آلبالو

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

ASGHARAMDOOON پس از چیرگی بر میدان پردازنده های صنف ای رده بالا، بازار میان رده را نیز نشانه رفته است. آن ها تصمیم دارند تا با ارائه ی پردازنده های اقتصادی مبتنی بر معماری Zen 2، مشتریان اقتصادی را نیز به محصولات خود جذب کنند. پردازنده های اقتصادی، با برچسب قیمتی کم از ۱۵۰ دلار به میدان ارائه می شوند. اخیرا مشخصات دو مدل از این پردازنده ها تو رسانه های فناوری منتشر شده است که اعضای خانواده ی Ryzen 3 هستند. از زمان معرفی کردن نسل سوم پردازنده های رایزن، تاکنون اقدام های اضافی درون معرفی و عرضه ی این محصولات عمل نشده است.

مشخصات فنی پردازنده های اقتصادی AMD توسط یک کاربر توییتر کشف و افشا شد. AMD تاکنون قوم های متعدد پردازنده همچون Ryzen 5 و Ryzen 7 و Ryzen 9 مبتنی پهلو معماری طایفه سوم Zen 2 را معرفی کرده است، اما به زودی دو پردازنده ی Ryzen 3 نیز معرفی می شوند. پردازنده های آتی، Ryzen 3 3300X و Ryzen 3 3100 نام دارند.



در بخش مشخصات فنی پردازنده ی AMD Ryzen 3 3300X، به چهار هسته و هشت ترد پردازشی اشاره می شود. این پردازنده فرکانس کلاک تا ۴/۳ گیگاهرتز خواهد داشت که ۳۰۰ مگاهرتز بیشتر از پردازنده ی خاندان دومی Ryzen 3 2300X است. همچنین میوه قبلی دارای نبوغ Multi-threading نبود و عزب از ۱۰ مگابایت حافظه ی کش بهره می برد. درحالیکه Ryzen 3 3300X به ۱۸ مگابایت حافظه ی کش فراهم است. از مشخصات دیگر AMD Ryzen 3 3300X می توان بوسیله توان نقشه کشی گرمایی ۶۵ واتی (TDP) و قابلیت های اورکلاک اشاره کرد. AMD Ryzen 3 3300X احتمالا با برچسب پر پشت ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار بوسیله راسته ارائه خواهد شد که باتوجه به قابلیت های تقویت فرکانس، گزینه ی مناسبی محسوب می شود.پردازنده های متاخر با قابلیت های پردازش چندرشته ای، انتخاب هایی ممتاز بخاطر گیمرهای پایین رده هستند

پردازنده ی دومی که مشخصات متخصص اش به رسانه های فناوری نحو یافت، Ryzen 3 3100 صیت دارد. این پردازنده، پایین رده ترین محصول AMD خوهد بود که مجهز به چهار هسته و هشت ترد پردازشی است. حداکثر سرعت کلاک پردازنده ی اقتصادی مذکور، ۳/۹ گیگاهرتز عنوان شد که ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر از Ryzen 3 2200G است. پردازنده ی قبلی، حاضر بوسیله قابلیت های پردازش چندتردی نبود و نیز حافظه ی کش کمتری داشت. درعوض، Ryzen 3 2200G از پردازنده ی گرافیگی یکپارچه ی Vega نصیب می برد.

پردازنده ی Ryzen 3 3100 احتمالا درون بازه ی قیمتی نزدیک بوسیله ۱۰۰ دلار به میدان عرضه خواهد شد که برای گیمرهای پایین رده یک انتخاب عالی محسوب می شود. این پردازنده با بهره مندی از توان های پردازش چندتردی، کارایی سزاوار سرزنش توجهی را داخل اصالت کاربران قرار می دهد و احتمالا خانواده ی اینتل Core i3 ر از لحاظ صرفه ی اقتصادی شکست خواهد داد.

AMD به زودی خانواده ی پردازنده های عام دسکتاپ Renoir APU را همچنین معرفی می کند. از آنجایی که خراش ی پایین رده با قابلیت های مشابه بخاطر پردازنده های Ryzen 2000 وجود ندارد، مقایسه ی Ryzen 3 3100 با 2200G منطقی به نظر می رسد. درنهایت Ryzen 3 3100 دارای قابلیت طراحی گرمایی ۶۵ وات نیز خواهد حیات و درون مادربردهای AM4 از قابلیت های اورکلاک غم پشتیبانی می کند.



دیاگرام بلوکی AMD Renoir APUمشخصات قوم ی پردازنده های AMD Ryzen 3000نام پردازندههسته/رشته پردازشیسرعت کلاک پایهسرعت کلاک استحکام شدهحافظه ی کش (L2 L3)خطوط PCIe (Gen 4 CPU PCH)استعداد طراحی گرمایی (TDP)قیمتRyzen 9 3950X۱۶/۳۲۳/۵ گیگاهرتز۴/۷ گیگاهرتز۷۲ مگابایت۴۰۱۰۵ وات۷۴۹ دلارRyzen 9 3900X۱۲/۲۴۳/۸ گیگاهرتز۴/۶ گیگاهرتز۷۰ مگابایت۴۰۱۰۵ وات۴۹۹ دلارRyzen 7 3800X۸/۱۶۳/۹ گیگاهرتز۴/۵ گیگاهرتز۳۶ مگابایت۴۰۱۰۵ وات۳۹۹ دلارRyzen 7 3700X۸/۱۶۳/۶ گیگاهرتز۴/۴ گیگاهرتز۳۶ مگابایت۴۰۶۵ وات۳۲۹ دلارRyzen 5 3600X۶/۱۲۳/۸ گیگاهرتز۴/۴ گیگاهرتز۳۵ مگابایت۴۰۹۵ وات۲۴۹ دلارRyzen 5 3600۶/۱۲۳/۶ گیگاهرتز۴/۲ گیگاهرتز۳۵ مگابایت۴۰۶۵ وات۱۹۹ دلارRyzen 5 3500X۶/۶۳/۶ گیگاهرتز۴/۱ گیگاهرتز۳۵ مگابایت۴۰۶۵ وات۱۵۹ دلارRyzen 3 3300X۴/۸نامشخص۴/۳ گیگاهرتز۱۸ مگابایتنامشخص۶۵ واتاحتمالا ۱۳۹ دلارRyzen 3 3100X۴/۸نامشخص۳/۹ گیگاهرتز۱۸ مگابایتنامشخص۶۵ واتاحتمالا ۱۰۹ دلارمقاله های مرتبط:پردازنده های مستشار 4000 احتمالا با مادربردهای AM4 سازگار خواهند بودبنچمارک سلسله مربوط باینده پردازنده های رایزن موبایل AMD منتشر شد

رسانه ی AdoredTV داخل به خشکی امدن اشاعه مشخصات پردازنده های متاخر AMD دعوی می کند که Ryzen 3 3300X و Ryzen 3 3100 هردو از قالب تولید پردازنده ی موسوم به Mattise نصیب می برند. قالب جدید، فراهم به یک قالب تکی و یک قالب CCX است. درحال حاضر، دو CCX درون هر CCD پردازنده های Ryzen 3000 دیده می شود؛ اما از آنجایی که پردازنده های چهارهسته ای نیازی به CCX تکثیر ندارند، AMD این راهکار جدید را برای آن ها پیاده می یواش. به علاوه، قالبی I/O O نیز در نمونه های جدید حذف می شود و AMD می تواند از راهکاری یکپارچه مثل قالب های مخصوص Renoir کاربرد. کند تغییر ساختارهای تولیدی، توجیه مناسبی برای دلیل پشت افتادن معرفی و عرضه ی پردازنده های سلاله سومین Ryzen 3 ازسوی AMD بوسیله نظر می.

رسد پردازنده های اقتصادی AMD بخاطر کاربران کامپیوتر انحصاری درون دسته ی پایین رده انتخاب های عالی محسوب می. شوند با رونمایی از مادربردهای B550 که به زودی ادا می شود، شاهد ترکیبی ممتاز بخاطر خلق کردن کامپیوترهای شخصی اقتصادی.هستیم بیشتر:بخوانید یکه تازی اینتل در بازار پردازنده چروک با سهم بازاری نزدیک بوسیله ۸۰ درصدپردازنده های رایزن 4000 احتمالا با مادربردهای AM4 سازگار خواهند بودبنچمارک فاش شده از عملکرد بهتر پردازنده Ryzen 9 4900HS نسبت به Core-i9 10900F حکایت داردانویدیا پردازنده گرافیکی پایین رده MX450 را بخاطر لپ تاپ های اقتصادی شناساندن می کندمشخصات پردازنده های گرافیکی DG2 اینتل فاش شد؛ رقیبی عرض برای آمپر انویدیا و RDNA شریک شدن
برند OZO شرکت نوکیا محبوبیت زیادی ندارد و احتمالا تاکنون حتی نام آن را نیز نشنیده باشید. نوکیا سال ها پیش اعلام کرده بود روی نوعی دوربینواقعیت مجازی ۳۶۰ منصب کار می بطی ء که اقتدار رهگیری حرکات چشم کاربر را دارد؛ این دوربین که با نام OZO شناخته می شد از نوعی فناوری با همین نام استعمال می کرد که البته امر به جایی نبرد و نوکیا ته داخل سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که این پروژه به تاریخچه مستمر است.

با این حال فناوری خاصی که نوکیا موفق به توسعه ی آن شده و با نام کامل OZO Audio شناخته می شود، مزیت های متعددی را درون حوزه ی صوتی به همراه می آورد. نوکیا خلال سال های اخیر به دفعات، پیمان نامه تجاری با برخی شرکت ها امضا کرده است تا آن ها بتوانند از فناوری OZO Audio در محصولات موجودی مصرف کنند. وان پلاس جدیدترین شرکتی به حساب می آید که تو گوشیجدیدش از OZO Audio استعمال کرده است. بر بنیاد اطلاع دادن رسمی، وان پلاس ۸ پرو (OnePlus 8 Pro) دارای مجموعه میکروفون سه گانه با اتکا بر فناوری Nokia OZO است. مقاله های مرتبط:وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 معرفی شدندوان پلاس 8 پرو دربرابر گلکسی S20 اولترا و دیگر پرچمداران بازار

نماینده ی وان پلاس در جریان پخش مجمع آنلاین این شرکت برای رونمایی گوشی های خانواده ی وان پلاس ۸، چندین دقیقه به بحث درمورد توان های صوتی این محصولات پرداخت. او درون بین سخنانش جزئیات مربوط به فناوری های Audio 3D ،Audio Zoom و Audio Windscreen را توضیح کرد. سه فناوری موردبحث به دوربین وسیله مرتبط هستند و پیشگاه آن ها در گوشی وان پلاس ۸ پرو به دلیل فناوری OZO موافقت محذوف است.

استعداد Audio Zoom یا بزرگ نمایی صوتی به کاربر امکان می دهد روی صدای اشیاء متنوع متمرکز شود؛ در واقع از شیوه دوربین دستگاه می توانید روی آیتمی خاص ارشد نمایی کنید تا به لطف میکروفون قدرتمند وان پلاس ۸ پرو، صدای آن آیتم همچنین داخل مرکز توجه قرار گیرد. قابلیت Windscreen با هدف کاهش دراماتیک صدای باد بوسیله طی پرونده ویدئو تو وان پلاس ۸ پرو قرار داده شده است و درون نهایت Audio 3D را داریم. Audio 3D نامی است که وان پلاس تقدم داده از آن برای اظهار کردن امکان پرونده اختصاص و پیشرفته ی محتوای صوتی توسط گوشی جدیدش استفاده درنگ. نگاهی کلی به سه فناوری موردبحث به ما نشان می دهد که با قابلیت هایی برنگ خون طرف نیستیم؛ ولی این ویژگی ها در هر رخ مزیت هایی جالب به کاربر ارائه می دهند و حاصل مشارکت خوب نوکیا و وان پلاس هستند.

جیری هوپانیمی، مدیر بخش اعطای مجوز فناوری ها در همدستی نوکیا، درمورد قرارداد جدید بین این باهم اتحاد کردن و وان پلاس ابراز خرسندی کرده و گفته است: ما از این که می توانیم به لطف فناوری OZO Audio جدیدترین گوشی هوشمند وان پلاس را قادر سازیم ویدئوها و محتوای صوتی را به شکلی فراگیر و باکیفیت بالا ثبت کند التهاب خورده هستیم. فناوری موردبحث به مشتریان وان پلاس امکان می دهد به ویدئوها و محتوای صوتی سرزنده و حقگو دسترسی پیدا کنند. این پیمان نامه باری دیگر جایگاه ما را به عنوان قطب راسته در بن ی اعطای فناوری های پیشرفته به شریک های تولیدکننده ی گوشی و دوربین، مدال می دهد.

شریک شدن Nokia Technologies روی دادن مجوز استفاده از محصولاتی که تحت مالکیت قشری نوکیا هستند به شرکت های دیگر متمرکز است. این موارد شامل پتنت ها، فناوری ها و حتی خود برند نوکیا می شوند. محصولات موردبحث با اتکا بر فناوری های نوینِ دنباله دار نوکیا و دهه ها رهبری این مشارکت درون شالوده ی استفهام و ترقی ساخته شده اند. فناوری هایی که توسط نوکیا توسعه داده شده اند داخل تقریبا تمامی دستگاه هایی که امروزه به شبکه ی اینترنت وصل می شوند، بود دارند. ما مجوز فناوری نوآورانه ی OZO را که در حوزه های صوتی و بصری فعالیت می کند از طریق کسب و فقره ویژ ه مان که با شهرت Technology Licensing شناخته می شود، بوسیله شریک های تولیدکننده ی گوشی های هوشمند و دوربین ها اعطا می کنیم.

با نگاهی تلخیص وار به خبرهای متاخر مربوط بوسیله گوشی های هوشمند بااطلاع می شویم که شرکت های دیگری نیز از فناوری نوکیا در محصولات پایگاه مصرف کرده اند. بررسی ها نشان می دهد شماری از گوشی های اخیر اوپو یعنی فایند ایکس ۲ و فایند ایکس ۲ پرو از فناوری OZO بهره مند هستند. بوسیله نظر می رسد قرارداد جدید نوکیا فقط محدود به وان پلاس نیست و شماری دیگر از همدستی های تحت مالکیت BBK Electronics را نیز پوشش می دهد. ناگفته نماند که BBK Electronics شریک مادر برندهایی بجهت وان پلاس، ویوو، اوپو و ریل می است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟بیشتر بخوانید:نوکیا 9.3 PureView از نمایشگری با مقدار نوسازی ۱۲۰ هرتز برخوردار استتاریخچه گوشی های وان پلاس؛ پرچم داران مقرون به صرفه دنیای اندرویددوربین فیلتر رنگ تو وان پلاس 8 پرو چگونه کار می کند؟وان پلاس از هدفون بی سیم بولتس وایرلس Z رونمایی کردوان پلاس از شارژر بی سیم ۳۰ واتی وارپ برای وان پلاس 8 پرو رونمایی کرد
آیا می دانید که امکان بازگشایی قفل ورقه ارائه گوشی هوشمند با استفاده از دستیار صوتی گوگل، امکان پذیر است؟ دستیار صوتی گوگل امانت به نسخه ی اندروید گوشی، می تواند اقدامات اضافی را با استفاده از دستورها صوتی انجام دهد که بازکردن قفل ورقه نمایش، یکی از آن ها به حساب می آید. با ما در زومیت همراه باشید تا درون این مقاله روش بازکردن قفل گوشی اندروید را با استفاده از کمک صوتی گوگل آموزش دهیم.روش دستیابی به دستیار گوگل تو اندروید

بخاطر استفاده از قابلیت بازگشایی قفل ورق از شیوه دستیار گوگل، باید این ویژگی را در گوشی هوشمند خویشتن داشته باشید. معمولا گوشی های جدید اندروید (اندروید 7.0 نوقات و بالاتر) به صورت پیش تصور دارای دستیار صوتی گوگل هستند. هنگام ایفا تنظیمات گوشی جدید، می توانید این قابلیت را بوسیله سادگی فعال کرده و در ادامه مجوزهای موردنیاز پروگرام گوگل را تأیید کنید.مقاله های مرتبط:هر آن چه باید درباره گوگل اسیستنت، دستیار هوشمند گوگل بدانیدگوگل اسیستنت امکان ارسال و دریافت پیام تو اپلیکیشن های پیام رسان را حاضر کرد

در صورتی که نسبت به کوشا بودن این قابلیت، اطمینان خاطر ندارید، کافی ست برنامه گوگل خود را باز کرده و روی گزینه More، ضربه بزنید. تنظیمات (Settings) را گزینش کرده و دستیار گوگل (Google Assistant) را بررسی کنید. در صورتی که گوشی شما حاضر بوسیله نسخه قدیمی سیستم عامل اندروید باشد، دستیار گوگل به دستگاه به روزرسانی خودکار در گوشی هوشمند شما نصب خواهد شد. تمام گوشی های اندرویدی مجهز به جهیز عامل اندروید 5.0 و بالاتر، امکان شهود دستیار صوتی گوگل را دارند و می قابلیت برنامه Google Assistant را به سادگی از گوگل پلی قبض کنید.

توجه داشته باشید که برخی وضعیت می تواند باعث بروز اختلال در به روزرسانی شود. در صورتی که گوشی شما با دستیار گوگل سازگار است، ولی هیچگاه پیغامی بخاطر فعال کردن آن مشاهده نکردید، مقدمه باید معیارهایی را مورد وارسی قرار دهید.

ابتدا باید اطمینان خراج کنید که زبان تلفن همراه شما توسط معاون صوتی گوگل، پشتیبانی می شود. داخل صورتی که زبان گوشی شما صحیح انتخاب شده است، ولی هنوز دستیار صوتی گوگل را مشاهده نمی کنید، تامین شوید که گوگل پلی بوسیله روزرسانی شده است. گوشی های اندروید قدیمی که قدرت پایینی دارند را نمی قابلیت با کمک صوتی گوگل، متجانس دانست. شما به حداقل ۱ گیگابایت حافظه ذخیره سازی برای دانلود و گمارش اندروید 5.0، احتیاج دارید.روش بازکردن قفل گوشی اندروید با معاون گوگل توسط نوا

توجه داشته باشید بازکردن قفل گوشی با معاون صوتی گوگل، فقط در نسخه هایی خاص از اندروید، علی الخصوص اندروید 5.0 و اندروید 7.1.2 انجام خواهد کرد. این نبوغ توسط گوگل تو اندروید 8.0 و بالاتر، حذف شده است.

تو صورتی که گوشی شما دارای نسخه سازگار اندروید است، می توانید برای بازکردن قفل آن با معاون گوگل، عبارت Ok Google را بگویید. البته برای انجام این کار، باید موارد زیر را انتظام کنید:یک نمونه صدای قابل تکیه از خود را با معاون گوگل، ثبت کنید.استعداد Voice Unlock را داخل تنظیمات دستیار گوگل، کوشا کنید.

شما می توانید هر دو اقدام را با ورود بوسیله معاون گوگل و دسترسی رک کردن بوسیله تنظیمات آن، انجام دهید. برای ایفا این کار، کافی ست روی نماد کشویی آبی فام داخل رابط کاربری دستیار گوگل، ضربه بزنید. منوی سه نقطه را انتخاب و سپس روی گزینه تنظیمات، ضربه بزنید. در سرنوشت نشانی دستگاه، روی گوشی خودتان ضربه بزنید. داخل ادامه هر دو گزینه Access with Voice Match و Unlock with Voice Match را گزینش کنید.





پس از آن که کوشا سازی را ایفا دادید، پیغامی مشاهده خواهید کرد که از شما می خواهد یک صوت عفیف از صدای موردنظرتان را برای بازگشایی قفل گوشی اندروید، پرونده و تأیید کنید. با انجام این کار، تامین باشید گوشی هوشمندتان فقط با شنیدن صدای مشابه پرونده شده اقدام بوسیله بازگشایی قفل گوشی اندروید خواهد کرد.

هنگامی که قابلیت بازکردن قفل گوشی اندروید با صدا را فعال کردید، پروگرام از شما می خواهد که چند عبارت را ضبط کنید. درون صورتی که به هر علتی نیاز بوسیله تبدیل نمونه صوت داشتید، کافی ست در پاره تنظیمات، استاندارد های صوتی (Voice Model) و گزینه Retrain Voice Model را برگزینی کنید. توجه داشته باشید که گوشی اندروید شما، فقط یک بار مدل صوتی متناسب تکیه را ذخیره خواهد کرد.مشکلات بازکردن قفل گوشی اندروید با صدا

همیشه بازکردن قفل گوشی با معاون گوگل نمی تواند بدون شاق باشد، علی الخصوص چنانچه سایر اقدامات امنیتی را هم درون ورقه قفل نمایشگر فعال کرده باشید. در صورتی که گوشی هوشمند شما نیازمند اثر انگشت، الگو، چهره یا پین کد باشد، دستیار گوگل فقط باعث فاحش شدن نمایشگر می شود و توانایی بازکردن قفل های امنیتی ذکرشده را نخواهد داشت.

با حذف کامل موارد امنیتی، می توانید از دستیار گوگل بخاطر بازگشایی قفل صفحه استفاده کنید که البته چنین اقدامی را نصیحت نمی کنیم. شما می توانید با تعیین یک زمان مشخص، کاری کنید گوشی شما با گذشت مدت زمان نمایان و معقول شدن نمایشگر، بلافاصله قفل نشود. برای ابداع دگرگونی در این بنیاد باید وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش امنیت و موقعیت مکانی (Security
وب سایت 9to5Mac پس از وارسی بیلد ابتدایی ی iOS 14 در گزارشی اختصاصی از قابلیتی جدید برای این سیستم عامل پرده برداری کرد؛ اپل احتمالا داخل نسخه ی بعد اینده سیستم عامل موبایلی خویشتن به کاربران امکان می دهد بخش هایی از اپلیکیشن های اپ استور را بدون نصب آن ها، امتحان کنند. امکان عمل این کار از طریق اسکن کد QR بود دارد. ظاهرا این قابلیت به لطف API جدید به کاررفته در iOS 14 اضافه می شود؛ 9to5Mac می گوید اپل در iOS 14 از API موردبحث با اشتهار Clips یاد می کند.مقاله های مرتبط:iOS 14 احتمالا برای همه دستگاه های مجهز به iOS 13 عرضه خواهد شدطرح احتمالی ویجت ها در iOS 14

Clips به توسعه دهندگان اجازه می دهد محتوای تعاملی و پویا از اپلیکیشن هایشان به کاربران ارائه دهند؛ حتی اگر کاربران اپلیکیشن ها را روی وسیله نصب نکرده باشند. بدین نظام وقتی کد QR خاصی را اسکن می کنید، دریچه ای کوچک روی ورقه بوسیله عارض شناکننده پدیدار می شود و به شما امکان می دهد با بخش هایی از اپلیکیشن تعامل داشته باشید. نیز گفته می شود این دریچه ی کوچک امکان دانلود نسخه ی تمام اپلیکیشن را از اپ استور فراهم می کند. بوسیله علاوه چنانچه کد QR اپلیکیشنی را اسکن کنید که قبلا روی دستگاه انتصاب کرده اید، تجربه ی تعاملی یادشده داخل هوا داخلی خود اپلیکیشن بوسیله عرضه درمی آید. 

برای مثال تصور کنید کد QR مربوط بوسیله لینک یکی از ویدئوهای یوتیوب را دارید، اما اپلیکیشن یوتیوب را روی مایه انتصاب نکرده اید. در سیستم عامل iOS 14 بوسیله لطف API جدید Clips می توانید به راحتی کد را اسکن کنید تا ویدئو درون قالب پنجره ای شناگر روی صفحه پیدا شود. بدین ترتیب نیازی زدودن لزوما برای مشاهده ی ویدئو هوشیار وب سایت رسمی یوتیوب شوید. ظاهرا توسعه دهندگان به طی ساخت اپلیکیشن باید به صراحت مشخص کنند که کدام بخش ها از اپلیکیشن باید در قالب یک امانت به صورت OTA توسط iOS دانلود شود تا امکان برقراری تعامل با آن از سوی کاربر، وجود داشته باشد.  امکان مشاهده ی بسرنوشت شوم دچار کردن هایی از اپلیکیشن ها، بوسیله لطف API جدید Clips به iOS 14 می آید

9to5Mac در گزارش خود با ارجاع بوسیله کد iOS 14 ادعا می کند اپل در حال آزمایش قابلیت یادشده با اپلیکیشن های OpenTable ،Yelp ،DoorDash ،PS4 Second Screen و یوتیوب است. قابلیت جدید iOS 14 شباهت هایی به نبوغ Slices داخل جهیز عامل اندروید دارد. بوسیله لطف Slices، بخش هایی از اپلیکیشن داخل نتایج جست و جدول و همچنین در معاون صوتی گوگل اسیستنت بوسیله نمایش درمی آید.

اندروید قابلیتی دیگر بوسیله نام Instant Apps دارد که باعث می شود وقتی روی لینک اپلیکیشنی کلیک می کنید، نسخه ی سبکی از آن بارگذاری شود. 9to5Mac می گوید کدی که موردبررسی استراحت داده تنها بوسیله یکپارچه شدن API متاخر Clips با کدهای QR رمز می کند. امروزه در تبلت آیپد و گوشی آیفون اگر روی لینک مربوط به اپلیکیشنی که روی دستگاه انتصاب نکرده اید کلیک کنید یا به اسکن کد QR آن بپردازید، سیستم عامل شما را به سافاریهدایت می کند و لینک موردبحث تو این مرورگر باز می شود. امکان ارائه ی لینک های یونیورسال از لفظ اپلیکیشن ها حیات دارد؛ بنابراین وقتی اپلیکیشن را نصب کردید، با کلیک روی لینک موردنظر به جای انتقال به سافاری به خود اپلیکیشن منتقل می شود. 9to5Mac تأکید می کند امکان اجرای اپلیکیشن ها عاری انتصاب آن ها فعلا تنها از طریق اسکن کد QR وجود دارد؛ بنابراین فعلا نمی دانیم که اپل قصد دارد نبوغ متاخر را با اسپات لایت (Spotlight)، سیری (Siri) یا دیگر بخش های iOS ادغام نرم یا خیر. 

براساس گزارش های پیشین، iOS 14 جدید قرار است شامل بهبودهایی درون iCloud Keychain، نمای جدید برای صفحه ی اصلی، اپلیکیشن جدیدی برای تناسب اندام، ویجت های پا بر جا روی ورق ی واقعی و موارد دیگر باشد.بیشتر بخوانید:آمارها علامت می دهد نوجوانان آمریکایی به خرید گوشی های سامسونگ علاقه ای ندارندطرح احتمالی ویجت ها تو iOS 14مایکروسافت یکی از مدیران اجرایی پیشین اپل را استخدام کردمدیرعامل اپل از ساخت محافظ صورت به منظور حفاظت بهتر دربرابر ویروس کرونا معارفه دادساعت هوشمند شیائومی Haylou Solar فاقد سلول خورشیدی است
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش تر با انتشار توییتی اخبار کرده وجود سرعت اینترنت خانگی حداقل چهار برابر افزودن پدیدار خواهد کرد. او نیز گفته وجود عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL تو استان تهران و قم آغاز شده است. وزیر ارتباطات در مجمع خبری روز اول نمایشگاه الکامپ سال ۹۸ گفته حیات که تعرفه ی VDSL براساس مصوبه ی ۲۶۶ جماعت تنظیم هنجار برنامه ریزی می شود. نیز طبق گفته ی او تو نمایشگاه الکامپ سال گذشته، مقدار سرویس ها تو این مصوبه براساس سرعت ها تنظیم شده است؛ همان گونه که قیمت سرو های خانگی امروز در دسترس کاربران قرار دارد، قیمت درخت سرو های زننده زیرفون و حرفه ای نم بی آرامی طبق مصوبه ی مذکور قابل دسترس خواهد وجود و تغییری نخواهد داشت.مقاله ی مرتبط:سرعت اینترنت خانگی موقتا به ۱۶ مگابیت برثانیه ارتقا می یابدآذری جهرمی: سرعت اینترنت خانگی را حداقل ۴ برابر می کنیمسرانجام وعده ها برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت چه خواهد بود؟

وزیر ارتباطات امروز درون لایو اینستاگرامی خویشتن توضیحات بیشتری را تو تک اینترنت VDSL نمایش رحم. او اعلام کرد که اضافه سرعت اینترنت خانگی بوسیله معنای افزایش بها نیست و هزینه ی اضافی (جز برای خرج ی مودم و ارتقای آن) از مشترک محزون نمی شود. او در توضیح بیشتر این موضوع گفت:درواقع برای این توسعه پول جدیدی از مشترکان دریافت نمی شود و می توانند با همان نفقه ی ثابتی که پرداخت می کنند، از خدمات بهره مند شوند. البته ممکن است با توجه بوسیله افزودن سرعت، حجم مصرف منصفانه افزایش یابد که به استاندارد همان کاربرد هم، هزینه ی کاربر اضافه می یابد. بنابراین ارتقای چهار یکسانی سرعت اینترنت، با مقدار فعلی نمایش می شود و هزینه ی مازادی ندارد، مگر اینکه مشترک درخواست مودم بدهد که باید هزینه اش را صیقل بطی ء.

وزیر ارتباطات تو دنباله اضافه کرد تا شب گذشته، نزدیک به ۳۰ هزار کاربر تو قم به درخت سرو VDSL ارتقا پیدا کردند و سرعتشان حدود پنج طبق شده است. نیز این کار در تهران نیز از روز گذشته آغاز شده و یومیه ۱۰ هزار مشترک در شرکت های مخابرات و شاتل به VDSL ارتقا معین می کنند؛ بقیه ی شریک ها همچنین داخل حال اقدام هستند تا حجم مرحمت را برای اضافه سرعت اینترنت خانگی خلق کنند.

از طرفی گفته می شد که  کاربران برای داشتن اینترنت VDSL باید مودم جداگانه تدارک کنند و باتوجه بوسیله کم آمدن ظرفیت پهنای باند کشور در این روزها، اگر به کاربر پهنای باند بیشتری ویژه داده شود نیز حدس دارد که دشوار کنونی سرعت اینترنت محلول نشود. نیز گفته می شود برای داشتن اینترنت VDSL، فاصله از مخابرات باید ۱/۵ کیلومتر باشد. آذری جهرمی در همین رابطه در برنامه ی زنده ی اینستاگرامی خویشتن گفت:اینترنت با چهار طبق سرعت برای تلفن همراه زدودن و بخاطر اینترنت خانگی است. اینترنت خانگی عموما روی سیم مسی ارائه می شود و به فاصله ی منزل کاربران تا مرکز مخابراتی موقوف است. با تکنولوی ADSL، ماکزیم سرعت امکان پذیر از یک شیار مسی، ۱۶ مگابیت برثانیه است. با تکنولوژی VDSL بدون اینکه تجهیزات جانب مشترک عوض شود، می نبوغ برگ را تا نزدیک کاربر با فیبر نوری آورد و از کافوی مخابراتی تا منزل کاربران، رابطه با سیم مسی برقرار می شود.

با این کار فاصله به کمتر از ۳۰۰ متر کاهش فاش می نرم و قادر خواهیم وجود سرعت اینترنت خانگی را تا ماکزیمم ۷۰ مگابیت برثانیه ارتقا دهیم. البته بخاطر دریافت سرعت بالاتر، باید مودم ها را عوض کرد. کاربران می توانند از همان مودم های قدیمی استفاده کنند ولی ماکزیمم سرعت ۲۰ مگ است. در دستور کار ی توسعه ای که داریم، می خواهیم طی دو ماه، ۸۵۰ هزار پورت داخل تهران و قم دایر کنیم. تلاش می کنیم طی برنامه ریزی ها VDSL را بوسیله سایر شهرهای کشور هم برسانیم اما زیرا که مشکل اصلی ما روی شبکه ی تلفن همراه داخل دهکده تهران و قم بود، ترقی ی این دو بخانه برگشتن را در اولویت گذاشتیم.

وزیر ارتباطات درون دنباله در تک چونی اینترنت موبایل توضیح داد که مدل سازی شبکه ی تلفن همراه سرزمین برای همراه شروع و ایرانسل یومیه ۷/۵ پتابایت ترافیک را پیش دماغ کرده وجود که این عدد درون ۱۸ اسفند سال ۹۸، برای هر اپراتور تلفن همراه به حدود ۶/۸ پتابایت رسید. به گفته ی وزیر ارتباطات در این شرایط متوسط سرعت اینترنت سراب چهار موبایل در کشور، می توانست حدود ۱۵ مگابیت برثانیه باشد، اما هر چه حجم استفاده بالا می رفت، سرعت اینترنت دوده چهار نیز کاهش فاحش می کرد. او همچنین گفت شب گذشته استعمال ترافیک از ۱۱/۲ پتابایت هم گذشت اما با اقدامات مناسبی از سوی اپراتورها همراه حیات. اکنون ظرفیت شبکه ی موبایل از متوسط روزمره ۷/۵ پتابایت بوسیله ۱۱/۲ پتابایت افزایش پیدا کرده است. او گفت:حجم شبکه ی موبایل از ۱۱ پتابایت عبور کرده است و این یعنی ظرفیتی که بخاطر شبکه ی نسل چهار موبایل فراهم شده وجود مجدد تکمیل شده است. بوسیله دلیل مصرف کلاس های مجازی مدارس و دانشگاه ها که بخاطر آموزش نیازمند اینترنت هستند، این ظرفیت شبکه افزودن پیدا می کند، اما ما منابع فرکانسی را در اختیار نداریم و همه ی تلاشمان را بخاطر توسعه ی ظرفیت شبکه ادا داده ایم. فرکانس های لازم اینک در اختیار صداوسیما است.پیگیری مجدد برای آزادسازی فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی صداوسیما

وزیر ارتباطات در ادامه، از ارسال گزارشی بوسیله رئیس جمهوری برای آزادسازی فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی خبر انصاف که داخل اختیار صداوسیما است. وزیر ارتباطات در گزارش خود از رئیس جمهور خواسته است که این موضوع به صورت فوری تو اجازه حکم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار بگیرد تا این تناوب ها با مشارکت صداوسیما آزاد شوند و به نیت افزایش سرعت، به شبکه ی تلفن همراه ویژه داده شود. سخنگوی دولت همچنین طی ویدئوکنفرانس با خبرنگاران اطلاع دادن کرد که موضوع آزادسازی فرکانس ها در جلسه ی آینده ستاد مبارزه با کرونا مورد بحث راحتی می گیرد.

اما ماجرای بسامد های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتزی که گفته می شود داخل جوانمردی صداوسیما است چیست؟ به گزارش ایسنا، مسئولان ارتباطی متقی هستند باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز بهینه گزینه برای کاهش بها اینترنت و افزودن چونی آن است ولی این باندها درون اصالت صداوسیما است و وزارت ارتباطات هنوز برای در اختیار اخذ این باندها به نتیجه نرسیده است.

تناوب هرچه پایین نم باشد، کشش موج آن مبصر تر و پوشش و مقاومت آن در برابر خطا بیشتر است. اپراتورها با استعمال از فرکانس های پایین می توانند پوشش بیشتر و بهتری ایجاد کنند و شبکه های پهن باند را با هزینه ی کمتری تو اصالت مصرف کننده ی نهایی استراحت دهند. اما هرچقدر به جانب فرکانس های بالاتر بروند تعداد دکل های بیشتری لازم است و هزینه ی پوشش همچنین والاتر می رود؛ همچنین با افزایش شدن دکل، فیبرنوری بیشتری بخاطر اتصال به دکل ها لازم است. در ایران بخش قابل توجهی از فرکانس پایین تو کانال ۶۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز در اختیار صداوسیماست. صداوسیما زمانی از این تناوب بخاطر پخش تلویزیونی استفاده می کرد اما اکنون مدخل قابل توجهی از آن بدون مصرف الباقی است. 

تباین میان وزارت ارتباطات و صداوسیما درمورد استفاده از این فرکانس ها سال ها است که امتداد دارد. آذری جهرمی از سال ۹۷ با بازگشایی مجدد پرونده، پیشنهاد استعمال ی نیکوترین از باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ را تو لایحه بودجه ی سال ۹۸ به حلقه نمایش داد اما با این پیشنهاد پیوستگی نشد و علت رد آن ورود به حیطه ی وظایف و اختیارات سازمان ندا و بادخور کردن مطرح شد. وزیر ارتباطات می گوید تنها متد افزودن ظرفیت پهنای باند، افزودن کردن فرکانسی است که درون وارستگی صداوسیما است. بوسیله گفته ی او چنانچه فرکانسی که خالی است و صداوسیما همچنین از آن استفاده نمی کند، داخل اختیار موبایل استراحت بگیرد، هم ارز کمتری از سرزمین برای سودا برگ مصرف می شود و هم مردم نگران کمتری بابت سلامتی خویشتن از آلودگی فرکانسی خواهند داشت. او گفت:سه گانه سال است در تلاشیم تناوب ها را پس بگیریم. هم داخل دولت و هم داخل مجلس گفته ایم درون باندی دیگر، نیازهای آینده ی صداوسیما را تأمین می کنیم. نصف درآمد نتیجه از واگذاری فرکانس ها به اپراتورها را نیز برای ترقی ی شبکه ی دیجیتال به صداوسیما می دهیم اما آن ها همراهی نکرده اند. ارتقای شبکه بدون فرکانس امکان پذیر نیست. امیدوارم برای تأمین احتیاج آدم داخل این شرایط، مدیران صداوسیما ما را همراهی کنند.رفع فیلترینگ تلگرام، درون مملکت ی اختیارات غلام محو

آذری جهرمی در آخر گفتگو های خود و درون پاسخ بوسیله التماس کاربران مبنی پیاده شدن رفع فیلترینگ تلگرامتوضیح داد که رفع فیلتر تلگرام در حوزه ی اختیارات او حلق و این موضوع یعنی فیلترینگ تلگرام بوسیله شبکه ضربه می زند بجهت مصرف از فیلترشکن ها باعث شده بخشی از ترافیک از طریق فیلترشکن ها جابه جا شود و امر آن ها را چند برابر کند. او داخل مورد پیام رسان های بومی گفت:پیام رسان های داخلی تلاش های زیادی کردند و ظرفیت کاربری شان نمو زیبنده توجهی داشته است. برضد دفعات قبل که وقتی فشاری به آن ها دانا می شد با اختلال مواجه می شدند، در آزمون کرونا با بود اینکه بسیاری از آموزش های آنلاین روی این پیام رسان ها انجام می شود، خوب کار کرده و خدمات دادند. البته یکی از آن ها دستخوش مشکل متخصص و طراحی زیرساخت شد، ما اجازه ی قانونی ارائه ی تجهیزات به پیام رسان ها را نداریم ولی در حد توانمان به آن ها دستیار کردیم.

به گفته ی وزیر ارتباطات، پاره اعظمی از دشوار پینگ بازی های آنلاین محلول شده اما مابقی آن که مربوط بوسیله شرکت سایر کشورها برای ارتقای حجم بازی است به دلیل تدریس ویروس کرونا متوقف مانده و به محض مجهز شدن شرایط، پیگیری می شود.

یکی دیگر از نکته هایی که وزیر ارتباطات بوسیله آن اشاره کرد این حیات که پهپادهای پستی برای ارسال امانت ها و ضدعفونی کردن خیابان ها آمادگی دارند اما تا زمان اخذ مجوز نباید از آن ها استفاده شود؛ کارمندان پستی نیز مراحل دریافت مجوز بخاطر استعمال از پهپاد را عمل می دهند.بیشتر بخوانید:انعقاد جناب بانکی تصرف وکار تو مرزوبوم اختیارات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است؟همه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۸ فروردین ۹۹]فیلیمو و نماوا از انجمن صنفی شریک شدن های نمایش ویدئوی آنلاین کناره گیری کردندسرعت اینترنت خانگی موقتا به ۱۶ مگابیت برثانیه ارتقا می یابدالفت لب: مسدودکردن درگاه بانکی مقداد آی تی غیرقانونی است
AAتیونینگGHAROOOONGHAROOOON ویلزاندمور در جدید ترین پروژه ی خود، عملکرد فنی خودرو مرسدس بنز AMG GT63S را گشایش بخشیده است. این تیونر آلمانی ودیعه ها ی ارتقای خود را با معروفیت بی سابقه «کامندر (Cummander)» رونمایی کرده است. این موضوع، چندان برای شرکتی که صیت آن ویلزاندمور (Wheelsandmore) است، جای تعجب ندارد.مقاله های مرتبط:نسخه اختصاص مرسدس بنز AMG GT 63 S S رونمایی شدمرسدس AMG GT S 63 S با تیونینگ پوزایدون



معرفی شد خودرو مرسدسAMG GT63S از یک اتومبیل ۴ لیتری V8 بوسیله همراه دو توربوشارژر نصیب. می سرما این محصول داخل حالت عادی، ۶۳۰ اسب دود غلبه و ۹۰۰ نیوتن متر. گشتاور دارد با این مشخصات، AMG GT63S قادر است درون/ناموس ۳ ۲ ثانیه از حالت سکون بوسیله سرعت صد کیلومتر به خشکی امدن ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر روزگار را. تجربه درنگ مدل AMG GT63 نیز با ۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور کمتر، درون صفر تا قرن به وزن/ی ۰ ۲ ثانیه بطی ء پر حرارت است و حداکثر سرعت آن ۳۱۰ کیلومتر بر.







شایسته کردن است ویلزاندمور سه سطح از سپرده ی ارتقاء را برای مرسدس بنز ارائه:کرده است قدرت پیشرانهگشتاور پیشرانهقیمت بسته ی سفارشیبسته ی ارتقاء سطح ۱۶۹۰ اسب بخار۹۷۵,نیوتن متر۲ (۱۶۰,یورو ۲)۳۸۸ دلار سپرده ی ارتقاء سطح ۲۷۳۹ اسب بخار۱۰۱۰,نیوتن متر۱۲ (۶۰۵,یورو ۱۳)۹۳۷ دلار ودیعه ی ارتقاء سطح ۳۷۹۹ اسب بخار۱۰۳۰,نیوتن متر۱۹ (۲۴۴,یورو ۲۱)

۲۷۸ دلار حداقل تغییری که این تیونر در بسته ی ارتقای سطح اول عرضه می کند، محتوی نیکوترین سازی دستور کار ی کامپیوتری. خودرو است داخل یک درجه بالاتر، لوله های اگزوز مرسدس بنز با مدل ی صنف ای تر تعویض می شوند؛ کاتالیزور اسپرت و سامانه ی اگزوز قابل کنترل کاپریستو، بسته ی ارتقای سطح ۲ را تشکیل. می دهند در کود ی اختتام نیز، یک توربوشارژر جدید به همراه کمپرسور بزرگ تر و بلبرینگ های جدید روی این محصول متناسب.



نصب است همچنین؛ با,صیقل ۵ (۸۸۲,یورو ۶)۵۰۴ دلار ، رینگ های ۲۲ اینچی بوسیله همراه تایر های میشلن روی خودرو نصب. می شود تایر های جلو دارای پهنای ۲۸۵ میلی متر با اوج فاق ۳۰ میلی. متر هستند پهنا و رفعت فاق تایر های عقب نیز به تزیین ۳۳۵ و ۲۵ میلی. متر است سامانه ی کنترل جریان هوا لاستیک به همراه قفل مرکزی چرخ نیز، جزو امکانات این ودیعه ی.

سفارشی هستند آخرین گزینه ارائه شده، یک سامانه ی انتظام ارتفاع است که از طریق یک گوشی هوشمند برنامه ریزی شده قابل دسترس  است و استعداد کنترل سیستم تعلیق بادی مرسدس بنز را فراهم. می کند این بسته ی سفارشی,نیز ۱ (۴۲۸,یورو ۱) ۵۷۹ دلار.بها دارد:بیشتر بخوانید بی ام و M5 با تیونینگ جی پاور و ۸۰۰ اسب دود قدرت معرفی کردن شدمرسدس/بنز C111 II پنجاه ساله شدحراج مرسدس بنز کلاسیک 560.SEL 6 0 AMGتصاویر کادیلاک اسکالید لیموزین مدل ۲۰۲۱ منتشر شداولین اتوبوس فراهم بوسیله پیشرانه احتراق داخلی، ۱۲۵ سال پیش
AP Photo/Ebrahim Noroozi
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن صادقیان افزود: این اقدام درون اجرای طرح تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و فاصله گذاری مدنی بخاطر کاهش زنجیره انتقال بیماری اتخاذ شد و بوسیله شهرداری ها، دایره کل های منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی تیمار ابلاغ شد که اقدام لازم به عزیمت تعطیلی مراکز یادشده ادا دهند.

وی بر بهره گیری از ظرفیت های خبر رسانی و تبلیغی، به ویژه صداوسیمای مرکز استان یزد، خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه های محلی و امکانات تبلیغات شهری و فضای رمزی به عزم همکاری حداکثری شهروندان درون این موضوع تأکید کرد.

صادقیان با بیان اینکه داخل مکان های یادشده هیچگاه رویه خدماتی توسط غرفه ها و سایر مراکز موجود در گلستان ها ارائه نمی شود، بر استعمال از گروه های انضباط شهری، نیروی انتظامی و نیروهای سد معبر شهرداری برای بسته شدن گونه های ورودی به این جا ها و جلوگیری از پیشگاه دست فروشان درون درون پارک ها و دوره آن تأکید کرد.

دستیار هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ادامه داد: همچنین داخل روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه جاری توقف ابزار نقلیه در حوالی بوستان ها و مراکز تفریحی و گردشگری استان ممنوع است و با رانندگان متخلف  برخورد می شود و با توقیف یک ماهه خودرو و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، برای متخلفان اعمال عادت می شود.

طرح محکمی بور گذاری مدنی باهدف کمک به تشدید کمیت زنجیره انتقال بلای ناگهانی با رویکرد کاهش تماس ها، حاضر بودن برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح سرزمین از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می شود.
زهر مارها ازنظر خیساندن و اثرات تو گونه های مختلف اژدها بیش متفاوت است؛ به همین برهان توسعه ی علاج برای آن دشوار است. مارها با دو شعار اصلی از سم کاربرد می کنند. اول خلال یافتن خوردنی است که زهر به اژدر معاون می کند تا قبل از اسقاء کردن طعمه، بر آن غلبه درنگ. تک دوم دفاع از خود دربرابر شکارچیان بالفعل است؛ به همین فکر است که هرسال میلیون ها نفر بوسیله مایه ی مارها گزیده می شوند و حدود ۱۰۰ هزار نفر جان خویشتن را از مشت می دهند.

بسیاری از مطالعات مدال داده اند که احتیاج به گرفتن شکارگاه و نوشانیدن آن، اغلب محرک تکامل زهر مارهای مختلف بوده است. بوسیله نشانی مثال، بسیاری از گونه ها دارای زهری هستند که به طور ویژه بخاطر روش های اصلی مورد شکارگاه آن ها، کشنده است. از طرف دیگر، دانشمندان دانش کمی درمورد نقش گزینش طبیعی روی تکامل زهر درزمینه ی دفاع از خود دارند.



مار زنگی متعاقب الماسی غربی (Crotalus atrox) در وضعیت دفاعی

چنانچه تابه حال به وسیله ی زنبور نیش خورده باشید، می دانید که نیش تقریبا بالافاصله ضغطه می زند و درد به سرعت به اوج خویشتن می رسد. اگر اندیشه می کنید نیش زنبور قضیه ی مهمی نیست، پیامدهای نیش نوشیدن بوسیله دستگاه ی یک شیرماهی را تو دید بگیرید. در این جا، شدت درد زیاد بیشتر است اما آغاز درد نیز سریع است. این مسئله ازنظر بیولوژیکی آرام است. عملکرد زهر دفاعی ترساندن و ظهر راندن یک حمله ی شکارگرانه است و درد یک بازدارنده ی همگانی است. اگر محرک تکامل زهر مار، دفاع از خود بود، می توانستیم انتظار داشته باشیم که همین سرمشق را ببینیم؛ تقریبا دردی فوری که به معادل ای شدید باشد که بازدارنده باشد. اما آیا واقعا چنین است؟

اغلب درد شدیدی داخل گزش مارها وجود دارد اما درمورد زمانی بندی توسعه ی درد اطلاعات کمی وجود دارد. چنانچه درد مدت زمان طولانی پس از گزیدگی رخ دهد، امکان پذیر است یکی از عوارض جانبی دیگر سم مانند آسیب لیف باشد. ارگانیسم ایده ال برای آزمایش این ایده، متد ای است که به نعوظ متعارف درمعرض نیش زدن انواع مختلفی از مارها فراغت می گیرد و قادر است اثرات آن را توصیف نرم. این ارگانیسم مدل انسان فهمیده (Homo sapiens) است؛ مخصوصا نگهدارندگان مارها و پژوهشگرانی که روی این دسته از موجودات فقره می کنند. هری خبردار-اسمیت، پژوهشگر دانشگاه بنگور در بریتانیا سراغ این پری آمد که تجربه ی مارگزیدگی یدکی دارد و با استفاده از پرسش نامه هایی از آن ها درمورد مارگزیدگی های گذشته و خصوصا نحوه ی توسعه درد پس از گزش سؤال کرد.



برای کسانی که با مارها کار می کنند، مارگزیدگی اتفاقی عادی است اما به نظر می رسد که داخل بیشتر مارها سم به منظور دفاع از خود تکامل نیافته باشد

از پاسخ دهندگان خواسته شد تا سطح درد خود را هنگام مدت زمان یک تا ۵ دقیقه پس از گزش، براساس مقیاس صفر تا ۱۰ گزارش کنند و بگویند حداکثر درد داخل چه زمانی صورت داده است. تمرکز این وارسی بوسیله جای شدت درد، روی زمان بندی پیشرفت درد وجود. علت آن وجود که درحالی که شدت درد تجربه شده به میزان یدکی بین افراد متفاوت است، زمان توسعه ی درد باید در میان آن ها یکنواخت تر باشد. افراد مختلف ممکن است نیش زنبور را مزاحمتی جزئی یا موضوعی طاقت ناپذیر درنظر بگیرند اما همگی با این قضیه موافقند که درد خراج از نیش زنبور بالافاصله مبدا می شود. در این نظرسنجی، ۳۶۸ نفر شرکت داشتند که درمجموع ۵۸۴ مرحله به مایه ی ۱۹۲ وضع اژدر متنوع گزیده شده بودند.مقاله های مرتبط:چرا ذره ها حتی در مسیرهای پرتردد نیز دچار ترافیک نمی شوند؟زنبورها و درک نمادین زبان ریاضیات

متداول ترین تجربه، سطوح نسبتا پایین درد پس از گزیدگی طی ۵ دقیقه اول بود؛ زمانی که درد ممکن است یک شکارچی را به موقع دور کند تا مار بتواند گریختن کند. درد شدیدتر اغلب بعدتر می آمد. کمتر از ۱۵ درصد از موارد منجر به دردی شده وجود که طی ۵ دقیقه ی اول، ناتوان کننده وجود و حدود ۵۵ درصد از موارد هرگز به چنین سطحی نرسیده بودند. این نتایج به طور محکمی نشان می دهد که نیروی محرکه ی تکامل سم مارها دفاع از خود نبوده است.

پژوهشگران همچنین درون رابطه با وجود زهرهایی که موجب آغاز سریع درد می شدند، شجر تکاملی وضع های مار را بررسی کردند. آن ها دریافتند که در چندین مورد، زهرهایی که موجب درد سریع می شدند، تکامل نمودار کرده ولی معمولا به سرعت دوباره درون جریان تکامل مار از مشت رفته بودند. این مسئله همچنین مدال می دهد که زهر در مارها بوسیله عنوان پاسخی به حاجت برای دفع شکارچیانِ بالقوه، تکامل نیافته است.



تعدادی از مارهای سمی مثل این اژدها طریق نیزه ای برزیلی (Bothrops moojeni) سمومی دارند که عملکرد اصلی آن ابداع درد است

استثناهایی نیز وجود دارد. برای مثال برخی از مارهای مرجانی و افعی های گودال به نعوظ خاص حاوی سمومی هستند که جهت ایجاد درد جدی می شود. کبرای تُف انداز بخاطر استفاده از زهر دفاعی دارای سازگاری های رفتاری منحصربه انفراد است و سم این مار هنگام تماس با چشم جهت درد شدیدی می شود. کسانی که از حیات مارهای زهردار خطرناک عاطفه سربزرگی می کند، می توانند بوسیله راحتی استراحت کنند. به طور کلی، کمال مطلوب آن ما نیستیم.بیشتر بخوانید:کشف شواهدی از تکامل انگشت در ماهی هایکی از ایده های اساسی داروین تایید شددانشمندان: ویروس کرونا زنجیر بیولوژیک نیست و منشأ غریزی داردتکامل؛ تصویر اسمی راهپیمایی ترفیع لغزش استکرمی که پاهایش را از دست داد؛ قدیمی ترین میزان از بازگشت تکاملی
واتساپ، یکی از پلتفرم های پیام رسان محبوب دنیا، در حال حاضر ویژگی جدیدی آزمایش می کند که ازطریق آن می تواند برای دومیلیارد نفر کاربرش امکان تشخیص صحت اعلام و ادعاهای مطرح شده درون پیام های دریافتی را مهیا کند. در آخرین نسخه ی بتای واتساپ اندروید، کاربران می توانند متن خواه ویدئو دریافتی را در هوا اینترنت خیز فضای اطراف هر جسمی کنند و بوسیله اطلاعات بیشتری درباره ی محتویات پیام دسترسی داشته باشند.

سال گذشته نیز، واتساپ قابلیت جست وجوی عکس ها را برای فداکار کاربران به طو آزمایشی فعال کرد و بوسیله گزارش TechCrunch، این فردی تو آینده ای نزدیک دردسترس جمله کاربران فراغت خواهد گرفت.



یکی از سخن گویان واتساپ در بیانیه ای گفت:مشغول طراحی ویژگی هایی هستیم که با کمک آن ها کاربران بتوانند اطلاعات بیشتری از پیام هایی کسب کنند که بارها بین کاربران مشت به مشت شده اند. این ویژگی در حال آزمایش است و هوی داریم در آینده ای نزدیک دردسترس کاربران راحتی گیرد.

آزمایش این محدودیت مصادف شد با زمانی که واتساپ و دیگر اپلیکیشن های پیام رسان بیشتر از گذشته در حال استفاده هستند؛ زیرا اکثر مردم به علت همگی گیری ویروس کووید ۱۹، ازطریق اینترنت و برنامه های پیام رسان با دوستان و خانواده و همکارانشان ربط امین می کنند. بدین ترتیب، برنامه های پیام رسان نظیر واتساپ همان طورکه در گذشته همچنین اتفاق افتاده، لبالب از اخبار و داده ها نادرست درباره ی ویروس کرونای جدید شده است.مقاله های مرتبط:گوگل لینک عضویت در گروه های مخصوص واتساپ را درون نتایج ضربان وجو عرضه می دهدشستن صحیح دست با کمک متن موسیقی مورد علاقه و مقابله با مسری ویروس کرونا

این وهله واتساپ قصد دارد درون سریع ترین زمان ممکن دست به فرمان شود و از نشر اطلاعات مصنوعی جلوگیری کند؛ بنابراین، واتساپ در ماه گذشته از چندین سازمان و برخی طالع ها التماس شرکت کرده است تا داخل حاضر کردن اطلاعات کنجکاو برای عموم آدم این همکاری را همراهی کنند.

روز گذشته، هند از معرفی کردن ربات مرتبط با ویروس کرونای متاخر در واتساپ شناسایی داد که آدم با معاون آن اطلاعات خود را درباره ی این ویروس تکثیر دهند. موسسه جهانی بهداشت نیز در ابتدای هفته رباتی در واتساپ برای مردم بکلی دنیا شناساندن کرد تا ازطریق آن افسانه های غیرواقعی مربوط به کرونای متاخر را آشکار نرم و به برخی از پرسش های رایج درباره ی این بیماری پاسخ دهد.

درادامه ی بیانیه ی واتساپ این طور آمده است:تو حال حاضر، سرو Health Alert  اداره جهانی بهداشت آخرین راهنمای رسمی از سازمانی مردم صنع یا دولتی است که در واتساپ دردسترس عموم قرار پژمرده است. پیش از آن، اقبال سنگاپور، وزارت بهداشت رژیم اشغالگر قدس، دپارتمان سلامت و بهداشت آفریقای جنوبی و KOMINFO اندونزی تو واتساپ فعالیت خود را آغاز کردند. اکنون می کوشیم خدمات محلی را در سایر کشورها سیاق اندازی کنیم.بیشتر بخوانید:رئیس اداره خوردنی و دارو: داروی ترکیبی ایرانی کرونا به زودی به راسته می آید [بروزرسانی]اپل: به انگیزه مسری بلای ناگهانی کرونا، محصولات مرجوعی بوسیله مشتریان تحویل داده نمی شوندنتفلیکس ۱۰۰ میلیون دلار بوسیله تولیدکنندگان محتوای خود معاون می کنداپل میلیون ها ماسک بوسیله متخصصان بهداشت و درمان اروپا و آمریکا اهدا می کندمسابقات Isle of Man TT به برهان شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود