آلبالو

برای هشتادهزار طفولیت که هر سال به انگیزه HIV جان خویشتن را از دست می دهند، داروها اغلب عقب مانده هستند یا بلعیدنشان دشوار است. دولوتگراویربه زودی به شکل قرص حل شدنی خوش مزه ای ارائه می شود. نخستین فرمولاسیون دولوتگراویر برای نوزادان که یکی از داروهای مهم درمان HIV است، والا پیمان نامه میان چند شرکت دارویی و ابتکارهای سلامت جهانی دردسترس قرار خواهد گرفت. فرمولاسیون جدید مزه توت فرنگی خواهد داشت و به شکل قائم هایی عرضه می شود که در آب یا آب دشت ها حل می شود؛ بنابراین، نوزادان می توانند آن را قورت بدهند.

در اطلاعیه ی دیگری که آن نیز بوسیله روز جهانی ایدز (اول دسامبر) مرتبط است، مشارکت بین المللی بخاطر میکروبیسیدها (IPM) گفت که پس از سال ها پژوهش، دایره جهانی بهداشت حلقه ی داپیویرین را تأیید کرده است. این نوعی مجتمع ی واژنی است و در زنانی نقش محافظ را ارتکاب می نرم که به نعوظ مستمر از آن استفاده می کنند. ناگفته نماند مرام حقیقی IPM محافظت از زنان دربرابر عفونت HIV است.

براساس گزارش موسسه جهانی بهداشت، هر سال حدود ۱۶۰ هزار کودک به HIV آلوده می شوند. بیشتر آنان اهل آفریقا هستند و هنگام متولد یا ازطریق تغذیه با شیر مادری آلوده می شوند که نمی داند خودش عفونی است. طبق گزارش موسسه جهانی بهداشت، حدود ۶۰ درصد از عفونت های جدید HIV در آفریقا داخل میان زنان رخ می دهد. عاری آزمایش و درمان، نیمی از آن نوزادان تا دوسالگی از جهان می سیلان و ۸۰ درصد از آن ها به پنج سالگی نمی رسند. گفتنی است حدود هشتادهزار خردسال نوپا و خردسال هر سال براثر بلای ناگهانی های مرتبط خواه ایدز می میرند.

درمان کودکان دشوار است؛ در مقابل بسیاری از داروهای HIV طعم ی تلخی دارند و به شکل قرص هایی تولید می شوند که نوزادان نمی توانند آن ها را ببلعند یا شربت های مبتنی بر الکلی هستند و باید در یخچال نگه داری شوند. طبیب الین جی آبرامز، رئیس یکی از هیئت های دستورالعمل های درمانی سازمان جهانی بهداشت گفت:این واقعا نوعی پیشرفت است. محصولات فعلی دردسترس برای تداوی کودکان نیکوترین نیستند. چند فرمول متاخر بود داشته است؛ اما در حد تمایل موفق نبوده اند.

جسیکا باری، داروشناس کمپین دسترسی به پزشکان بدون مرز، دسترسی به دولوتگراویر مخصوص کودکان را وقوف خوشحال کننده ای دانست. البته هر دو متخصص متذکر شدند که فرم متاخر داروی مذکور را تا پیش از یک ماهه نشدن نوزاد، نمی توان به او داد؛ بنابراین، هنوز به شربتی نیاز است که به نوزادان کوچک مرطوب از یک ماه داده شود.

سال گذشته، پودر دارای مزه توت فرنگی که حاوی چهار داروی HIV قدیمی تر بود و می توانست روی غلات ریخته یا با شیر مختلط شود، با قیمت حدود ۳۶۵ دلار داخل سال شناساندن شد. خرج ی فرم جدید دولوتگراویر فقط درحدود ۳۶ دلار تو سال خواهد بود. سازمان غذا و دارو تأیید فرم کودکان دولوتگراویر را سرعت داده است تا به وسیله ی دستور کار ای خریده شود که در طالع جرج دبلیو بوش بخاطر مبارزه با ایدز در کشورهای فقیر آغاز شد.

حکیم آبرامز گفت پزشکانی که کودکان را درون آفریقا درمان می کنند، درباره ی داشتن فرم قابل استفاده ای از دارو ترس زده هستند؛ زیرا این دارو به گروه جدیدی از داروهای ﺿﺪرﺗﺮووﻳﺮوسی بوسیله معروفیت مهارکننده های اینتگراز فرع دارد که در بزرگ سالان بوسیله دهش مؤثر بوده؛ اما برای کودکان دردسترس نبوده است. داشتن دارویی از کلاس جدیدی از داروها بنیادی است؛ در برابر اضافه مقاومت دربرابر دارو از هر کلاسی (مانند مهارکننده های فیوژن یا مهارکننده های ترانس کریپتاز به پشت) اغلب سبب ابداع مقاومت متقاطع درمقابل طولانی داروهای مثل می شود.

حلقه ای که اداره جهانی بهداشت تأیید کرده، از سیلیکون انعطاف پذیر ساخته شده است و بوسیله آهستگی مقادیر اندکی از داپیویرین را تو مدت حدود یک ماه آزاد می نرم. مرام از این دارو، پیشگیری از عفونی شدن بافت واژن ازطریق ویروس HIV است. شریک بین المللی بخاطر میکروبیسیدها که خبر تأیید سازمان جهانی بهداشت را اعلام کرده است، با این اشتیاق بوسیله تعاقب جماعت بود که در آفریقا مفید واقع شود؛ یعنی جایی که زیادترین احاله ازطریق دگرجنس گرایی صورت می دهد. این دارو به نگه داری داخل دمای سرد نیازی ندارد و زنان می توانند عاری متوجه شدن شریک جنسی شان، از آن استفاده کنند.مقاله های مرتبط:ایدز و HIV، علایم، انتقال، علاج و پیشگیریعفونت HIV در فداکار بیماران بدون درمان پزشکی از بین می روددرمان عفونت بیمار ویروس HIV بخاطر دومین بار

بوسیله گفته ی کارشناسان، تو برخی از زیتون ها وقتی زوجه از افزار یا مستقر پیشگیری از HIV استفاده می کند، شریک او امکان پذیر است او را بوسیله ابتلا HIV بازپرس یا فرض کند که زن درباره ی ابتلای او بوسیله عفونت HIV مشکوک است و علت هیبت او شود. در سال ۲۰۱۶، دو معاینه ی مهم روی حلقه ی داپیویرین علامت داد که این دارو داخل پیشگیری از عفونت فقط حدود ۳۰ درصد مؤثر است و مطالعات ردیابی نشان داد کار بزرگ عفونت را فقط تا حدود ۳۵ درصد کاهش می دهد. البته دلیل عملکرد ضعیفش این نبود که دستگاه بوسیله نیکوکاری کار نمی کند؛ بلکه بدین برهان بود که زنان، خصوصا نسوان جوان، از آن بوسیله نعوظ مدام استفاده نمی کردند. تو مطالعه ای، زنان بزرگ مرطوب از ۲۵ سال که بوسیله طور پیوسته از این مجتمع مصرف می کردند، محافظتی بیشتر از ۶۰ درصد به مشت آوردند.

یافتن نحو های پیشگیری که زنان بتوانند از آن عاری متوجه شدن سایرین استفاده کنند، عایق ابهت بخاطر مبارزه با ایدز داخل آفریقا بوده است. آزمایش قرص ها و میکروبیسیدهای واژنی ناموفق بوده است؛ زیرا نسوان نمی توانند برای محافظت از خویشتن به طورمداوم از آن ها استفاده کنند. مشارکت مذکور مبتلا کار روی جماعت هایی است که سه گانه ماه ابدیت دارد و حلقه هایش هم از HIV و بی آرامی مانع از ابستنی مانع می شود. ناگفته نماند ایمپلنت ها و تزریق هایی با اثر کامل همچنین درحال آزمایش است؛ مانند مواردی که از ابستنی جلوگیری می کنند.بیشتر بخوانید:ویروس کرونا مقدور است دسامبر ۲۰۱۹ به آمریکا فصیح باشندمادر مشغول به کووید ۱۹ حین بارداری، نوزادی با آنتی بادی های محافظتی به گیتی آوردتهران از شنبه در وضعیت نارنجی عالمگیر کرونا قرار می گیردبیمه شدگان تأمین مدنی بدون چرک نویس هم می توانند خدمات درمانی و دارو دریافت کنندنتیجه ی تجزیه و انتزاع بازپسین: واکسن کرونای مدرنا بسیار مؤثر است
  • ۹۹/۰۹/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی