آلبالو

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ۹۸، مسئولان وزارت بهداشت، تداوی و آموزش پزشکی با اعلام وضعیت اضطراری بخاطر جلوگیری از تکثیر آمار مبتلایان مشتاق قرنطینه خانگی شهروندان شدند.

محدودیت های اعمال شده در روزهای منتهی به روز طبیعت در فروردین ۹۹ بلندی همکاری انسان در ماندن در خانه بود و باعث کاهش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول استان خوزستان شد، اما پس ازآن از آن،  برداشتن فداکار فردی ها و سهل انگاری مردم، اوج گیری کرونا را به همراه داشت.

وضعیت در حال مجهز همچنین کم ارزش نیست و هر روز پیاده شدن تعداد مبتلایان بوسیله کرونا در دزفول افزوده می شود. همین فرمان باعث شده وضعیت این شهرستان در استان خوزستان سرخ شود و مسئولان برای کاهش تردد شهروندان محدودیت هایی اعمال کنند.

عید سعید فطر نزدیک است و اقوام مختلف شهرستان دزفول بوسیله ویژه تازی زبان ها طبق سنتی عتیقه این عید را جشن گرفته و به دیدن و بازدید می روند. خواهش می رود اقداماتی بخاطر خودداری از این دورهمی ها داخل شرایط شیوع کرونا ادا شود تا مجدد شاهد افزایش آمار مبتلایان نباشیم. آشنایی با آداب و سنت ماه رمضان در خوزستان

وضعیت موجود می طلبد آدم دزفول برای حفظ کردن سلامت خود و خانواده ها، باهم اتحاد کردن لازم را با مسئولان برای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا داشته باشند.

استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدان  

سرپرست فرمانداری اختصاص شهرستان دزفول خواستار شریک بزرگان، معتمدان و شیوخ و استفاده از ظرفیت این متنفذین در کنترل کرونا شد.

مراد شالوده عباس گفت: ترک فداکار آداب و رسوم بغرنج است، اما مراد می رود بزرگان برای حفظ مصونیت اجتماع از ظرفیت خویشتن انسان برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

وی ادامه داد: براساس گزارش نیروی انتظامی، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان تا حدود زیادی بخاطر مقابله با کرونا شرکت کرده اند، اما عده ای همچنان بر برگزاری آیین ها ابرام دارند که دستگاه قضایی با افراد خطاکار تلاقی قانونی می کند.

بن عباس اضافه کرد: تصمیمات مسئولان درصورت همراهی نکردن انسان اثربخش نخواهند وجود.  جلوگیری از دخول مردم بوسیله آرامستان ها به همه شهرداران و بخشداران ابلاغ شده و بزرگان و معتمدین همچنین باید بخاطر جلوگیری از رویت و بازدیدهای عید سعید فطر اطلاع رسانی کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول افزود: معتمدان، شیوخ و بزرگان با مسئولان برای اجرای بور گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه به اختصاص در روز عید سعادتمند فطر همدستی کنند و انسان نیز در ساختمانی بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

بطلان نماز مهمانی فطر

بن عباس با اشاره بوسیله وضعیت قرمز شهرستان دزفول از محاسبه ابراز ابتلا به کرونا گفت: براساس دیدن دانشگاه علوم پزشکی دزفول و با توجه به جلسه مشورتی ائمه جمعه شهرستان، نماز روز جشنواره سعید فطر به رخساره دسته پرسنل تو هیچگاه مسجد،  جا مهذب و مصلایی برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: تصمیماتی تو این روزها اتخاذ می شود که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. همانطور که پیشگام معظم انقلاب فرمودند باید از دستورات پزشکی برای حفظ جان انسان ها در شرایط شیوع کرونا تبعیت کرد.

اقدامات پیشگیرانه تو  چغامیش

بخشدار چغامیش دزفول نیز گفت: پس از این که تعداد مبتلایان به کرونا داخل روستای سیدعنایت از روستاهای بسرنوشت شوم دچار کردن چغامیش، افزایش چشمگیری داشت و با توجه به درپیش بودن جشنواره فطر، غرض گرفتیم میتینگ هایی با بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و بانوان فعال در این مدخل داشته باشیم.

مرتضی جودی فر افزود: تو نشست با بزرگان روستاها از آنها خواسته شد برای جلوگیری از مسری هرچه بیشتر کرونا، از حضور درون آیین های ختم، عروسی، میهمانی و شب نشینی ها خودداری کنند.

وی امتداد داد: با بزرگان روستاهای تازی نشین نیز صحبت شد تا ضمن برگزار نکردن آیین های مربوط به عید فطر و دنباله قرنطینه شوهردار از دید و بازدیدها خودداری و نماز عید فطر را داخل خانه بخوانند.

بخشدار چغامیش دزفول بیان کرد: طبق سنتی دیرینه، اهالی عرب نشین در عید فطر به منزل افرادی که یک نفر از خانواده آن ها از دست رفته، می قضیه و ادای حرمت می کنند. از آنها خواسته شد امسال از این کار خودداری کنند که همگی بزرگان و سران طوایف همچنین ضمن مقبول این درخواست اعلام کردند سال آینده، این سنت ها را اجرا خواهند کرد.  

وی هواخواه رعایت پروتکل های بهداشتی برای اندازه زنجیره کرونا از سوی اهالی این بخش شد و گفت: سران و شیوخ عرب اخبار کرده اند در بناء خواهند ماند و به دیدن و بازدید عید فطر نخواهند رفت.

وسوسه اهالی

وی افزود: بخاطر تشویق اهالی روستاهای پاره چغامیش، بنرهایی با عنوان  «جشنواره فطر در بناء می مانیم» در ورودی روستاها نصب شده و پس از عید افرادی که رعایت کرده اند، وسوسه خواهند شد.
جودی فر ادامه داد: جریمه ای بخاطر افرادی که نظر و ملاقات جشنواره فطر ایفا می دهند تو دید محزون نشده، اما  افرادی که پاس کنند با لوح تقدیر و نصب بنر درون محل روستاها از آنها تقدیر خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول بی آرامی گفت: رویت و بازدید داخل این روزها بوسیله صلاح نیست و همگی باید بخاطر صلح و صفا خود و جامعه، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدیار ممبینی افزود: مصوبات ستاد مقابله با کرونا باید توسط مردم مراعات شود تا سپس از گوهر کن شدن این بیماری، آیین های دینی را درون به خشکی امدن هم برگزار کنیم.

بنا بر این  گزارش،  دهیاران، بزرگان، معتمدان و شیوخ شهرستان دزفول تو نشستی ضمن اعلام همدستی با مسئولان بخاطر اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های اجتماعی به خشکی امدن لزوم برگزار نکردن آیین های عید سعید فطر و تجمعات مداومت کردند.

دزفول بعد از اهواز، بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد.
  • ۹۹/۰۳/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی