آلبالو

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

وسترن دیجیتال (Western Digital Corporation) شرکت آمریکایی تولیدکننده ی درایوهای پس انداز سازی کامپیوتری است که طراحی، تولید و بیع محصولات مرتبط با صنعت داده را انجام می دهد. از میان محصولات مهم این شرکت می قابلیت به دستگاه های پس انداز سازی، سیستم های دیتاسنتری و درخت سرو های پس انداز سازی ابری اشاره کرد.

انبازی وسترن دیجیتال سابقه ای طولانی درون صنعتی الکترونیک دارد و نخستین فعالیت های خود را با تولید مدار مجتمع مطلع کرد. آن ها حالا نزدیک به نصف صد سابقه در صنعت الکترونیک و کامپیوتر دارند و در کنار رقیب دیرینه، سیگیت، از تولیدکننده های اصلی هارد درایو هستند. تجهیزاتی که امروزه توسط وسترن دیجیتال و همدستی های مشابه تولید می شوند، عموما بوسیله مشت تولیدکننده های کامپیوتر انحصاری یا سیستم های شبکه ای می رسند تا ثمر نهایی از مونتاژ آن ها ساخته شود. البته برخی از محصولات مانند درایوهای اکسترنال ذخیره سازی هم توسط این شرکت ها به رخ مستقیم به مصرف کننده فروخته می شوند.مقاله های مرتبط:داستان برند: دل، بازمانده سختکوش عصر کامپیوترهای شخصیداستان برند ایسر، تایوانی قدرتمند صنعت کامپیوتر

مرکز مدیریت وسترن دیجیتال در سن خوزه ی کالیفرنیا واقع است. این شرکت مراکز تولیدی و مدیریتی متعددی داخل سرتاسر جهان دارد و مراکز تولیدی آن ها اکثرا تو کشورهای آسیای شرقی همچون مالزی و سنگاپور متمرکز هستند. وسترن دیجیتال امروز بیش از ۲ هزار حقوق بگیر دارد و آخرین آمارهای مالی، درآمد آن ها را نزدیک بوسیله ۲۰ میلیارد دلار اعلام می کنند.

اختراع ریزپردازنده های کامپیوتری و ترقی ی آن ها در آمریکا نقشی اساسی در پیشرفت این ناحیه درون دهه های گذشته داشته است. اکثر اخبار و مفروضات در دهه های اخیر به ظهور و رفعت گیری شرکت های مشهوری همچون اپل، گوگل و دیگر فعالان شبیه اختصاص داشت. دراین میان شریک شدن هایی همچون وسترن دیجیتال رویکرد خویشتن را با نظام و سرعت مناسبی حفظ کردن کردند و با وجود فراغت داشتن درون سایه، بازار مناسبی را برای خود حفظ کردند. اگرچه وسترن دیجیتال فرصت های متعددی را تو دنیای کامپیوتر از مشت داد، اما درنهایت در بازار عام و صنعت اصلی خود به بازیگری مبصر دگرگونی شد.تاریخچه ی تأسیس

وسترن دیجیتال در ۲۳ آوریل سال ۱۹۷۰ توسط یکی از کارمندان شرکت موتورولا بوسیله معروفیت آلوین بی فیلیپس دون عنوان General Digital تأسیس شد. اولین محصول آن ها، برگ آزمایش ماسفت (MOS) بود. جنرال دیجیتال در سانتا آنا کالیفرنیا فعالیت می کرد و سرمایه ی اولیه ی خود را از Emerson Electric Company تو سنت لوئیز و دیگر همدستی های سرمایه گذاری تأمین کرد.



خراش ی ماشین حساب، از اولین محصولات وسترن دیجیتال

جنرال دیجیتال پس از یک سال فعالیت اشتهار خود را به وسترن دیجیتال تغییر عدالت و مراکز مدیریتی همچنین بوسیله نیوپورت بیچ کالیفرنیا نقل مکان شدند. آلوین امتحان ی زیادی تو صنعت نیمه هادی داشت و تخصص او بوسیله پیشرفت هرچه بیشتر وسترن دیجیتال در سال های ابتدایی فعالیت کمک می کرد. اساسی ترین رخداد وسترن دیجیتال تو دهه ی ۱۹۷۰، ساخت خراش ی رم 4K بود. پیشرفت های متعدد فناوری دیگر هم داخل همان دهه ی ابتدایی فعالیت درون وسترن دیجیتال رخ داد که آن ها را به ممارست به بازیگری برازنده احترام تو صنعت دگرگونی کرد.

از مهم ترین محصولات وسترن دیجیتال تو دهه ی اول فعالیت می توان به تراشه های ماشین حساب رمز کرد. شرکت آمریکایی پس از مدتی فعالیت به ارشد ترین تولیدکننده ی تراشه ی ماشین حساب در جهان تبدیل شد. پس از این موفقیت، اولین شلنگ ها بوسیله سمت حافظه های ذخیره سازی برداشته و پتنت زیرسیستم های Disk Array توسط شرکت خریداری شدند. این جهیز ها بوسیله عنوان پایه ی سیستم های ذخیره ساز مدرن شناخته می شوند.

نخستین خط تولید محصولات پس انداز سازی داده ی وسترن دیجیتال درون سال ۱۹۷۶ شروع به کار کرد. در آن سال ها فلاپی دیسک به عنوان ابزار پرکاربرد ذخیره سازی و انتقال داده شناخته می شد و وسترن با محصولی بوسیله صیت FD1771 بااطلاع آن بازار شد. 



کارت VGA هشت بیتی وسترن دیجیتال میوه سال ۱۹۸۹

با ورود به دهه ی ۱۹۸۰، چالش های رشد و ترقی به مرور بر قانون راه شریک شدن آمریکایی روبرو شدند. دهه ی ۱۹۸۰ دورانی محسوب می شد که هیچ پیش بینی دقیقی از پیشرفت مشارکت ها در صنعت فناوری امکان پذیر نبود. وسترن دیجیتال در همان عهد اشکالی اساسی تو مدیریت و بخش های اجرایی داشت و فعالیت رقیب اصلی یعنی  IBM را در تولید فناوری PC/XT و فلاپی درایوها دست ناچیز گرفت. درواقع بازار کامپیوترهای انحصاری در آن زمان سیلان رشد خود را شروع کرده وجود و وسترن دیجیتال باید تمرکز خود را روی تولید محصولات بخاطر این راسته متاخر معطوف می کرد.

مهندسان وسترن دییجیتال درون سال ۱۹۸۳ در طول ۱۴ روز یک نمونه ی نخستین از کنترلر درایو هارد را برای محصول PC/AT انبازی IBM تولید کردند. همین رویکرد تند و حرفه ای باعث شد تا تمرکز شریک شدن روی میدان کامپیوترهای شخصی معطوف شود.



هارد ۲/۵ اینچی Tidbit 60تربیت و آموزش مهندسان حرفه ای و نوآور از اهداف اصلی اولیه ی وسترن دیجیتال بود

وسترن دیجیتال داخل سال های اولین رویکردی عالی در تربیت مهندسان نوآور در شرکت داشت. مدیر طاس شرکت به عمراه راجر جانسون، مدیر عملیات، تحصیل نیروی انسانی را بوسیله عنوان تمرکز اصلی فعالیت ها انتخاب کرده بودند. در چهار سال ابتدایی فعالیت جانسون، سودا همدستی دوبرابر شد و درآمد همچنین بوسیله ۲۱ میلیون دلار رسید. از دستاوردهای نوآورانه ی مهم آن سال ها می قابلیت به کنترلر درایو Winchester درون وسترن دیجیتال اشاره کرد که در سال ۱۹۸۲ به بازار معرفی شد. تا سال ۱۹۸۵ سهم عمده ای از درآمد شرکت از کنترلرهای هارد درایو تأمین می شد. داخل آن زمان تولید کننده های کامپیوتر شخصی برای تأمین کنترلرهای خود پیش از همه بوسیله وسترن مراجعه می کردند. از میان بزرگ ترین آن ها می قابلیت به IBM، HP، Compaq و Tandy اشاره کرد. همین رویکرد منجر به موفقیت های آتی شرکت شد و مشارکت مهم آن ها را با IBM در سال های بعد به همراه داشت.ترقی همراه با خرید و ادغام

وسترن دیجیتال در میانه ی دهه ی ۱۹۸۰ داخل موقعیتی کم ارزش برای خرید تصرف وکارهای جدید و توسعه ی فعالیت ها قرار داشت. همین رویکرد امکان ورود بوسیله حوزه های فعالیت متاخر را هم بوسیله آن ها می انصاف. MIT در آن سال ها در ساخت کامپیوتر Nu Machine با وسترن دیجیتال همکاری می کرد که بعدا بوسیله تگزاس اینسترومنتس فروخته شد. محصول دیگر مشارکت آن ها به صیت Nu bus شناخته می شد. این میوه برای توسعه ی مکینتاش مدل سازی شده بود و درمقایسه با طراحی های تیم حقیقی مکینتاش، به عنوان دشت نهایی انتخاب شد.



هارد Caviar از چیره ترین خانواده ی محصولات وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال بخش جدایی را برای کامپیوترهای شخصی تأسیس کرده بود که بوسیله نام Personal Storage Division شناخته می شد. کاترین براون در سال های پایانی دهه ی ۱۹۸۰ به شرکت منضمات و به عنوان مدیر این مدخل مشغول به کار شد. بسیاری از کارشناسان دوره ی مدیریتی او را از علل صعود های وسترن دیجیتال درون دهه ی پایانی قرن بیستم می دانند. براون تو دوره ای که باهم اتحاد کردن درآمد مناسبی داشت، پیشنهاد فروش درایوهای ذخیره ساز بوسیله تولیدکننده های OEM مانند IBM را به شرکت ارائه کرد. آن ها شرکت Tandon را خریداری کردند و با همین خرید، مزیت رقابتی و تولیدی بالایی تو پیدایش درایوهای پس انداز سازی به دست آوردند.

یکی از مراکز تولیدی وسترن دیجیتال داخل سنگاپور بوسیله رخ کامل بوسیله خط تولید Tandon اختصاص یافت تا به زیرساختی مدرن با بازدهی بلندی در تولید درایوهای ذخیره سازی تغییر شود. براون درنهایت توانست درآمد مقدر شدن خویشتن را از ۱۵ میلیون دلار به دو میلیارد دلار افزودن دهد. از محصولات عمده وسترن تو آن سال ها می نبوغ به برد کنترلی Enhanced Small Device Interface یا ESDI اشاره کرد که راهکاری نوآورانه برای افزودن سرعت و ذخیره سازی داده در کامپیوترهای شخصی محسوب می شد.

وسترن دیجیتال درون دهه ی دوم فعالیت برای بیع انبازی های کوچک متعددی اقدام کرد. از میان آن ها می استعداد بوسیله Adaptive Data Systems، Paradise و Verticom اشاره کرد. این شرکت ها به محض ملحق شدن به وسترن، اجزاء مورد نیاز را برای توسعه ی هرچه بیشتر داخل وارستگی آن ها راحتی دادند. همین رویکرد باعث شد تا شریک تا سال ۱۹۸۸ به سیاهه معتبر فورچن ۵۰۰ وارد شود. دو سال بعد، مرکز تولید ویفرهای سیلیکونی وسترن در اروین کالیفرنیا تأسیس شد و مراکز مدیریتی هم به اروین منتقل شدند.



هارد سری Raptor

دهه ی پایانی قرن بیستم با وجود پیشرفت های بسیار برای وسترن دیجیتال، با چالش هایی غصه همراه وجود. البته صنعت کامپیوتر به نعوظ کلی در آن زمان وضعیت مناسبی نداشت و وسترن دیجیتال بی قراری مانند شرکت های دیگر فعال درون صنعت بود. تعدیل نیرو درون ابعاد بزرگ و همچنین قبض تنخواه به صورت قرض، تنها متد های دنباله ی وجود داخل آن سال ها بودند. چارلز هاگارتی در سال ۱۹۹۲ از IBM بوسیله وسترن آمد. او از بهترین انتخاب ها برای مدیریت اجرایی مشارکت بود و درنهایت در سال ۱۹۹۳ به عنوان مدیرعامل تفویض شد. او در IBM امتحان ی زیادی در حوزه ی محصولات ذخیره ساز داشت و همین تجربه در پیشبرد اهداف وسترن در راسته کارساز بود.

هاگارتی نقش مهمی داخل نوآوری های تولیدی تو دهه ی ۱۹۹۰ داشت. وسترن در سال ۱۹۹۳ اولین درایو ۳۴۰ مگابایتی ۳/۵ انیچی مهیا به دو پلاتر را به بازار معرفی کرد. یک سال بعد، بدوی درایو یک گیگابایتی ۳/۵ اینچی فراهم به سه گانه پلاتر توسط همین شرکت تولید شد. محصولات نوآورانه و مهم وسترن در آن سال ها تحت برند Caviar بوسیله بازار عرضه می شدند. کامپیوترهای شخصی از بزرگ ترین برندها همچون اپل، Bull-Zenith، Compaq، Gateway 2000، NEC و IBM و بسیاری شرکت های دیگر از درایوهای وسترن نصیب می بردند.سقوط بازارهای آسیایی از بزرگ ترین چالش های وسترن در دهه ی ۱۹۹۰ بود

سال های پایانی دهه ی ۱۹۹۰ با وجود دستاوردهایی همچون دریافت گواهینامه ی ISO 9001 برای وسترن دیجیتال، با چالش های زیادی هم همراه بود. به طور کلی بازار کامپیوتر روند رو به افولی داشت. به علاوه رقبای اضافی به بازار سخت اسباب پس انداز سازی مخبر شده بودند و روز به روز مقدار محصولات کاهش معلوم می کرد. فناوری موجود تو مراکز تولیدی همچنین با سرعت بالایی پیشرفت می کرد و تکامل می یافت. به هرحال چنین روندی فعالیت و رقابت را بخاطر وسترن مشکل می کرد.

سقوط بازارهای آسیایی چالش دیگری بود که درون آستانه ی قرن بیست ویکم بوسیله وسترن فشار وارد می کرد. افت تولید یکی از نتایج اولیه ی نزول بازارها بود، چون تسهیم فوقانی از تولید وسترن در آسیای خاوری انجام می شد. به علاوه آن ها ۱۰ تا ۱۵ درصد از محصولات خود را داخل آسیا به فروش می رساندند و سایر ی محصولات، بوسیله آمریکا می رفت. کاهش فروش روی همین درصد پایین از خروجی وسترن هم تأثیر داشت.



هارد دیسک های VelociRaptor

کارشناسان دنیای تصرف وکار در آستانه ی قرن ۲۱ پیش بینی می کردند که IBM وسترن دیجیتال را خریداری خواهد کرد. از نظر بسیاری از آن ها، این سودا باعث تکثیر ظرفیت و اقتدار های تولیدی IBM در حوزه ی پس انداز سازی می شد و ازطرفی آویشن های حرفه ای تحقیق و توسعه را در اختیار وسترن فراغت می داد. به علاوه مدیر وسترن نیز ارتباط های مباشرت در تیم مدیریت IBM داشت که احتمال فروش را بالا می سرما. البته فدایی کارشناسان نیز نظر نقیض داشتند. آن ها می گفتند هاگارتی هیچ علوفه به فقره مجدد داخل IBM راضی نخواهد شد.

IBM و وسترن دیجیتال برخلاف پیش بینی کارشناسان بوسیله جای ورود به فرایند خرید، باهم اتحاد کردن استراتژیکی را با اندوه شروع کردند. هاگارتی همکاری نزدیک با IBM را بوسیله نشانی متد صعود حیاتی بخاطر شرکتش مدح کرده و از استقبال مناسب مدیران دو طرف از همکاری گفتگو کرد.

وسترن با وجود همکاری استراتژیک با IBM هنوز در حصه محصولات با رقبایی اکید دست وپنجه بطی ء کرده و چند ضعف بزرگ را غم داخل بازار تجربه کرد. درایو سه گانه اینجی Portfolio پس از سری Caviar به راسته شناساندن شد که موفقیت چندانی به همراه نداشت. به علاوه هارد دیسک مدل SDX هم با مفاهیم نوآورانه ی متاخر مدل سازی شده بود که درنهایت از رابط CD-ROM انقراض خورد. درمجموع محصولات وسترن در رقابت با دیگر تجهیزات پس انداز سازی انقراض می خوردند و کیفیت نیز به مرور کاهش می یافت. در این میان کاربران دنیای کامپیوتر شخصی هم به مرور محصولاتی همچون مکستور (Maxtor) را بوسیله جای وسترن تفویض می کردند. بوسیله هرحال شریک با IBM و در اخیار ستاندن فناوری تولیدی مقاومت مغناطیسی بزرگ GMR بوسیله وسترن دستیار کرد تا به راسته بازگردد.

بدوی خراج ی همکاری آی بی ام (IBM) با وسترن محصولی به صیت Expert بود که در دسته ی درایوهای پس انداز سازی و در سال ۱۹۹۹ شناساندن شد. 

اتساع خانواده ی محصولات داخل قرن ۲۱

هاردهای ATA درون آستانه ی قرن بیست ویکم به محصولات محبوبی داخل راسته ذخیره سازی تبدیل شده بودند. وسترن دیجیتال نخستین شرکتی حیات که موفق به تولید هارد دیسک ATA با بافر ۸ مگابایتی شد. تو آن زمان اکثر محصولات با بافر ۲ مگابایتی تولید می شدند. وسترن محصولات جدید را به معروفیت Special Edition معرفی و از کد JB بخاطر نام گذاری آن ها استفاده کرد. اولین محصول این خانواده با ذهن ی ۱۰۰ گیگابایتی و محصولات دیگر با حافظه ی ۴۰ گیگابایتی به بازار راه یافتند. وسترن دیجیتال محصولات سری JB را برای استفاده ی مقرون بوسیله صرفه بخاطر سرورهای فایل معرفی می کرد.وسترن اولین هارد ATA با بافر ۸ مگابایتی را تولید کرد

انبازی Read-Rite یکی از پیش گامان باستانی بازار هارد درایو بود. آن ها در سال های مقدماتی صد ۲۱ تا مرز افلاس پیش رفتند و درنهایت وسترن دیجیتال اغلب مایملک های این شرکت را خریداری کرد. وسترن درون سال ۲۰۰۳ نخستین درایو هارد SATA (یا Serial ATA) را به بازار معرفی کرد. معروفیت Raptor بخاطر این سری گزینش شد و نخستین محصول با حافظه ی ۳۶ گیگابایتی سرعت ۱۰ هزار دور به خشکی امدن دقیقه را به کاربر ارائه می کرد. سرعت بالا، دسترسی به داده های این سری از درایوهای پس انداز ساز را به اندک از ۶ میلی دم کاهش داده وجود. کمی پس ازآن سری ۷۴ گیگابایتی از همین درایوها با سرعت بالاتر عرضه شد. در سال ۲۰۰۵، وسترن دیجیتال با شناساندن هارد ۱۵۰ گیگابایتی ساتا بوسیله بازار، گام بزرگی به سمت سرورهای ذخیره سازی داده برداشت. بوسیله علاوه آن ها درایوهای خود را با پنج سال وارانتی عرضه می کردند که درون صنعت سرور با کاربرد بالا از سخت افزارها، یک مزیت رقابتی بنیادی محسوب می شد.

وسترن دیجیتال داخل سال ۲۰۰۶ سری My Book از هاردهای اکسترنال را به بازار نمایش کرد. استفاده از طراحی کوچک قرین به کتاب، مای بوک را به محصولی لطیف در پهلو کارایی مناسب تحول می کرد. یک سال بعد، شرکت Komag فعال در فناوری ضبط مغناطیسی به زیرمجموعه ی وسترن پیوست و فناوری PMR را به شیار تولید درایوهای لپ تاپ در این شریک شدن اضافه کرد. قابلیت های متاخر امکان تولید صنف ای ترین درایوهای پس انداز سازی بازار را درون آن زمان به وسترن می قسط. داخل همان سال سری Green Power از هارد درایوهای وسترن نیز با تمرکز پهلو مصرف نیکوترین ی انرژی معرفی شدند.



قوم ی هارد دیسک های رپتور ابد بخش مهمی از فروش وسترن را به خود اختصاص می دادند. در سال ۲۰۰۸ سری جدیدی بوسیله نام VelociRaptor به این خانواده تکثیر شد که اولین محصول آن با ظرفیت ۳۰۰ گیگابایت و مجهز به پلاترهای ۲/۵ اینچی معرفی شد. وسترن برای مجری ی این هاردها از اصطلاح IcePack مصرف می کرد که مهیا بوسیله یک هیت سینک داخلی بود. محصولات جدید، نسبت به نسل قبل ۳۵ درصد سریع العمل نمدار بودند. ثمر مهم مربوط باینده درون آن سال ها به خانواده ای متاخر به نام Scorpio Blue تعلق داشت و یک هارد ۵۰۰ گیگابایتی ۲/۵ اینچی خصوصی لپ تاپ بود.

نخستین هارد دیسک اینترنال ۲ ترابایتی درون سال ۲۰۰۹ توسط وسترن دیجیتال معرفی کردن شد. درون همان سال، شرکت آمریکایی با خرید Siliconsystems بوسیله صنعت تولید درایوهای SSD باخبر شد. بوسیله علاوه اولین هارد درایوهای کوچک یک ترابایتی غم معرفی شدند که به صورت درایوهای اکسترنال خانواده ی Passport یا هاردهای داخلی لپ تاپ عرضه می شدند. آخرین محصول مهم وسترن در دهه ی ۲۰۰۰ هم هارد درایو داخلی SATA با ظرفین ۳ ترابایت بود.سال های اخیر و وضعیت کنونی وسترن دیجیتال

فرایندهای خرید و ادغام همیشه روشی کاربردی برای ترقی ی فعالیت شریک شدن ها خصوصا داخل مملکت ی فناوری هستند. وسترن دیجیتال غصه از این قائده مستثنی نبود و در طول تاریخچه فعالیت، با خرید شرکت های مفرط محصولات و خدمات خود را توسعه رحم. درون سال ۲۰۱۱ معامله مهمی توسط شریک شدن آمریکایی انجام شد و بخش محصولات ذخیره سازی هیتاچی (HGST) با پراخت ۴/۳ میلیارد دلار به همکاری آمریکایی الحاقیه. درون این قرارداد، ۳/۵ میلیارد دلار بوسیله صورت نقد و مابقی به صورت ۲۵ میلیون سهم از وسترن دیجیتال به هیتاچی پرداخت شد.



تبلیغ محصولات سن دیسک، از زیرمجموعه های مهم وسترن

بیع HGST، وسترن دیجیتال را در سال ۲۰۱۲ به ارشد ترین تولیدکننده ی هارد درایوهای سنتی در گیتی تغییر کرد. محدودیت های انتظام گری قانون، شرکت آمریکایی را مجبور کرد تا کمی از تولید هاردهای ۳/۵ اینچی خویشتن را بوسیله توشیبا بفروشد. البته آن ها در مبادله یکی از کارخانه های تولید هارد ۲/۵ اینچی توشیبا را در تایلند تصاحب کردند. از محصولات مهم HGST که پس از پیوستن بوسیله وسترن معرفی شدند می توان به SSD با سرعت ۱۲ گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد که استاندارد سرعت درایوهای SSD SAS را دوبرابر کرد. محصول مربوط باینده Ultrastar He6 بود که به نشانی اولین هارد درایو هلیومی جهانی شناساندن شد.

وسترن دیجیتال در امتداد ی مسیر شناساندن محصولات جدید پس انداز سازی، قوم ی Purple را درون سال ۲۰۱۴ برای استفاده داخل سیستم های نظارت تصویری معرفی کردن کرد. ظرفیت محصولات این قوم از یک تا چهار ترابایت بوده و برای نگاشتن تند داده روی دیسک های درایو بهینه سازی شده بودند. به علاوه فناوری AllFrame غصه تو محصولات جدید وسترن بوسیله کار گرفته شد که باعث کاهش خطاهای نگاشتن داده می شود.

از خریدهای اساسی دیگر وسترن دیجیتال در سال های اخیر می استعداد بوسیله همدستی SanDisk اشاره کرد که با نفقه ی ۱۶ میلیارد دلار تو سال ۲۰۱۶ خریداری شد. خرید بعدی در سال ۲۰۱۷ انجام شد و انبازی Upthere عرضه دهنده ی خدمات ذخیره سازی ابری به وسترن پیوست. Tegile Systems از فعالان مملکت ی فلش مموری هم داخل آن سال توسط باهم اتحاد کردن آمریکایی خریداری شد.



جدیدترین هاردهای ظرفیت بالای وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال امروز تحت برند سن دیسک محصولات مرتبط با ذخیره سازی موبایل، کارت های حافظه و تجهیزات قرائت کردن حافظه، فلش درایوهای USB، درایوهای SSD و پخش کننده های رسانه ای به بیع می رساند. درواقع اکثر محصولات وسترن تو مملکت ی فلش درایو عرشه برند سن دیسک فروخته می شوند. از محصولات ویژه این خانواده می قابلیت به خانواده ی SanDisk iXpand رمز کرد که بوسیله قیافه عام برای استفاده در آیفون و آیپد تولید شده اند. به علاوه میکرواس دی ۴۰۰ گیگابایتی سن دیسک نیز برای گوشی های اندرویدی با قابلیت تکثیر حافظه ارائه می شود. البته آخرین محصول سن دیسک در این بازار یک میکرواس دی یک ترابایتی است که بخاطر استفاده در انواع گجت های هوشمند از گوشی موبایل تا پهپاد و دوربین های دیجیتال، طراحی و تولید شده است.

مرکز مدیریت وسترن دیجیتال تو سال ۲۰۱۷ از اروین بوسیله سن خوزه کالیفرنیا نقل مکان شد. از تغییرات دیگر اخیر می توان بوسیله توافق با توشیبا برای معامله مرکز تولیدی مشترک ذهن های NAND درون ژاپن اشاره کرد. بوسیله علاوه مرکز تولیدی هارد دیسک وسترن در کوالالامپور نیز درون سال ۲۰۱۸ تعطیل شد. از باهم اتحاد کردن های دیگری که در سال های اخیر توسط وسترن خریداری شدند می توان به Arkeia Software، sTec، Virident، Amplidata و Tegile اشاره کرد که در مملکت های گوناگون سخت افزار و کند افزار پس انداز سازی فعالیت می کنند.



هارد اکسترنال پنج ترابایتی از محصولات جدید وسترن

از جدیدترین نوآوری های وسترن در دنیای ذخیره سازی غم می استعداد به iNAND 7250A اشاره کرد که بوسیله عارض اختصاصی برای خودروهای هوشمند و خودران تولید می شود. به علاوه ذهن های NAND مجهز بوسیله ۹۶ لایه تو سال ۲۰۱۷ توسط وسترن معرفی شدند که نیازهای روبه رشد راسته را در مملکت ی حافظه های SSD هدف استراحت دادند. شریک آمریکایی با مشاهده و درک نیازهای بازار در بخش اینترنت اشیاء، کنترلرهای حافظه، پردازش های امنیت و انواع کاربری های امبدد داخل دنیای فناوری، داخل سال ۲۰۱۸ هسته ی پردازشی را هم بوسیله محصولات خود اضافه کرد که بوسیله صیت SweRV Core و بوسیله صورت متن باز و در قوم ی پردازنده های ۳۲ بیتی معرفی شد.



وسترن دیجیتال اکنون در سرتاسر جهان نزدیک به ۷۲ هزار کارمند دارد. آخرین آمار، درآمد آن ها را در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار گزارش می کند که مشارکت آمریکایی را در رتبه ی ۱۵۸ سیاهه فورچن ۵۰۰ از محاسبه درآمد قرار می دهد. درحال حاضر استفن دی میلیگان بوسیله عنوان مدیرعامل وسترن دیجیتال مبتلا بوسیله فعالیت است.بیشتر بخوانید:مقایسه تجهیزات ذخیره سازی SSD و HDDسامسونگ فناوری کاربردی تکثیر عمر ذهن های SSD را کشف کردوسترن دیجیتال از درایوهای ظرفیت بالا تا ۲۰ ترابایت رونمایی کردداستان برند نیسان؛ دومین خودروساز بزرگ ژاپنپاتریوت درایو SSD با رابط تبار چهارم PCIe و سرعت ۵GB/s ارائه می درنگ