سفرای اروپایی صد هجدهم روش واکسیناسیون را فرا پژمان و سپس آن را به کشورهای خویشتن منتقل کردند. زمان بندی و مسیرهای معرفی آبله کوبی در بکلی جهان علامت می دهد، این ایده در برهه ای پدیدار از کتاب و شاید از یک شخص منتقل شده است.

طبق قصه ای قدیمی، داخل مجموعه یادداشت های یو تین چی درباره ی آبله در سال ۱۷۲۷، اولین مایه کوب، رجولیت خارق العاده بود که این روش را از اساتید کیمیاگری آموخته بود؛ اما این مرد خارق العاده که کنف شناسی را با یکی از جسورانه ترین آزمایش های تاریخ پزشکی ابداع کرد، چه کسی بود؟ نام این شخص امکان پذیر است هرگز جایی ثبت نشده باشد. بااین حال، مقابل افسانه ها و رساله های کهن چینی، می توان شرح حالی بخاطر «مرد خارق العاده» یا به طور اختصار «ایکس» نوشت.

به باور ی ژوزف نیدهام، تاریخ دان و زیست شیمی دان، ایکس امکان پذیر است یک شفابخش، مسافر یا شخصی متقی به راه هایی غیر از طب رایج چینی بوده باشد. در آن زمان طب کاربردی و متداول چینی، براساس داروها، درمان فیزیکی و راه های عقلانی بوده است؛ اما ایکس طرز های پزشکی مرسوم را با جادو اختلاط کرده است.کاشف آبله احتمالا کیمیاگری ناشناس در چین بوده است

چیا فنگ چانگ در اثری به نام ابعاد آبله و ابهت آن تو تاریخ چین، ایکس را فانگشی می نامد؛ ولی ترجمه ی واژه ی فانگشی می تواند گمراه کننده باشد بجهت کلمات مترادف آن مشابه جن گیر خواه غیب گو بیشتر افراد شرور را به ذهن می آورند. از طرفی ایکس، مسافری شفابخش یا التیام دهنده با باور عمیق بوسیله جادو بوده که درباره ی ایدئال هایی مثل پاکیزگی و رژیم سالم هم سخنرانی می کرده است.

بعید است ایکس هیچ وضع آموزش پزشکی رسمی دیده باشد. درواقع، او رازها و ترفندهای خود را از اساتید و بستگان خود آموخته است. او احتمالا شخصی بی سواد خواه کمتر سواد بوده و تخصص خود را کاملا به روش سنتی زبانی به دست آورده است. شاید بوسیله همین دلیل است که معروفیت او مجهول مانده و درون جایی ثبت نشده است. در آن زمان، فانگشی هایی مانند ایکس، روش ها و ترفندهای خود را از همه نهان می کردند و صرفا آن ها را دراختیار شاگردان خود قرار می دادند. بوسیله نقل از نیدهام در اثر علم و تمدن در چین، مایه کوبی در چروک به نام چین فانگ یا نسخه ی ممنوعه مشهور بود. چین فانگ دربرگیرنده درمان های محرمانه ای وجود که از لله بوسیله ناشی نقل مکان می شد.

از جهاتی، ایکس بی شباهت به جادوگران مدرن غربی نبود رازهای او عمر او بودند و آشکار کردن آن ها می توانست جادو را خراب کند و بوسیله تصرف وکار آیندگان آسیب بزند. تشریفات رازداری فانگشی ها همراه با افسانه های متعدد مربوط بوسیله مایه کوبی، هموار بنیاد ساز پژوهش های متعددی درباره ی منشاء دقیق وسیله کوبی شدند. بدوی سند مکتوب درباره ی وسیله کوبی بوسیله اواسط صد شانزدهم بازمی گردد. رساله ای پزشکی که در سال ۱۵۴۹ با نشانی «داخل باب سرخک و آبله» توسط پزشکی بوسیله نام وان چوهوان نوشته شد به توصیف «پیوند مایه ی آبله» بوسیله افراد سالم می پردازد؛ اما وسیله کوبی احتمالا حداقل چند نسل قبل از چوهوان آغاز شده است بجای برابر تالیف های او این روش ممکن است منجر به قاعدگی شود. درنتیجه بینش مربوط به مالیات جانبی روش، نشان می دهد این سیاق تو گذشته هم استفاده داشته است.

اما موضوع بحث اصلی، کتاب دقیق آغاز مایه کوبی است. اگر قصه های مربوط به مایه کوبی قطعی اندوهناک شوند می استعداد گفت این سیاق از صد یازدهم میلادی آغاز شده است. طبق یکی از مستندات در جای پا آینه ی طلایی ارتدکس پزشکی، در سال ۱۷۴۹، زاهدی گوشه نشین روی قله ی مقدس در استان سیچوان چروک تو آغاز هزاره ی دوم، دستگاه کوبی را خلق کرد. طبق این افسانه، شخص شفابخش، برای نجات جان خانواده ی نخست وزیر وانگ تان، از کوه پائین می آید.

بااین حال، بسیاری از پژوهشگرها نسبت به اسطوره ی علو و افسانه های مشابه شک دارند. برای مثال چرا هیچ گزارشی درباره ی ائتلاف مهمی مثل مایه کوبی اول وزیر ثبت نشده است؟ و چرا بیش از ۵۰۰ سال هیچ گونه شواهدی درباره ی این روش مؤثر و انقلابی وجود ندارد آن هم درحالی که مستندات قدیمی تر درباره ی درمان آبله مناقشه کرده اند؟ شواهد موجود و انفجار تصادفی مستندات نشان می دهند وسیله کوبی برای اولین بار در اواخر قرن پانزدهم یا اوایل صد شانزدهم و درون مدت کوتاهی قبل از ظهور داخل متن های پزشکی، رواج یافته است. داخل تمام شرایط، ایکس نخستین بیمار خویشتن را تقریبا غصه زمان با فرود امدن کریستف کلمب به دنیای جدید علاج کرده است.



مایه کوبی به سر ی چینی

به جای پیچیده ساختن منشاء دستگاه کوبی، می توان از قصه ها به عنوان شواهدی مناسب استفاده کرد. چنانچه اولین پزشکان، به ظهر پیشنهاد علمی درمان به بیماران می رفتند، بیماران بدگمان می شدند و نسبت به آلودگی عمدی خویشتن یا کودکان خویشتن به ویروس واریولا بی میل می شدند. درنتیجه، اولین پزشکان از داستان های قلابی برای افزایش دلربایی دستگاه کوبی مصرف می کردند. این داستان ها افسانه هایی درباره ی منشاء و عملکرد دستگاه کوبی بودند؛ مانند هر فروشنده ی خوب دیگری، آن ها اکسیر خود را همراه با دستور کامل کاربرد نمی فروختند. چانگ می نویسد:جلب ایمنی و متکی مردم نسبت به مایه کوبی، تلاش و زمان زیادی دربند است.» قدری از جدیت طلبیدن اعتماد، بوسیله افسانه هایی درباره ی ابداع مایه کوبی باز می گردد. بخاطر شهید اگر ناسالم بوسیله دست شفابخش زاهدی روی قله ی کوه متقی بود، نسبت به تست وسیله کوبی ترغیب می شد. ابداع داستان های قلابی درباره ی مایه کوبی در آن زمان عزب راه جلب اعتماد مردم وجود.

حتی اگر افسانه ها مستحکم باشند و شخصی بوسیله معروفیت ایکس صدها سال زودتر از تصور پژوهشگران وجود داشته باشد می توان خلق مایه کوبی را بوسیله او نسبت داد؛ اما متأسفانه رویه دقیق این شخص غم مانند نام او مجهول است. به گفته ی هیلاری اسمیت، مؤلف «بیماری فراموش شده: مصیبت های منتقل شده از طب چینی»:چه عاملی باعث شده گذشتگان از روشی عجیب شبیه وسیله کوبی مصرف کنند؟ متأسفانه ما هیچگاه داستان و منشاء دقیقی را درون این باره دراختیار نداریم.

می توان درون تاریخ پزشکی چین، شفابخش های متعددی مشابه ایکس را بی پرده کرد و با خیساندن روش های مختلف و دانسته های ایکس درباره ی آبله به نتایج جامعی رسید.

به نقل از کو هونگ، فیلسوف قرن سوم میلادی، آبله برای اولین وهله پس از لشکرکشی سرلشکر ما یوآن برای غلبه پهلو ویتنام امروز در سال ۴۲ میلادی، مخبر چین شد. موافق نوشته های هونگ، در ۳۴۰ میلادی، گند یوآن در ثانیه حمله بوسیله غارتگران به این مصیبت مشغول می شوند و آن را به ساختمانی می برند، بوسیله همین برهان چینی ها به آبله، «آبله ی یغماگر» تیمار می گفتند. (تقریبا در طولانی زبان ها، کلمه اصلی آبله، مترادف با «بیماری خارجی» است).

همه گیری آبله، ویرانی های شدیدی را داخل چین به بار آورد. آبله می توانست منجر به مرگ یا ایمن شدن افراد شود و با گذشت صد ها، سن میانگین افراد مشغول کاهش علنی کرد. تا سال ۱۰۰۰ میلادی، آبله بوسیله کچل کشور گره واکنش کرد بوسیله طوری که بسیاری از کودکان به اینبیماری مشغول شدند. کمی از آن ها جان خویشتن را از دست داده و قدری دیگر ایمن شدند.

آبله بوسیله قدری درون گره شایع شده بود که پزشکان آن را اجتناب ناپذیر می شمردند. به عقیده ی آن ها این مصیبت مانند گذرگاهی بود که طولانی کودکان از آن گذر می کردند و آبله را به مروارید ای برای مردم یا روح ها تشبیه کردند. باتوجه بوسیله قیمت مرگ و میر حداقل ۳۰ درصدی، مسری آبله نتایج حزن باری را به دنبال داشت. درون تابستان ۱۷۶۳ داخل ایالت پکن، بیش از ۱۷ هزاره خردسال جان خویشتن را از مشت دادند.

اجتناب ناپذیری آبله همراه با آسیب پذیری بیشتر کودکان، باعث شد فدایی به این عقیده برسند که این بیماری نوعی مجازات گناه کبیره است. پس از پایان هزاره ی اول، پزشکان به این خراج رسیدند که عامل اصلی آبله، نوعی زهر جنینی است که در سال های نخستین ی تولد کودک منتشر می شود. آن ها برای حذف این سم، فرایند پاکسازی دهانی را روی نوزادان تازه متولد شده اجرا می دادند.

هم زمان شفابخش هایی مشابه ایکس متوجه شدند آبله می تواند از انسان منتقل شود و احتمال ابتلای مجدد به آن حیات ندارد. افرادی که به بیماری مبتلا نشده بودند (بدن های تازه کار که اصطلاحا مانچوس نامیده می شدند) پس از شیوع، از شهرها گریختند و افرادی که استقلال یافته بودند (بدن های پخته) پایین تر حراست قرار گرفتند. هونگ در اوایل ۳۲۰ میلادی درباره ی آبله می نویسد:شفابخش می تواند ابدار ترین بیماری ها را پشت ضابطه بگذارد و حتی بدون اینکه آلوده شود، تخت خویشتن را با مریض بوسیله تعهد پرداخت می گذارد.

دریافتن مفاهیم فوق، از اصول اساسی وسیله کوبی هستند اما منحصر به چین نبوده اند. شاید ایکس از باورهای سنتی منحصر به فرهنگ چینی معاون می گرفته است. یکی از روش های باستانی پزشکی چینی که ایکس به کار می برد، ی درون کونگ درون یا «مبارزه ی سم با سم» نامیده می شود. بوسیله مدت صد ها، پزشکان چینی بخاطر مبارزه با عطارد به ترکیب چای سم های شناخته شده ای مثل کامپتوتسین و گل تلفنی پرداختند. درنتیجه، ایده ی استفاده از مواد کشنده بوسیله عنوان درمان صرفا تخصیص به ایکس نبوده است.

البته، تضاد سزاوار سرزنش توجهی بین چای های سمی تجویزشده برای افراد بیمار و مدیریت پاتوژن بدخیم برای انحصاری کاملا سالم حیات دارد. بااین حال، این حوزه حزن تو شالوده ی طب سنتی چینی جای می گیرد که برخلاف تأکید پزشکان غربی به خشکی امدن درمان واکنشی، بوسیله شدت متمرکز کنار روش های پیشگیرانه است.

شاید هرگز نتوان به انگیزه و محرک اصلی اولین دستگاه کوب ها معلول برد ولی چنانچه انحصاری مثل ایکس از احاله فرد به بی نظیر آگاه بود، حتما می دانست اشخاص صرفا یک مرحله بوسیله آبله مبتلا می شوند یا کودکان بیشتر داخل معرض این بیماری قرار دارند و حتما به طب های زهردار هم باور داشته است و اولویت بالایی بخاطر تداوی پیشگیرانه قائل بوده است.ادوارد جنر خلق کردن کننده ی دستگاه کوبی با آبله ی گاوی بود و اشتهار روش خود را واکسیناسیون نامید

شاید ایکس تماشاچی درمان نوع خفیف آبله بوده است و بوسیله برخی والدین نگران پیشنهاد داده است به جای هزیمت از بلای ناگهانی اجتناب ناپذیر، با زهر بوسیله مبارزه با زهر بروند و فرزندان خویشتن را به سمت پشه ی زندگی هدایت کنند. یا شاید ایکس حس خوبی از بلای ناگهانی داشته است و متشابه هر شفابخش دیگری داستانی را برای بازنشسته کردن والدین بدگمان مخلوق است. بوسیله نقل از نیدهام ابتدایی نحو مایه کوبی، پوشیدن لباس شخص آلوده به ویروس بود؛ اما ایکس به سادگی لباس های آلوده را به افراد نمی قسط. معمولا شفا بسرنوشت شوم دچار کردن های کهن سنت خاصی را برای این فقره ایفا می دادند آن ها عود هویدا می کردند، پول می سوزاندند، با صدای بلند ورد می خواندند و خدایان را مسئول نگهداری از طفل در موافق آبله می دانستند. پس ازآن لباس ها را بر کودکان می پوشاندند و منتظر می ماندند.

خردسال پس از مایه کوبی معمولا تا روز پنجم دچار تب می شد و دانه های چرک آبله روی بدن او رشد می کردند؛ اما در عوض، بوسیله جای چرکین های سیاه کشنده، دانه های کوچک تر با رنگ برملا تری روی بدن ناسالم رشد می کردند. درنتیجه کودک بوسیله سنخ خفیفی از بلای ناگهانی مبتلا می شد. آن ها مطمئن بودند این روش خراج خواهد داد.

اما سئوال علنی این است که چرا این فرمان را انجام می دادند؟ چرا خردسال بوسیله جای سنخ مهلک بیماری، مجبور بوسیله تحمل نوع خفیف آن می شد؟ چرا دستگاه کوبی روش ایمن تری برای کاهش قدرت آبله است؟ ایکس قطعا توضیحی برای این کار داشت اما متباعد است این توضیح براساس تعاریف علمی کنونی صحیح باشد.

پاسخ دقیق به پرسش فوق به لطف همگی گیر شناس ها براساس نموداری به نام منحنی واکنش، دز به دست می آید. منحنی واکنش، دز به ربط ی بین شدت بیماری بی همتا مبتلا و معیار دز بدوی ی ویروس اختصاص دارد. این تعریف با حداقل دز عفونی متفاوت است. حداقل دز معمولا به کمترین ذرات ویروس قابل قبض قبل از ابتلا بوسیله بیماری، گفته می شود. حداقل دز عفونی بخاطر ویروس واریولا تقریبا برابر با ۵۰ ذره ی ویروس (ویریون ) است که رقم اضافی به دیدن می رسد اما تقریبا سه میلیون عدد از این ویروس را می توان روی قعر یک سوزن جای عدل.



ویروس واریولا (آبله) پایین تر میکروسکوپ

به نقل از راشل جونز، لله علوم و سلامت از دانشگاه یوتا، از رویت تئوری یک ویریون برای ابتلا کافی است اما این احتمال بعید به نظر می رسد. اما در رخ شرایط یکسان، هرچقدر تعداد ویریون ها بیشتر باشد، شدت بیماری بی آرامی بیشتر خواهد بود؛ و این وفاق ی منحنی دز، واکنش را مدلل می یواش.

متأسفانه دستیابی به نسبت دز، واکنش، خارج از ماخذ های آزمایشگاهی کار دشواری است. بازسازی دزی که شخص در شرایط غریزی دریافت می کند تقریبا غیرممکن است درنتیجه اندازه گیری نسبت دز، نفوذ مستلزم آلوده سازی عمدی گروهی از بیماران با مقیاس مشخصی از یک پاتوژن است. این کار غم برای بلای ناگهانی های ویروسی مانند آبله خطرناک است.

بدیهی است نمی توان انسانی را با مقادیر قابل توجهی از واریولا آلوده کرد و سپس به اندازه گیری واکنش آن پرداخت ولی برابر پژوهش روی موش ها، بین میزان دز ویروسی و شدت بلای ناگهانی همبستگی وجود دارد. تزریق مقادیر اندک واریولا به موش ها منجر به ابراز بیماری خفیف خواه بی علامت در آن ها شد درحالی که دز های بالاتر نسبتا کشنده بودند.

تمجید قطعی منحنی های دز، فایده فرمان محظور است ولی طبق شواهد، هرچقدر میزان دز ویروس واریولا بیشتر باشد، شرایط ناسالم وخیم پر حرارت خواهد شد. مارک نیکاس، استاد بازنشسته ی برکلی کالیفرنیا و پژوهشگر پاتوژن ها و تخمین ریسک، معتقد است رابطه ی بین قطع ی دز ابتدایی و شدت بیماری، برای تمام پاتوژن ها خلوص می کند.مقاله های مرتبط:واکسن کرونا؛ هرآنچه باید درباره تلاش جهانی برای مقابله با کووید ۱۹ بدانیدواکسنی ۱۰۰ ساله شاید بتواند ویروس کرونا را ایستا کند

منحنی دز، خاصیت واریولا نشان می دهد چرا مریض ایکس، بیماری خفیفی را تجربه کرد و چرا مایه کوبی بر درمان مصیبت تأثیرگذار بوده است. ایکس بدون اینکه بداند با انتخاب لباس های بیمار مشغول بوسیله معیار ی خفیف، تعداد کمتری از ویریون ها را به شخص نقل مکان کرده است و در درجه ی دوم بسیاری از ویریون ها قبلا کشته شده بودند. درنتیجه، ناسالم ایکس با دز کمتری بوسیله مصیبت مبتلا می شود. این مقدار دز برای تحریک عفونی و تولید آنتی بادی ها بخاطر کاهش ریسک مرگ، کافی است.

هدف از مایه کوبی ایجاد تعادل بوده است: اگر دز ویروس قوی باشد، شدت بلای ناگهانی اوج می رود؛ چنانچه دز بسیاری پائین باشد منجر به تولید آنتی بادی نخواهد شد. مایه کوب ها بوسیله مرور و با تصرف امتحان ی بیشتر، روال های جدیدی را برای ابتلای خفیف بوسیله مصیبت ساختن کردند ولی حتی مایه کوب های بدوی غم مرگ و میر ۲ الی ۳ درصدی را گزارش کردند. درحالی که بها طبیعی اجل و میر آبله حدود ۳۰ درصد است. دستورالعمل های قدیمی برنده مایه کوبی، انتخاب مبتلایان خفیف بوسیله آبله و روش مناسب پس انداز سازی چرک ها را پیشنهاد می دهند.

مایه کوب ها با استفاده از فرآیندهای ساده، به شکلی ناآگاهانه نخستین فرایند رقیق سازی ویروسی را انجام دادند. به مرور زمان و با فرآیندی مثل روش دیمسدل تعداد مرگ و میر بر جای پا آبله به ناچیز از ۱ مورد درون ۶۰۰ نفر رسید. داخل نهایت نگرانی دیمسدیل برطرف شد و کاترین به بلای ناگهانی خفیف مبتلا شد و کالسکه ی هزیمت دیمسدیل بی استفاده ماند. مایه کوبی او با موفقیت انجام شد و دیمسدیل بعدها از میکروسکوپ برای تجسس چرک هایی که روی لطمه کاترین قرار داشتند استفاده کرد. کاترین در مجله ای بوسیله ولتایر می نویسد: «کوهستان به موش زندگی داد».

ادوارد جنر درست سه گانه دهه پس از مایه کوبی کاترین فیروز به کشف آبله های گاوی بوسیله عنوان جایگزینی برای آبله های انسانی شد. گونه او منجر بوسیله مایه کوبی های ایمن خیس شد و او نام این روش جدید را واکسیناسیون گذاشت. بعدها لویی پاستور کشف کرد که می تواند پاتوژن های دیگری مثل سیاه ضرب یا هاری را غم بوسیله همین روش وسیله کوبی کرد.

با اینکه گونه ایمنی شناسان بخاطر تولید واکسن به تکامل رسید، اصل رادیکال واکسیناسیون، مثل عهد ایکس و کشف اولیه ی آن است. به نظر نوظهور می رسد که یکی از الهام بخش ترین رویه ها توسط شخصی به دشت روان است که به سختی به طب علمی باور داشت. نیدهام می نویسد: «نمود وسیله کوبی در میان جادوگران هنوز به شکل یک تناقض سرمد الباقی است.»

اما شاید مردم آن زمان، ایده ی آلودگی عمدی شخص با ویروس های بدخیم را بوسیله قدری خطرناک می دانستند که باعث شدند شخصی بیرون از علم پزشکی مایه کوبی را پاشیدن دهد. شاید چاره ی حکم درون دست فرد معتقدی بوده که بتواند به نیکی رمان سرایی درنگ.بیشتر بخوانید:کووید 19 سرعت تحول درایت مصنوعی بهداشت و درمان را اضافه خواهد دادسازمان جهانی بهداشت مسری دوباره ابولا را در کنگو تأیید کرداحتمال ابتلا بوسیله ویروس کرونا ازطریق سطوح چقدر است؟ویروس کرونا به آسانی از لمس سطوح خواه اشیاء نقل مکان نمی شودافزایش امیدواری دانشمندان برای پیدایش واکسن کرونا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مجتمع های تخصصی داخل حلقه شورای اسلامی اصلی ترین جایگاه برای انشای قوانین و پی ریزی دستور کار هایی است که دولت و انباره قضائیه موظف بوسیله اجرای آن خواهند بود. کارشناسان معتقدند بسیاری از ابهاماتی که تو نحوه درک، تفسیر و اجرای قوانین میان دستگاه های اجرایی و نهادهای نظارتی دیده می شود، مربوط بوسیله تکریم نکردن اصول، قواعد و فنون نگارش قانون در مجلس شورای اسلامی است که آسیب های فراوان و بلندمدتی را به کشور تحمیل می کند.

جایگاه سر گذاری درون کشور با درود برقرار از کمیسیون های تخصصی آن شکل می گیرد. این اتاق های خیال پارلمانی وظایفی بوسیله عهده دارند که اجرای صحیح آن منوط بوسیله انتخاب ثابت قدم اعضا و در دید قبض مدل تسلط افراد حاضر داخل کمیسیون به امور محوله است.

وظایف هر کمیسیون در قانون آیین روزنامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایان است، از این رو باشگاه عمران را می قابلیت موتور محرک سازندگی در ملک دانست که ماده ۵۵ شیوه داخلی مجلس، وظایف آن را داخل محدوده راه و ترابری، مسکن، عمران شهری و روستایی و امور عمرانی شهرداری ها و دهیاری ها تعریف کرده است.

از آنجا که پارلمان دوره یازدهم با ۷۵ درصد تغییر نمایندگان نسبت به دوره قبل شکل گرفته است، بوسیله نظر می رسد باشگاه ها با چهره های متاخر تشکیل شوند و طبیعتاً شاهد تغییرات در ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون ها نیز باشیم.

البته موافق آنچه محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیئت رئیسه محفل شورای اسلامی گفته است، اختلاط اعضای جماعت های تخصصی مجلس هنوز نهایی نشده است، اما طبق پیگیری های خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی نیکزادثمرین، احمد دنیامالی، علیرضا پاک فطرت، اقبال شاکری، عادل نجف زاده، احمد جباری، سیدالبرز حسینی، صدیف بدری، کمال علی پور خنکداری، حسین بامیری، کمال حسین پور، اسماعیل حسین زهی، محمد سرگزی، محمدرضا رضایی کوچی، منصور آرامی، علی آذری، برملا الدین سعیدی، بخشش الله فیروزی پورآبادی، ایمنی الله حسین پور، جواد نیک منش و آرا شاوردیان رجحان هایی برای پیشگاه تو مجتمع عمران باشگاه یازدهم تعیین کرده اند. سازوکار عرفی حضرت در مجلس ها

 مواد ۳۶ و ۳۷ شیوه تویی حلقه شورای اسلامی با هدف اجرای عدالت در انتخابات اعضای جماعت های تخصصی و افزودن کیفیت قانونگذاری و کارآمد شدن کانون ها این راه تدوین شده که هر نماینده مکلف است قبل از شروع دوره جدید مجلس، اطلاعات خویش را براساس فرمت امتیازبندی به صورت خوداظهاری در سامانه وارد کند تا این داده ها درون دسترس همگی نمایندگان قرار گیرد. همچنین هر نماینده پس از افتتاح دوره فرم مخصوص انتخاب کمیسیون های تخصصی خود را از شعبه مربوط دریافت می کند و پس از اتمام فرم با تعیین در اولویت پیشنهادی بوسیله همراه مستندات حداکثر تا سه گانه روز پس از گشادن پرگیر به هیئت رئیسه مجلس تحویل می دهد.

ماده ۳۶ قانون کانون وارسی فرم های تکمیل شده، قبض مدارک و برابری آن با مستندات و سپس چاپ سوابق نمایندگان را بوسیله عهده معاونت قوانین گذاشته است و این معاونت قید مدت ۴۸ ساعت؛ پس از برابری فرم ها با مستندات، معلومات مندرج درون فرم ها و تحصیلات، سوابق اجرایی  تجارب شعبه و عضویت در کمیسیون ها را در سامانه ثبت می یواش سپس معلومات مذکور را از طریق همان سامانه به هیئت رئیسه واگذاری می دهد.

درون این گزارش به گزینه های مطرح و احتمالی اربابی مجلس عمران باشگاه یازدهم داخل دوره ای یک ساله پرداخته است که اسامی و سوابق آنها به شرح دون است: احمد دنیامالی

دنیامالی سال ۱۳۳۹ تو بندرانزلی متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه دانش و صنعت ایران در سال ۱۳۷۱ است که به نشانی دانشجوی میزان کشوری درون این مقطع معرفی کردن شد. دنیامالی ته نامه ارشد خویشتن را با عنوان نقشه کشی پردیس دانشگاهی بهشهر (وابسته به دانشگاه علم و صنعتی) بوسیله پایان رساند و پس از آن درون سال ۱۳۹۲ در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری، در مقطع دکترای دانشگاه علوم و تحقیقات تهران پرورش کرد و ته روزنامه خویشتن را با عنوان طراحی فضاهای تفریحی شهر تهران ارائه کرد.  وی عضویت در شورای اسلامی دهات تهران و اربابی کمیسیون عمران و حمل ونقل کشور را در سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ تو کارنامه دارد.

در رزومه کاری دنیامالی این داوخواه ریاست جماعت عمران مجلس یازدهم نیز از سال ۱۳۸۴ تا ۸۸ در پُست هایی بسان ریاست هیئت مدیره اداره مهندسی و عمران شهرداری تهران، ریاست هیئت مدیره راه اندازی تنخواه گذاری و شرکت های مردمی، مهتر هیئت مدیره سازمان کارپرداز شهرداری تهران، مهتر هیئت مدیره شرکت یادمان سازه دیده می شود.

وی پیش از آن درون سال های ۸۰ تا ۸۱ درون معاونت فنی و مهندسی قد هیئت عامل دایره بنادر و کشتیرانی کشور بوده و تجهیز بنادر کانتینری ایران، توسعه بنادر بوشهر، بندرعباس، چابهار، امام خمینی، نوشهر و بندرانزلی از جمله پروژه هایی است که درون این گرداگرد راهبری کرده است. محمدرضا رضایی کوچی

رضایی کوچی سال ۱۳۵۰ در شهرستان جهـرم استان فـارس متولد شد. وی دارای مدرک دکترای پزشکی از دانشگاه شیـراز و پزشک عمومی است.  رضایی کوچی سابقه آستان تو هیاهو تحمیلی را نیز دارد. او جانبـاز و مسلط به زبـان انگلیـسی است.  وی شهرداری جهـرم را در ترازنامه اجرایی خود دارد و پیش از این تو جانب مدیـریت پشتیبـانی و خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان فارس نیز مسئولیت داشته است.

رضایی کوچی همچنین مدرس دانشگاه، مدیریت خدمات و پشتیبانی دانشگـاه علوم پزشـکی فارس، عضویت در کمیته اورژانس استان فارس، عضویت درون شـورای آموزش و پـرورش شهرستان جهـرم، شعبه شهرداران استان داخل کارگروه بهداشت و سلامت استان، عضویت در هیئت مدیـره شـرکت داروسازی رازی، ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستـان جهرم، عضویت درون هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های استان فارس و عضویت در هیئت اجرایی میتینگ عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس را تو ترازنامه اجرایی خویشتن دارد. وی همچنین نماینده ناظر مجلس در شورای عالی هواپیمایی کشور با جناب رئیس جمهور، رئیس انباره قضائیه و پنج نفر از وزرای نصیب و قسمت و ناظر مجلس داخل شورای ممتاز انطباق امور اداری و متخصص پزشکی با شرع مهذب اسلام وجود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنیوز، روزهای گرم تابستان که از گونه می رسد، رهن و اجاره خانه همچنین با افزایش نجومی رو به رو می شود، همین همچنین باعث مشکلاتی برای بسیاری از مستاجران می شود.

داخل بر سایر مشکلات سرسام آور، ساختمان به یکی از بزرگ ترین دغدغه های مستاجران تبدیل شده، امسال نیز بدبختانه وضعیت کرایه بها بی نهایت سر بوسیله فلک کشیده شده است.

با وضعیت اقتصادی موجود، قشر فرسوده جامعه برای پیدا کردن منزل مناسب که با دخل و خرجشان متناسب باشد، خویشتن را به آب و آتش می زنند و البته کمتر به حاصل می رسند.

اگر با در نظر گرفتن تمام مسائل پیش رو، عزب به فکر خودمان نباشیم می توانیم لبخند رضایت و تمایل را بر لبان همنوعان خود ببینیم.

این روزها مالکان زیادی را می بینیم که بهای رهن و اجاره خانه خویشتن را به صورت غیرمنطقی افزودن داده اند، با صاحب بناء هایی مواجه شدیم که به مثلا بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به رهن منزل خود اضافه کردند اما نمی خواهیم از یاد ببریم که در این طور روزهایی صاحب خانه هایی هم هستند که هوای مستاجران خویشتن را دارند و سر منافع دنیوی اوقات یکدیگر را تلخ نمی کنند.

متاسفانه تعداد صاحب خانه های خوبی که دل اجاره نشینان را نمی شکنند اندک است، خیلی هم کم است. ولی تا دلتان بخواهد از پشت این طور مالکانی در جامعه حیات دارند.

برای تعیین نمونه اجاره بهای مسکن، قانون خاصی سیاق نشده و یا اگر غصه شده تا اجرا هنوز فاصله ها دارد و تنها ارامش است که تعیین می کند موجر در پیمان نامه جدید چقدر هوس کرده قیمت رهن و اجاره ساختمانی اش را ارتفاع ببرد.

در واقع انحصاری که مالک منزل مسکونی است می تواند با هر زیاده چرب یا شیرین که دلش می خواهد کشور خویشتن را کرایه دهد.

داخل شرایط فعلی بازار ساختمانی که قیمت ها نسبت به سال گذشته چند برابر افزایش یافته، مستاجر مجبور خواهد بود خواسته های موجر را برآورده کند تا احیانا آواره محله و خیابان نشود.

این شرایط، روزهای سختی را پیش روی مستاجران فراغت داده است، جز اینکه صاحب مسکن ها رحمی به حال مستاجران کنند و دربست ارزش را افزایش ندهند و یا کمتر و حساب دان پر حرارت بوسیله مسکوک رهن و دربست افزایش کنند.

بد نیست درون این وضعیت اقتصادی که اکثر انسان را کلافه کرده است موجران با انصاف گوشه چشمی تیمار به مستاجران داشته باشند؛ همان انصافی که برخی مالکان به مستاجران دارند و هر ساله زحمت ابزار کشی را به آن ها نمی دهند، الگویی که اگر رواج جلوه گر کند می تواند خیلی از قوم ها را صاحب، ساختمانی کند؛ ان شاالله. آمار اجاره نشین ها درون کلانشهرها | کدام گروه ها دچار مشکل اکید بناء خواهند شد؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از وب ام دی مقاله ای که تو ژورنال JAMA Neurology منتشر شده است اسکن های مغزی یک تکنسین رادیولوژی ایتالیایی مبتلا به کار در بخشکووید-۱۹ را که خودش دستخوش علائم بلای ناگهانی شده بود، توصیف می نرم.

 این زن برای یک روز دچار سرفه خفیف خشک شد و پس ازآن حس بویایی و چشایی اش را از دست داد.

وارسی بینی و تصویربرداری از قفسه سینه او هیچ نشانه ای از بیماری را نشان نمی داد و او دچار تب اندوه نبود.

اما اسکن های مغزی تشویش در «پیاز بویایی» قدری از عدد را که در امتیاز بوها دخیل است، نشان داد. سپس آزمایش ویروس کرونا درون این زن اجرا شد که حاصل آن مثبت بود.

پزشکان سایر علل از دست رفتن بویایی از عموم سایر عفونت های ویروسی در این ناخوش را رگه کردند.

با توجه بوسیله این یافته ها درون این بیمار، این پژوهشگران این نظری را مطرح می کنند که ویروس متاخر کرونا (سارس-کوو-۲) ممکن است از طریق عصب ذائقه به مغز تهاجم کند و باعث مختل شدن دریافتن بویایی شود.

اسکن های مغزی در این زن درون یک ردیابی در ۲۸ روز بعد نشاندهنده برطرف شدن التهاب بود و عیال نیز حس بویایی اش را مکرر به دست آورده بود.

البته این پزشکان در دو ناتندرست دیگر کووید-۱۹ که حس بویایی شان را از مشت داده بودند، تو اسکن های مغزی در روزهای ۱۲ و ۲۵ پس از شروع علائم ناهنجاری مغزی پیدا نکردند.

این پزشکان حاصل گیری می کنند که تغییرات مغزی درون تصویربرداری ممکن است همیشه در بیماران کووید-۱۹ بروز نکند یا محدود بوسیله مراحل بسیار اولیه عفونت باشد.

کارشناسان می گویند معاینه های پیشین نشان داده اند که ویروس جدید کرونا ممکن است با علائم عصبی و روانی بروز کند، اما هنوز معلوم نیست که این علائم تا چه کمیت ناشی از عفونت ویروسی خود مغز است یا اثرات ثانوی پاسخ زنهار بوسیله ویروس که امکان پذیر است بوسیله بی تابی مغزی هم بینجامد.
اپل هفته ی گذشته iOS 13.5 را به صورت عمومی در دسترس کاربران صبر داد، این نسخه از سیستم عاملموبایل اپل شامل استعداد های جدیدی نظیر Exposure Notification API و البته برخی بهبودها درون فناوری فیس ID است. درون همین راستا اهالی کوپرتینو اخیرا دانگرید به نسخه ی پیشین iOS یعنی iOS 13.4.1 را غیرممکن کرده اند.

بازگشت به نسخه های پیشین iOS به طور متعارف تو بین اعضای اجتماع ی جیل بریک رایج است. به علاوه گاهی اوقات نسخه های جدید iOS با باگ هایی آزاردهنده همراه هستند که روی امتحان ی کاربری اثر منفی می گذارند، داخل این شرایط همچنین گاهی اوقات کاربران رجحان می دهند به نسخه ی پیشین بازگردند تا اپل مشکلات را رفع درنگ.

در نظر داشته باشید که به تازگی اعضای تیمی امنیتی با شهرت آنکاور جدیدترین جیل بریک iOS را منتشر کرده اند که حتی روی نسخه ی ۱۳/۵ حزن فقره می بطی ء. بدین ترتیب اعضای جامعه ی جیل بریک به منظور کاربرد از وسایل متاخر تیم آنکاور نیازی به بازگشت بوسیله نسخه ی پیشین ندارند. در آن زمان گروهی از محققان پیش دماغ کردند که رفع آسیب پذیری جدید iOS و غیرممکن کردن جیل بریک نسخه های جدید بین دو تا سه گانه هفته به طول می انجامد.

این اولیه باری نیست که اپل دانگرید به نسخه های پیشین جهیز عامل موبایلی خود را غیرممکن می کند. این شرکت به هنگام انتشار هر نسخه ی متاخر تمایل دارد همه ی کاربران به دانلود و انتصاب آن بپردازند تا مایه سندیت همواره دارای جدیدترین بوسیله روزرسانی های امنیتی باشد. بوسیله علاوه در بسیاری از مواقع، جدیدترین نسخه ی iOS پایدارترین تجربه ی مقدور را به کاربران نمایش می دهد. حال که اپل دانگرید به iOS 13.4.1 را غیرممکن کرده است، هیچ یک از کاربران نمی توانند ازطریق آی تونز یا فایندر مک از iOS 13.5 به نسخه ی یادشده بازگردند.

تاریخ سرایت iOS 13.4.1 بوسیله اوایل ماه آوریل برمی گردد. این نسخه برخی باگ های اپلیکیشن فیس تایم را رفع کرد. یکی از مهم ترین باگ های فیس تایم این بود که دارندگان گوشی های مجهزبه iOS 13.4 نمی توانستند با دارندگان گوشیمجهزبه iOS 9.3.6 خواه نسخه های باستانی تر، ازطریق فیس تایم تماس بگیرند. بوسیله علاوه شماری از کاربران مدعی شده بودند بلوتوث مایه شان به درستی امر نمی کند، در همین راستا اپل ازطریق iOS 13.4.1 این دشوار را نیز رفع کرد. هفته ی گذشته iOS 13.4.1 با iOS 13.5 جایگزین شد. iOS 13.5 نسبت به نسخه ی پیشین به روزرسانی بسیار بنیادی تری بود و برخی قابلیت های بنیادی بوسیله گوشی های اپل اضافه کرد. ناگفته نماند اپل دانگرید به iOS 12.4.6 را همچنین برای آیفون ها و آیپدهای قدیمی غیرممکن کرده است.

کام داریم اپل تو آینده ای نزدیک بوسیله روزرسانی جدیدی برای iOS در دسترس قرار دهد تا امکان جیل بریک را غیرممکن کند. همانطور که اشاره کردیم تیمی امنیتی با نام آنکاور مدتی پیش قاهر به روشن کردن نوعی آسیب پذیری صفر روزه گرفتن (Zero-Day Vulnerability) در iOS شدند و با اتکا بر همین آسیب پذیری ابزاری متاخر برای جیل بریک تمامی نسخه های این جهیز عامل منتشر کردند. اپل عاری شک حکم روی برطرف کردن آسیب پذیری یادشده را آغاز کرده است و بوسیله زودی آن را رفع می کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی داخل این ماخذ دارید؟بیشتر بخوانید:اپل استارتاپ مملکت ی درک قدر یا بهای چیزی تقلبی Inductiv را برای بهبود پایگاه داده ی Siri خریداری کرداپل درباره ی اضافه کردن تکمه ی حساس بوسیله نیرو روی Apple Pencil تحقیق می کندسامسونگ ۸۰ درصد از نمایشگرهای OLED سری آیفون 12 را مطمئن می کندجنگ ادامه دار اپل و فروشگاه های ایرانی اپلیکیشنهواوی تو میدان تبلت چروک از اپل پیشی گرفت
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کاغذلو اعتراف کرد: تابستان سال گذشته، مشکلاتی در حوزه برق و آب فدایی از مناطق شهری و خوش نشین ورامین رخ داد که لازم است تا پیش از آغاز انفصال تابستان و با هدف رفع و جلوگیری از تکرار این مشکلات، جلسات تخصصی کاربردی برگزار شود.

وی افزود: سال گذشته درون حوزه روستایی مشکلاتی تو تأمین آب فداکار از روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد بوسیله بود آمده وجود که با مدیریت منابع و اقدامات کوتاه مدت اندکی از این مشکلات برطرف و با اجرای طرح های بلندمدت طی ماه های گذشته، مشکل کاستی آب در این مناطق به نعوظ کامل رفع شد.

وی تصریح کرد: با بود تأکیدات صورت گرفته، کماکان برخی از روستاها مدیریت آب را بوسیله همکاری آب و فاضلاب واگذار نکرده اند که این فرمان باعث می شود که خدمت رسانی به این مناطق با شاق همراه شود.

کاغذلو تقریر کرد: در مملکت گاز نیز اقدامات موثری به خاص در انتقال شبکه به جنوب شهرستان و منطقه حصارگلی که شهرک گل و گیاه در آن قرص است قیافه گرفته و لازم است تا شاق روستاهای فاقد گاز و یا دارای بغرنج طول مسیر، به نعوظ کامل شود.

وی گفت:  احداث خط ۶۳ کیلوولت شهرستان ورامین پس از ۱۳ سال خواست ایفا می شود. با اجرای این طرح و راه اندازی فاز نخست، ۴۰ مگاوات بوسیله ظرفیت انتقال برق شهرستان افزوده و بغرنج ضعف و لرزه ولتاژ داخل بطرف خانه و روستاهای جزء مرکزی در تابستان امسال برطرف می شود.

فرماندار ورامین گفت: داخل حوزه توزیع برق، در حال فراهم ۳ هزار و ۳۵۰  دستگاه ترانس توزیع در شهرستان ورامین حیات دارد که از این تعداد ۶۰۰ دستگاه خانگی بوده و طی ۲سال گذشته، ۱۰۰ ترانس بوسیله ظرفیت شهرستان افزوده شده است.

وی تأکید کرد: تیمار اکنون مشکلی درون توزیع برق وجود ندارد، ولی خطوط برق موجود در شهرستان، استعداد انتقال این بار را ندارد و طی سال گذشته قابلیت شهرستان بوسیله حل این مشکل معطوف و بخش بنیادی ای آن رفع شد.

شهرستان ورامین با دو بسرنوشت شوم دچار کردن مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزاره نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ۹۸، مسئولان وزارت بهداشت، تداوی و آموزش پزشکی با اعلام وضعیت اضطراری بخاطر جلوگیری از تکثیر آمار مبتلایان مشتاق قرنطینه خانگی شهروندان شدند.

محدودیت های اعمال شده در روزهای منتهی به روز طبیعت در فروردین ۹۹ بلندی همکاری انسان در ماندن در خانه بود و باعث کاهش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول استان خوزستان شد، اما پس ازآن از آن،  برداشتن فداکار فردی ها و سهل انگاری مردم، اوج گیری کرونا را به همراه داشت.

وضعیت در حال مجهز همچنین کم ارزش نیست و هر روز پیاده شدن تعداد مبتلایان بوسیله کرونا در دزفول افزوده می شود. همین فرمان باعث شده وضعیت این شهرستان در استان خوزستان سرخ شود و مسئولان برای کاهش تردد شهروندان محدودیت هایی اعمال کنند.

عید سعید فطر نزدیک است و اقوام مختلف شهرستان دزفول بوسیله ویژه تازی زبان ها طبق سنتی عتیقه این عید را جشن گرفته و به دیدن و بازدید می روند. خواهش می رود اقداماتی بخاطر خودداری از این دورهمی ها داخل شرایط شیوع کرونا ادا شود تا مجدد شاهد افزایش آمار مبتلایان نباشیم. آشنایی با آداب و سنت ماه رمضان در خوزستان

وضعیت موجود می طلبد آدم دزفول برای حفظ کردن سلامت خود و خانواده ها، باهم اتحاد کردن لازم را با مسئولان برای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا داشته باشند.

استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدان  

سرپرست فرمانداری اختصاص شهرستان دزفول خواستار شریک بزرگان، معتمدان و شیوخ و استفاده از ظرفیت این متنفذین در کنترل کرونا شد.

مراد شالوده عباس گفت: ترک فداکار آداب و رسوم بغرنج است، اما مراد می رود بزرگان برای حفظ مصونیت اجتماع از ظرفیت خویشتن انسان برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

وی ادامه داد: براساس گزارش نیروی انتظامی، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان تا حدود زیادی بخاطر مقابله با کرونا شرکت کرده اند، اما عده ای همچنان بر برگزاری آیین ها ابرام دارند که دستگاه قضایی با افراد خطاکار تلاقی قانونی می کند.

بن عباس اضافه کرد: تصمیمات مسئولان درصورت همراهی نکردن انسان اثربخش نخواهند وجود.  جلوگیری از دخول مردم بوسیله آرامستان ها به همه شهرداران و بخشداران ابلاغ شده و بزرگان و معتمدین همچنین باید بخاطر جلوگیری از رویت و بازدیدهای عید سعید فطر اطلاع رسانی کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول افزود: معتمدان، شیوخ و بزرگان با مسئولان برای اجرای بور گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه به اختصاص در روز عید سعادتمند فطر همدستی کنند و انسان نیز در ساختمانی بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

بطلان نماز مهمانی فطر

بن عباس با اشاره بوسیله وضعیت قرمز شهرستان دزفول از محاسبه ابراز ابتلا به کرونا گفت: براساس دیدن دانشگاه علوم پزشکی دزفول و با توجه به جلسه مشورتی ائمه جمعه شهرستان، نماز روز جشنواره سعید فطر به رخساره دسته پرسنل تو هیچگاه مسجد،  جا مهذب و مصلایی برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: تصمیماتی تو این روزها اتخاذ می شود که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. همانطور که پیشگام معظم انقلاب فرمودند باید از دستورات پزشکی برای حفظ جان انسان ها در شرایط شیوع کرونا تبعیت کرد.

اقدامات پیشگیرانه تو  چغامیش

بخشدار چغامیش دزفول نیز گفت: پس از این که تعداد مبتلایان به کرونا داخل روستای سیدعنایت از روستاهای بسرنوشت شوم دچار کردن چغامیش، افزایش چشمگیری داشت و با توجه به درپیش بودن جشنواره فطر، غرض گرفتیم میتینگ هایی با بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و بانوان فعال در این مدخل داشته باشیم.

مرتضی جودی فر افزود: تو نشست با بزرگان روستاها از آنها خواسته شد برای جلوگیری از مسری هرچه بیشتر کرونا، از حضور درون آیین های ختم، عروسی، میهمانی و شب نشینی ها خودداری کنند.

وی امتداد داد: با بزرگان روستاهای تازی نشین نیز صحبت شد تا ضمن برگزار نکردن آیین های مربوط به عید فطر و دنباله قرنطینه شوهردار از دید و بازدیدها خودداری و نماز عید فطر را داخل خانه بخوانند.

بخشدار چغامیش دزفول بیان کرد: طبق سنتی دیرینه، اهالی عرب نشین در عید فطر به منزل افرادی که یک نفر از خانواده آن ها از دست رفته، می قضیه و ادای حرمت می کنند. از آنها خواسته شد امسال از این کار خودداری کنند که همگی بزرگان و سران طوایف همچنین ضمن مقبول این درخواست اعلام کردند سال آینده، این سنت ها را اجرا خواهند کرد.  

وی هواخواه رعایت پروتکل های بهداشتی برای اندازه زنجیره کرونا از سوی اهالی این بخش شد و گفت: سران و شیوخ عرب اخبار کرده اند در بناء خواهند ماند و به دیدن و بازدید عید فطر نخواهند رفت.

وسوسه اهالی

وی افزود: بخاطر تشویق اهالی روستاهای پاره چغامیش، بنرهایی با عنوان  «جشنواره فطر در بناء می مانیم» در ورودی روستاها نصب شده و پس از عید افرادی که رعایت کرده اند، وسوسه خواهند شد.
جودی فر ادامه داد: جریمه ای بخاطر افرادی که نظر و ملاقات جشنواره فطر ایفا می دهند تو دید محزون نشده، اما  افرادی که پاس کنند با لوح تقدیر و نصب بنر درون محل روستاها از آنها تقدیر خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول بی آرامی گفت: رویت و بازدید داخل این روزها بوسیله صلاح نیست و همگی باید بخاطر صلح و صفا خود و جامعه، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدیار ممبینی افزود: مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید توسط مردم مراعات شود تا سپس از گوهر کن شدن این بیماری، آیین های دینی را درون به خشکی امدن هم برگزار کنیم.

بنا بر این  گزارش،  دهیاران، بزرگان، معتمدان و شیوخ شهرستان دزفول تو نشستی ضمن اعلام همدستی با مسئولان بخاطر اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های اجتماعی به خشکی امدن لزوم برگزار نکردن آیین های عید سعید فطر و تجمعات مداومت کردند.

دزفول بعد از اهواز، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد.