آلبالو

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تو معلول تعاون عناصر و عوامل اغتشاشات اخیر، با اقدام اطلاعاتی شوفر یک وسیله سواری به اتهام انسداد اتوبان امام علی(ع) شناسایی و دستگیر شد.

موافق مطالعه های بوسیله انجام آمده متهم بازنشسته سفارت ایران در سرزمین دانمارک بوده و از بازرسی منزل وی سلاح کمری و اسلحه مربوطه، دوربین جاسوسی و مقداری برگ الکترونیکی کشف شد
برخلاف کاهش نرخ خودرو تو سه گانه ماهه ی دوم سال درمقایسه با فروردین ، موج افزایش قیمت در محصولات سایپا و ایران خودرو دیده می شود. فقدان طرح های پیش فروش با قیمت کم ارزش خریداران را بوسیله بازار آزاد سوق داده و بوسیله افزایش تقاضا منجر شده است. وارونه در میان مدل های چینی، هرچند واردات و تولید مانند سال گذشته نیست، بوسیله دلیل کاهش قیمت دلار و توان اقتصادی عامه ی انسان برای ابتیاع خودرو، بها فروش تو بازار آزاد کمتر از نرخ مصوب کارخانه است. این موضوع برای جک S5 و ام وی ام X22 به روشنی دیده می شود.

خودروسازندهقیمت (میلیون تومان)پژو پارس LX کد ۱۹ایران خودرو١١٧
پژو پارس سالایران خودرو۹۹پژو 207 دنده ای  رینگ فولادیایران خودرو١٣٣پژو 207 اتومات رینگ فولادیایران خودرو١٧١پژو 405 SLXایران خودرو۸۹پژو 405 GLXایران خودرو٧ ٧سمند LXایران خودرو٨١پژو 206 تیپ 2ایران خودرو٨٣پژو 206 تیپ 5ایران خودرو٩٩پژو 206 SD تیپ V8ایران خودرو١٠۳پژو2008ایران خودرو۳۲۵سوزوکی ویتاراایران خودرو۴۷۸H30 کراسایران خودرو١۵۴دنا پلاس تیپ یکایران خودرو١٣٨دنا پلاس توربوایران خودرو١٧١پراید 131 سفیدسایپا۴٧پراید 111 هاچبکسایپا۵۲تیبا رینگ فولادیسایپا۵۵تیبا 2 رینگ فولادیسایپا۶۰ساینا کنگره ای رینگ فولادیسایپا۶۲کوییک دنده ایسایپا٧۰تندر 90 رینگ فولادیسایپا۱۴۰تندر پلاس اتومات سایپا۱٧۰ساندرو دنده ای سایپا۱۵۰ساندرو استپ وی اتوماتسایپا۱٩۵سراتو 2000 اتوماتسایپا۳۰۳آریو اتوماتسایپا۱۳۵جک S3 اتوماتکرمان موتور۱٩۵جک S5 اتوماتکرمان موتور۲۸۰هیوندای i20کرمان موتور۲۸۰هیوندای اکسنتکرمان موتور۲۷۰هیوندای النتراکرمان موتور۴۳۰برلیانس H330 اتوماتپارس خودرو۱۶۰مزدا 3 اتوماتبهمن۳۶۰بسترن B30بهمن۱۸۰  ام وی ام X22 اتومات فولمدیران خودرو۱۸۰  ام وی ام X33مدیران خودرو۲۱۵چری آریزو 5 دنده ایمدیران خودرو۱۸۰چری آریزو 5 توربو اتوماتمدیران خودرو٢٢٠چری تیگو 5 فولمدیران خودرو۲۸۰چری تیگو 7 اکسلنتمدیران خودرو۳۴۰



 به روزرسانی : ۲۶ آبان ۱۳۹۸

بیشتر بخوانید:طرح دوفوریتی مجتمع در مخالفت با افزایش مقدار بنزین۷۰ درصد خودروسازی خصوصی تعطیل شدسازمان تعزیرات به کمتر کارگر خودروسازان در کاهش قیمت تعرض کردتوقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ از خرداد ۹۹قیمت و وضعیت سودا خودروهای لیفان کرمان موتور
همشهری آنلاین - مریم قاسمی:  رئیس راه اندازی فرهنگی شهرداری منطقه۱۶با بیان این مطلب گفت: «در این طرح کاسبان اهل کتاب از طریق شورایاران، مدیران محله و مدیران مدنی شناسایی شده اند و با استراحت اعطا کردن تاریخچه داخل یکی از قفسه های مغازه شان، اهالی را با ادب تاریخچه و کتابخوانی آشنا می کنند.»

«سیدمحمدرضا رضوی» با اظهار اینکه کتاب های مورد نظر از طرف اداره فرهنگی شهرداری منطقه۱۶دراختیار کاسبان فراغت می گیرد، افزود: «تو این طرح، گروهی اجتماعی تو فضای مجازی تشکیل شد و مغازه داران فرع مند داخل آن تن شدند تا ضمن همکاری درون این طرح، درباره کتاب با یکدیگر بحث و تا اینکه کتاب های مورد رویت را نقد کنند.»

به گفته وی، این طرح مدتی قبل به صورت آزمایشی در محله علی آباد شمالی و اکنون در همه محله های منطقه۱۶اجرا می شود و کاسبان به شهروندان تاریخچه سپرده می دهند و در توسعه و ترویج ادب کتابخوانی در محله ها فعالیت می کنند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور آورده است:

به آگاهی مردم برومند ایران اسلامی می ­رساند انتخابات سراسری یازدهمین دوروبر­ مجلس شورای اسلامی داخل روز جمعه ۲ اسفند ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

در اجرای ماده­ ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده­ ۲۱ آئین نامه اجرایی آن، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین پیرامون مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸، داخل مجموع به مدت ۷ روز بوسیله اجرا خواهد آمد؛ لذا داوطلبان می توانند بوسیله سرود اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک دامن بوسیله وزارت کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه­ ها، کنسولگری­ ها یا نمایندگی ­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت شهرت کنند. اصل کارت ملی و یک نسخه تمثال آن عنصر شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن یک قطعه عکس ۴*۳ متاخر عنصر و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی بزرگ و خواه حد آن) اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی پهلو قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قاعده انتخابات کانون شورای اسلامی عنصر و یک نسخه تصویر کارت پایان نوکری شهریه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی برومند دال بر روشن وجود داشتن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی

همچنین به استناد ماده­ ۲۸ شیوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند: عقیده و التزام عملی بوسیله اسلام التزام عملی به ترتیب مقدس جمهوری اسلامی ایران تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران بروز وفاداری به قاعده اساسی و عنصر مترقی دهات مطلقه روحانی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی بزرگ یا وزن آن نداشتن سوء شهرت تو مرزوبوم انتخابیه سلامت جسمی تو پیمانه برخورداری از سخاوت بینایی، شنوایی و گویایی حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال کامل

داوطلبان نمایندگی اقلیت ­های دینی مصرّح تو قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مستثنی بوده و باید در مذهب خویشتن ثابت العقیده باشند.

هر دوروبر­ شعبه کانون شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می­ شود.

ملاک محاسبه­ سن اشخاص بخاطر ثبت صیت در انتخابات، به خشکی امدن بنیاد تاریخچه متولد نخستین ثبت شده در شناسنامه رسمی است و تغییرات مربوط باینده توسط دستگاه های ذیربط بوسیله استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود.

مقابل ماده­ (۱۸) عادت تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱ مقصد ماه ۷۴ و تبصره­ ماده (۲۱) قانون امان از آزادگان مصوب ۱۳ آذر ماه ۶۸ و بند «الف» ماده­ (۴۴) عادت دستور کار پنجم و جزء (۶) سد «ث» ماده­ (۸۸) ضابطه برنامه­ ششم، کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل جگر ماه سابقه حضرت در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می­ شوند.

بر بنیاد شیوه توجیه ماده­ (۲۸) قانون انتخابات باشگاه شورای اسلامی مصوب ۹ مرداد ماه ۹۰، سند معادل تحصیلی تو هر مقطع تحصیلی، مدرکی است که واجد بها استخدامی باشد.
نشریات به طور منظم گزارش هایی را درباره ی سهام، قدرت و ضعف و وسواس خریداران محصولات تسلا منتشر نمی کنند؛ ولی اطلاع دادن و حواشی مربوط به این برند هر روز در فضای مجازی افزایش می یابد. بااین حال افراد درباره ی محصولات این شرکت سمت اعتدال را احترام گذاردن نکرده و داخل صفحات مدنی نظرات و حرف های مغرضانه ای را بیان می کنند. تا اینکه تصاویری از خرابکاری و خط انداختن روی خودروهای تسلا منتشر می کنند.



کیم از کانال محبوب Like Tesla در یوتیوب نیز سؤالات و نگرانی های مثل در این باره دارد. بسیاری از طرفداران و منتقدان تسلا همچنین سوالاتی مشابهی درباره ی این وضعیت آشفته دارند. 

چرا مردم از تسلا متنفرند؟

آنچه بیشتر مالکان تسلا می دانند این است که خودروهای تولیدی این شرکت به چهار دوربین فراهم شده اند که به رخساره ۳۶۰ درجه از آنچه در حوالی خودرو قیافه می دهد فیلم برداری می کنند؛ بنابراین فاش است که آسیب رساندن بوسیله خودرو اندیشه عطا نبوده و درنهایت باعث بنده بی نظیر بزهکار خواهد شد.

دو ماه پیش، انفراد درون کلرادو آمریکا روی هیکل یک تسلا نمونه ۳ با کلید خویشتن خط انداخت؛ با سرایت ویدیوی دوربین های خودرو، این بی تا بوسیله سرعت بازداشت شد. اخباری مثل شیار انداختن، رخداد عمدی و گریختن کردن، لگدزدن و تخریب تجهیزات شارژ بوسیله محصولات تسلا در نشریات و اینترنت وجود دارد.



مقابل نظرسنجی که تو توییتر عمل شد، حدود ۹۰ درصد مالکان خودروهای تسلا اشعار کرده اند که حالت نگهبانی (Sentry Mode) را روی خودروی خویشتن کوشا کرده اند. درون این حالت با نظارت و پایش مداوم اطراف خودرو، هرگونه تحرکی توسط دوربین های خودرو ثبت می شود و در زمان حاضر بودن حضور راننده سطح جدیدی از حفاظت را برای خودروهای تسلا فراهم می یواش. البته با همگی ی این موارد هنوز بی قراری حوادث مختلفی تو رله های شارژ صورت می دهد. برخی از این موارد عمدی نیست، اما همگی ی این اتفاقات داخل ایالات متحده و خانه ی تسلا رخ می دهد.

چرا این حوادث تا این حد برای خودروهای تسلا رخ می دهد و مردم رویت خصمانه ای نسبت بوسیله این انبازی دارند؟ تسلا یک شرکت آمریکایی است که نیروی فقره آمریکایی را همچنین استخدام می درنگ و توانسته است مرزهای علم، فناوری و خلاقیت را تو صنایع خودروسازی و فضایی جابه جا نرم. پس چرا مردم این کشور بوسیله دنبال نابودی آن هستند؟

البته می دانیم که رسانه های ارشد نسبت به تسلا نظر منفی دارد و جهت آن بیشتر به تبلیغ دهندگان بزرگ آن ها مربوط است؛ در مقابل این رسانه ها بیشتر در تسلط انبازی های عظیم نفتی و کارمایه و شرکت های خودروسازی قرار دارد. البته برای برندهای دیگری مانند پورشه، آئودی و مرسدس بنز نیز از این دست اتفاقات رخساره می دهد ولی به دلیل عدم وجود دوربین های حفاظتی تصاویری از آن منتشر نمی شود. اما چیزی که امروزه بسیار واضح بوسیله نظر می رسد، وضعیت دوقطبی موجود برای برند تسلا است.

رویت شما چیست؟بیشتر بخوانید:پیکاپ تسلا ۳۰ آبان رونمایی می شودتسلا مدل 3 جدیدترین تاکسی نیویورکتسلا با عبور از جنرال موتورز، ارزشمندترین خودروساز آمریکا شدپنج نفربر زرهی که می توانند الگوی تسلا باشندنگاهی بوسیله آزمایشگاه ایمنی و تصادف خودروهای تسلا
سر جستجو درباره این هیئت ها ناچار بوسیله رخ میدانی و زبانی است و کم در آثار کتبی بوسیله آنها پرداخته شده است. بوسیله همین دلیل بخشی عمده از سرگذشت این هیئت ها به صورت ماده بی تجربه موجود برای فراهم کردن تاریخ شفاهی است که باید از دست اندرکاران آن هیئت ها تهیه شود؛ کسانی که قطعا قبیله اول و دوم نیستند و در نقل قضایا گاهی تفاوت هایی دارند. آنچه داخل اینجا درباره هیئت بزازها نمایش می شود، کوششی است برای حفظ و نگهداری بخشی از میراث فرهنگی- مدنی تهران که بی گمان به اتمام نیاز دارد. باید از اعضای «هیئت جان نثاران حسینی صنف بزاز تهران» سپاسگزار بود که در تهرانگردی ایام محرم میزبان ما بودند و با لطف و صفا، این اطلاعات را در اختیارمان گذاشتند.

در تهران، هیئت بزازها نخستین هیئت صنفی بود که شکل گرفت. داخل بازار بزرگ، مغازه های صنف بزازها کنار هم وجود و آشنایی عطا با هم داشتند. از پایین صومعه امام، مبدا بازار بزرگ تا بازار عباس آباد بیشتر حرفه بزاز بودند. اصلا بازار مبصر امروزی را قدیم به اسم بازار بزازها می شناختند. جست بازار هم به دست صنف بزاز وجود و آنها جزو معتمدان میدان شمرده می شدند، به طوری که می توانستند میدان را تعطیل خواه باز کنند.

هیئت بزازها متجاوز از ۱۴۰سال پیش در کنیسه میرزا موسی (یا همان مسجد بزازها) آغاز به کار کرد. در آن زمان دوشنبه شب ها یعنی روز زیارتی معصوم حسن(ع) و معصوم حسین(ع) هیئت در منزل افراد می افتاد. این هیئت، داخل حدود ۱۱۰سال پیش داخل منزلی در جنوب راسته اعدام نزدیک کوچه اکبری، برگزار می شد. در زمان رضاشاه که روضه ممنوع شده بود، برگزاری هیئت حالت چرخشی جلوه گر کرد و در دوشنبه شب ها یک نفر از اعضای هیئت که کالبد فراز هم داشت و به کلمه بوسیله او «درفش» می گفتند، سر محله می ایستاد و افراد را به منزل مورد نظر هدایت می کرد. روشن است که داخل این زمان، مجالس آرام و بدون جلب رویت و تا حدی مخفیانه برگزار می شد و داخل آخر کانون نیز افراد تک تک و بدون احضار توجه، آنجا را صرفنظر می کردند.

حاج حیدرعلی و حاج محمداسماعیل حاجیان مدخل مؤسسان هیئت بزازها بودند. این دو برادر درون سال۱۲۸۴ش با هم برای وعده دوم بوسیله عروج حج می روانی. درون طرز مکه، حاج محمداسماعیل با عرب ها مذاکره داشته و آنها سرانجام در مکه او را خفه می کنند و جنازه او داخل همان مکه دفن شد. نگرش تدفین او با مقبره پیشگاه ابوطالب ۲قبر بور دارد.

منبری های هیئت، حاج کارفرما صدرا، عالم رضا سراج، حاج کارفرما ابهت حاج حشمت، سیدقاسم شجاعی، ملا محمدفاضل کاشانی، احمد رحمانی همدانی، فلسفی واعظ، جواد مناقبی، حسین وحیدخراسانی، حسین علی راشد، اشرف کاشانی، مرتضی شاهرودی، حاج مقدس و... بودند. بعد از انقلاب، یکی از وعاظ هم آقای سخنگو نوری بود...

از میان مداح ها، حاج حبیب الله ستایشگر جزء نوحه خوان های خاص بود و گاهی هم گفتگو می کرد. حاج حبیب الله شالی و فینه شیر-شکری داشت و به جای عبا، کت بلندی می پوشید. صبح مهلت سپس از نماز که چای می دادند، آقای ستایشگر به مداحی می پرداخت. از دیگر نوحه سفره های هیئت، حاج احمد ناظم بود، پس ازآن حاج محمود، سپس حاج احمد و پس ازآن از او حاج محسن و همچنین، سیدمحسن دربندی. یکی از مداحان متمایز هیئت، حاج مرزوق حیات که از سن کمینه داخل کربلا روضه می خواند. حاج احمد بابا حاج محمود ناظم در کربلا نوحه خوانی پسر بچه سیه چرده ای را می پسندد و به او می گوید: می خواهی بیایی ایران؟ و آن فرزند قبول می کند و به ایران می آید و او همان حاج مرزوق است.  

بعد از حاج مرزوق و آقای ستایشگر، حاج میرزا علی جوهر و حاج میرزا علی اصغر بلورفروش و رحمت الله حاجیان و آقای سربی نیز نوحه سفره بودند و بعد اینها حاج محمد علامه تقریبا از سال ۱۳۴۰ش نوحه خوان هیئت بود؛ البته حاج محمد علامه فقط نوحه خوان نبود و گاهی مطالبی می گفت و منبری هم می شد و مجموعه شعری بوسیله نام هدیه مور داشت و سفرنامه حج را هم نوشته بودند و همینطور کتاب ۶۰سال خدمتگزاری.
کارهای مالی هیئت، بر عهده حاج میرزا حسن قاضی و حاج میرزا اصغر کهنه چی و حاج سیدجواد خَلَصی بود. تو آن زمان، مبلغی که از طرف هیئت به مداحان داده می شد، حدود ۲تومن تا ۴تومن حیات و جمع نفقه ها حدود ۵۰تومان می شد. لیست های باستانی مخارج هیئت که خیلی ارزش دارد، نزد آقای مجد است. آنهایی که مخارج و امور مالی هیئت را در دست داشتند، بی حد حساس و کنجکاو بودند، به طوری که حتی اسکناس ها را هم عوض و بدل نمی کردند و همان پولی که دریافت شده بود، صرف کردن هزینه ها می شد.

هیئت تو زمان های مختلف ازجمله فاطمیه، ماه محرم و پایان صفر و یا فعالیت های جشن و عزا مانند شهادت امام صادق(ع) و امام حسن عسگری(ع) استوار وجود. اول نوحه خوان علی اکبرخوانی می کرد، پس ازآن سینه زنی بود و بعد تعزیه: حضرت علی اکبر سوار اسب می شد، سپس نیزه دارها می آمدند. اسب غصه می آوردیم. دور تا دور پشت بام زن ها می نشستند و طبقه پایین غصه نصفی زوجه بودند و نصفی مرد و تو شبستان اندوه آن موقع چندان کسی نبود. زن ها به بخشی زیاد بودند که از روز هشتم به بعد از بامداد زود می آمدند تا داخل کلیسا بزازها جا بگیرند. روز هفتم، روز پیشگاه قاسم، قاسم خوانی بود و بعد تعزیه: اول حضرت قاسم خود را معرفی کردن می کرد، بعد سوار کنار اسب می شد و می ماتم و سپس از حمله سرنیزه دارها از عریضی بیرون می شد. شب هفتمین می رفتیم منزل حاج میرزا ابراهیم حاجیان و کتلی برمی داشتیم؛ این کتل یک چنگ باریکه طلایی داشت و از خود کتل بی قراری ترمه آویزان وجود. روز دوازدهم باید این کتل را مکرر سرجایش می بردیم. مدال هم نداشتیم، فقط چند درفش در ابتدا و عاقبت و وسط گروه عزا حرکت می کرد.

روز نهم، روز حضرت عباس بود و روز عاشورا تیمار تعزیه معصوم حسین(ع) برگزار می شد: معصوم بوسیله بازار می آمد، پس ازآن نیزه دارها می آمدند، بعد پوست شیر وجود برای وقایع پس ازآن از عصر عاشورا. گاهی علیق هم روی صحنه می پاشیدند. روز آستان علی اصغر را تیمار داخل همان روز می گرفتند. روز یازدهم و روز دوازدهم برنامه کاروان اسرا را حاج اصغر رزاقی برگزار می کرد، به این رخساره که حدود ۱۲نفر شتر تهیه کرده بود و سپس درون تعزیه اهل بیت بچه ها را با چارقد تو کاروان اسرا بوسیله ارائه می کشید. تو تعزیه، حاج ابراهیم آزادگان نقش محضر عباس را بازی می کرد. روز درگاه عباس تو تعزیه مبدا یک نفر با علم و اسب و بقیه وسایل وارد می شد، سپس تلاطم می کردند، بعد نیزه دارها می آمدند، بعد اسب از یک در خارج می شد و اسب دیگری از در دیگری می آمد. اسب دوم خون آلود و زخمی وجود و سوار آن حضرت عباس، با فرق شکافته، که برای نمایش آن لقمه گوشت شکافته شده ای روی عادت عباس تعزیه می گذاشتند و دست های او را طوری می بستند که انگار بریده شده است، بعد عباس با آن اسب دور می گردید و شوری برپا می شد، به خصوص از صدای شیون زن ها از پشت کف اطاق تا پایین، بعد تابوتی می آوردند که آن را با کاه لبریز کرده بودند و حضرت عباس تو آن می خوابید و معصوم حسین بالای سر برادر حاضر می شد، بعد این تابوت را همراه امام حسین روی سر جمعیت سینه زن و عزادار دور مجلس می گرداندند.  

بعد از مصدق و کودتای ۲۸مرداد، چند نفر از بازاری ها را گرفتند، ازجمله حاج عبدالعظیم حاجیان از صنف بزازها، حاج محمود مانیان از صنف خرازی ها، شمشیری از حرفه چلوکبابی ها و پس ازآن آنها را فرستادند خارک و بعد یکی یکی آزاد شدند.

روز ۱۵خرداد سال۴۲ ما در هیئت بزازها تا داخل دانشگاه رفتیم. از مسجد بزازها ساعت۸:۳۰  بامداد روز عاشورا بر سرزنان بلند شدیم. یکسره تا صومعه حاج ابوالفتح در میدان شاه رفتیم. حاج حسین سربی مداح هیئت تنها کسی بود که نوحه خوانی کرد و در آن شعاری راجع به فیضیه که در آن ایام مورد یورش نیروهای گارد پادشاهی فراغت گرفته بود، داد و نوحه ای مخرب تیمار راجع به آقای خمینی خواند. پس ازآن جمعیت بوسیله ما ملحق شد و رفتیم تا میدان فردوسی و بعد رفتیم دانشگاه و درون برگشت هم با جمعیت تا دژ مرمر آمدیم و از آنجا کم ناچیز متفرق شدیم و به راسته برگشتیم و اینها تقریبا تا خلط های قفا طول کشید. تو همان سال، ما بالای سر منبر عکس آقای خمینی را غم نصب کرده بودیم که هیچگاه جای دیگر این فقره را نمی کردند. حاج اشرف کاشی با اینکه سیاسی نبود، اما وقتی می مجمع روی منبر و انباشتگی درون حال گریه بود، با مشت به عکس آقای خمینی اشاره می کرد و این اتفاق در زمانی وجود که آقای خمینی را دستگیر کرده بودند. حدود سال۴۳ پشت قاعده منبر عکسی بزرگ از آقای خمینی که از عکاسی همای قم تهیه کرده بودیم و آن عکس را با مشت کشیده بودند، نصب بود. اسدالله علم که آن حین نخست وزیر بود، به مجلس آمد و بوسیله عکس آقای خمینی خیره شد و معلوم است که نمی توانست آنجا را زین کند. تو آن زمان هیچ هیئتی جرأت چنین کار کننده نداشت. پس از انقلاب هیئت، کنیسه میرزاموسی را که از سال های دور نامی به مسجد بزازها شده بود، ترک کرد و با حمایت آقای سیداحمد خوانساری فعالیت خود را در کلیسا سیدعزیزالله میدان ادامه عدالت. خرج قندوشکر را نیز ایشان پرداخت می کردند. آن زمان فدایی از این اقلام سهمیه بندی وجود ولی ما بوسیله توصیه آقای خوانساری از سهمیه استفاده نمی کردیم. پس از متورم آقای خوانساری، صومعه سیدعزیزالله را تیمار ترک کردیم و یکی دوسالی تو پارکینگ روبه روی پاچنار سنت برگزار کردیم.

 سال۱۳۶۶ ملک فعلی را خریدیم و دقیقا مطابق معماری مسجد میرزاموسی - نگرش بدوی - آن را ساختیم. برای ساخت اینجا مطلع با تغار مدیرعامل ثانیه سازمان مترو روبه رو بودیم و دستور پیدایش نمی دادند، زیرا درون طرحی که آن زمان فرانسوی ها ارائه داده بودند، آنجا به نشانی دیگری درنظر گرفته شده بود و مدیر مترو نیز با توجه به موقعیت این زمین در نزدیکی بازار، تاسیس حسینیه را نمی پذیرفت و باور نمی کردند که عزیمت ما ایجاد حسینیه باشد و حتی می گفتند قصد دارید داخل اینجا پاساژ بسازید! بعد از گپ های ما که می گفتیم صبر نیست اینجا پاساژ شود، بوسیله او گفتیم چوب این رفتار خویشتن را خواهی خورد و اتفاقا چند لمحه پس ازآن از آن، از مسئولیت برکنار شد و مدیر جدید (آقای هاشمی) حیات که می گفت این زمین چندان غصه بوسیله امر آنها نمی آید و بدین نظم برای خرید زمین رفتار کردیم. زمین اینجا ۱۸۰۰مترمربع بود و بعدها زمین های جنبی اینجا را همچنین خریداری و بوسیله حسینیه افزایش کردیم. نخست بخاطر ساخت آن طرف حسینیه به ما اجازه نمی دادند و ناچار در آنجا چادر می زدیم، اما بعدها که رئیس مترو عوض شد و سایرین آمدند، به ما اذن دادند آنجا را نیز بسازیم.

سال۱۳۷۰ زمین جای فعلی را قولنامه کردیم. موقعی که اینجا خریداری شد، حاج احمد ناظم صحبتی با ما کرد و توانستیم مسکوک ۸.۵میلیون تومان در مرحله اول جمع کنیم. بعد با فروشنده های زمین با ارزش توافقی قبلی خودشان دستخوش تباین شدیم، مربوط به صاحبان زمین می گفتند: موسسه مترو خواستگار این زمین است و قیمت آن اعلی رفته است. حتی یکی از مالکان می شوق سپس از چند سال تباین بخاطر اخذ زمین کارپرداز بگیرد، ولی آقای خردمندان درون آن موقع گفت با دعوا و وکیل که نباید «حسینیه» ساخت و ۲هفته بخاطر حل مشکل وقت خواست. ایشان برای محلول تفاوت بوسیله منزل فرزند یکی از فروشندگان که از دنیا رفته بود، می رود. آقای خردمندان برخلاف معمول، با کراوات به منزل آنها می رود و می گوید: من نه بوسیله تفکر معصوم حسین(ع) آمده ام و نه بوسیله فکر خدا، بلکه قصدم حل این اختلاف است و می خواهم یک معامله بی زنجیر و بیهوشی با شما داشته باشم.

برایم جالب بود که حتی مهیا نبودند بخاطر حسینیه تیمار از امام حسین هزینه کنند. خاتمه در همان جا به ارامش رسیدند. بعد با دوستان ازجمله حاج حسن آقای سعید و آقای سیدکمال مرتضوی، آقای سیدقاسم شجاعی و آقای عالم جواد مناقبی و حاج محمد علامه مداح مصاحبت کردند و همگی در اینجا گرد آمدند. دکتر مناقبی منبر رفت و آقای شجاعی روضه خواند، آقای سعید اندوه صیغه حسینیه را جاری کرد. اطلس حسینیه فعلی را لرزاده مثل محل سابق هیئت، یعنی کنیسه بزازها نقشه کشی کرد و تنها تباین میان دو بنا در پهنای ستون ها بود در برابر ستون های مسجد میرزاموسی یک متر و خرده ای پهنا داشت. می گفتند تو قدیم رسم بود که استوانه ها را پهن می گرفتند تا تو مواقعی مثل نماز شب در پیاده شدن ستون ها، اشخاص یکدیگر را نبینند. درون مسجد، مداح ها و پامنبری ها کنار ستون دوم طبق منبر می نشستند و الان بی قراری همینطور است. از ساعت۱۰ به سپس مجلس خصوصی می شد و دیگر کسی منبر نمی رفت و پامنبری ها کنار استوانه دوم می نشستند هر کدام یکی دو بیتی می خواندند و روضه را به اندوه تحویل می دادند.

گریه کن ها و مجتمع گرم کن ها هم بین ستون اول و دوم می نشستند. مثلا یکی از گریه کنان حاج احمد حاجیان حیات و گاهی به شوخی بوسیله او می گفتند نصف مجلس برای توست و با یاحسین گفتن تو، مجلس گرم می شود و او بی آرامی گاهی بوسیله شوخی می گفت: باید نیم پول منبری را به غلام بدهید! حلقه از صبح زود اول می شد و تا عقب ادامه داشت، ولی از ساعت۱۰ به بعد بسیاری می رفتند و بخش کوچکی می ماندند. فقط داخل روزهای تاسوعا و عاشورا سپس از مجلس ناهار می دادند. جماعت در آن روز درون منزل حاج حیدرعلی حاجیان برگزار می شد نه در کلیسا. چای هیئت تو اختیار حاج عبداللهی ها حیات و آنها چند چای را با بی آرامی ترکیب و ممزوج می کردند تا چای معطر و دلگشا رنگی به دست آید و برای چای، یکروز یک گونی زغال کاربرد می شد.

متأسفانه تاریخ قدیم و معاصر ایران، تاریخ همان اشراف و دولتمردان است و اگر جایی از انسان سخن به میان می آید، باز غصه مربوط به آن طبقه نخست است. یکی از دوستانم می گفت درون ژاپن موضوع تحقیق یکی از دانشجویان واژه فارسی بایگانی و نگهداری اظهار خوانده شده در جلسات زنانه مذهبی تهران وجود و آن اشعار بوسیله ژاپنی ترجمه و با صوت واقعی یکجا منتشر شده حیات. درحالی که زمانی نه چندان دور در همین تهران جمع آوری و اشکوب بندی این داده ها، ترویج خرافات شمرده و چه بلوایی بوسیله پا می شد. به هر حال، امیدوارم دست کم هیئاتی که عمری والاتر از یک قرن دارند، این امر را جدی بگیرند و کتاب خود را بنویسند و اسناد قدیم و جدید خود را حفظ کردن و ثبت کنند.
پس از آزمایش های توفیق آمیز نقب نفخ از طرح ابتدایی ی خودرو فرمول یک ۲۰۲۱، سرانجام ساختار پا بر جا قوانین عصر جدید بالاترین سطح موتوراسپرت نهایی شد. هفته ی گذشته، چِیس کری مدیرعامل گروه فرمول یک، ژان تاد رئیس فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA)، راس براون مدیرکل و مدیر فنی فرمول یک به همراه نیکولاس تومبازیس مدیر واحد متخصص خودروهای مورد سرنشینه FIA، در مقابل دوربین رسانه ها مهیا شدند تا جزئیات اولین از قوانین نهایی فصل ۲۰۲۱ و آینده را اعلام کنند.



برای بدوی جنین درون کتاب فرمول یک، قوانین ورزشی و مالی هم زمان تبدیل خواهند کرد و البته محدودیت بودجه برای تمام آویشن ها اعمال می شود. ژان تاد که تو این جلسه محضر نداشت و از ژنو با مناسبت ویدیویی گپ می کرد، قوانین ۲۰۲۱ را مولود همکاری نزدیک FIA، فرمول یک، تیم های شرکت کننده و شورای جهانی موتوراسپرت (WMSC) اعلام کرد. رئیس FIA اشاره کرد که قوانین جدید با کمال مطلوب برگزاری مسابقاتی جذاب، کارآمد و بهتر در یک میدان مفت برای تمام تیم های کوچک و بزرگ شکل گرفته است. از سال ۲۰۲۱، قوانین ورزشی و متخصص و خودروها تغییر می کنند؛ ساختار پا بر جا قوانین نهایی شده است، اما با باهم اتحاد کردن تیم ها، جزئیات بیشتر در آینده شکل خواهد گرفت.قوانین فنی؛ تغییرات عمده در آیرودینامیک



براون و تومبازیس مشکل اصلی خودروهای فعلی فرمول یک را در آیرودینامیک می دانند. درون خودروهای ۲۰۲۱، تأثیر نامطلوب قضیه هوای قفا بسیار کاهش جلوه گر می کند تا سبقت گیری های بیشتری گواه باشیم. باله ی جلوی و سیستم تعلیق خودروها زیاد ساده تر می شود تا تیم ها از طراحی پیچیده برای اضافه نیروی روبه پایین (داون فورس، Downforce) مصرف نکنند. در خودروهای ۲۰۲۱، استفاده از باله ی کناری متعاقب چرخ های جلو ممنوع است؛ درعوض دیفیوز جانبی زیاد بزرگ خیس می شود تا روانی هوای کف خودرو بهتر باشد و درواقع آیرودینامیک بوسیله صورت گاراژ ایجاد شود. تومبازیس همچنین اعلام کرد که در مقدر شدن هایی از خودرو، ویژگی طراحی ساختن شده است؛ دلیل واقعی این محدودیت ها، جلوگیری از تغییرات خلاقانه تیم ها در نقشه کشی کلی است تا بغرنج جریان هوایی ناپایدار برای خودروهای عقب، مکرر ایجاد نشود. البته این محدودیت ها ناچیز هستند و مانع تغییر طراحی منحصربه فرید خودروهای هر تیم داخل دماغه، باله ی جلو، دریچه های محیط و سایدپاد (مقدر شدن جانبی ورودی هوا) نمی شوند.

مقاله ی مرتبط:هرآنچه از آیرودینامیک خودرو فرمول یک ۲۰۲۱ می دانیم

براساس آزمایش های انجام شده با طرح اولیه خودروی ۲۰۲۱، از دست دادن نیروی رو به پایین برای خودروی عقب (زمانی که اندازه ی کشش یک خودرو فاصله وجود داشته باشد)، حدود ۶ درصد می شود؛ این میزان بخاطر خودروهای فعلی، بیش از ۴۰  و تا نزدیک ۵۰ درصد است. بنابراین درون آینده، خودروها بیشتر و با فاصله ی کمتری مشق می دهند. تومبازیس در امتداد رمز کرد که معادل خودروهای جدید، بیشتر خواهد شد؛ این افزایش کمیت از ۷۴۳ کیلوگرم خودروهای فعلی به ۷۶۸ کیلوگرم تو سال ۲۰۲۱ بیشتر به برهان رینگ و تایرهای مبصر تر، به همراه تغییرات پیشرانه (۵ کیلوگرم افزایش پیمانه)، نصب برخی قطعات اجباری و استاندارد و تجهیزات امنیت است.واحد قدرت و پیشرانه؛ مشخصات کلی عاری تغییر، اما کاهش در هزینه های تولید



مشخصات کلی واحد قدرت (Power Unit) و پیشرانه ی ۶ سیلندر V لباس ۱/۶ لیتری توربوشارژ هیبرید، به عنوان کارآمدترین سواری احتراق داخلی جهان، درون سال ۲۰۲۱ تبدیل نخواهد کرد ولی تأکید بیشتری بر کاهش دادن هزینه ها بود دارد. اضافه ۵ کیلوگرمی وزن پیشرانه بخاطر تمام تیم ها اجباری است تا پیچیدگی قطعات اندک و هزینه های تولید کاهش نمایان کند. کم کردن هزینه ها به وسیله ی خلق کردن محدودیت در کاربرد از برخی مواد اولین که به قیافه تجاری داخل دسترس قرار می گیرند، ممنوعیت نصب توربوشارژر انحصاری و مجهز شدن تمام خودروها به پمپ سوخت هم ارز و مقیاس امتداد معلوم می کند. نیز فرمول یک مثل گذشته به خشکی امدن عادت مستوی بودن واحد قدرت بین سازنده و تیم استفاده کننده هم بادقت نظارت می کند؛ بنابراین برای شهید بین واحد قدرت و پیشرانه ی خودروی مرسدس بنز با تیم ویلیامز نباید هیچ تفاوتی وجود داشته باشد. گروه فرمول یک باتوجه به تغییرات اقلیمی و مراقبت بیشتر از محیط زیست، تو قوانین سال ۲۰۲۱ ملاحظات بیشتری درنظر پژمرده است. حدود ۲۰ درصد از محتویات سوخت خودروها با مواد تجدیدپذیر تولید خواهد شد (دوبرابر میزان فعلی)؛ نیز از سال ۲۰۲۲، تغییرات بیشتری دراین زمینه ایفا می شود.سیستم انتقال قدرت، تعلیق و چرخ ها؛ محدودیت های بیشتر



برای کاهش هزینه های تولید، طرح کلی سیستم ارجاع قدرت و مجری دنده تا زمان خاصی برای همگی ی تیم ها هم پایه خواهد بود. این محدودیت بخاطر ازبین بردن تفوق چشمگیر فدایی تیم ها ابداع شده است؛ البته بازطراحی تمام قوطی کنگره و سیستم انتقال قدرت هر پنج سال یک مرحله امکان پذیر خواهد حیات. از سال ۲۰۲۱، طراحی کلی سیستم تعلیق بسیار ساده تر خواهد بود؛ از طرف دیگر، کاربرد از سیستم تعلیق هیدرولیک هم ممنوع می شود، چرا که با مفهوم مناسبت فرمول یک و پیشرفت خودروهای جاده ای معیار درتضاد است و تنها منجر به اضافه خرج ها می شود. نقشه کشی فنرها و دمپرها ساده تر می شود و کاربرد از دمپر J بی قراری ممنوع خواهد شد. بسیاری از این تغییرات با مبصر تر شدن تایرها و استفاده از رینگ های ۱۸ اینچی هماهنگ می شوند. پوشش گرم کننده ی تایرها تا سال ۲۰۲۲ استفاده خواهد شد، اما با تغییر داخل دما و تعداد آن ها، نفقه های این بخش کمتر می شود.ترمز و شاسی؛ تغییرات کوچک اما کارآمد



به دلیل کاربرد از رینگ های ۱۸ اینچی، ترمزها هم ارشد پر حرارت خواهند شد. اندازه ی دیسک های ترمز جلو از ۲۷۸ میلی متر به ۳۳۰ میلی متر خواهد رسید. بزرگ ترین تحول شاسی که باعث خوشحالی راننده های بلندقد خواهد بود، افزایش فضای کابین است. حصه جانبی شاسی بخاطر افزایش ایمنی متین تر می شود؛ قسمت جلویی شاسی برای حمایت بیشتر درمقابل برآمدگی های پهلو پیست و همچنین جلوگیری از تبدیل اساسی، طرحی مقیاس و محدود خواهد داشت. کالبد و شاسی با کاربرد از مواد و لایه های مقاوم پر حرارت ساخته می شوند تا خلال تصادف، قطعات بوسیله صورت ارشد جدا شوند نه بخش های کوچک و بسیار زیاد. دماغه ی خودروها کشش بیشتری نمایان می کند تا انرژی بیشتری جذب بطی ء و در عارضه ها، گمان جداشدن باله ی جلو کمینه خواهد وجود.اشکوب بندی جدید قطعات برای کاهش هزینه ها



به مشیت کاهش هرچه بیشتر خرج های تولید، از سال ۲۰۲۱ قطعات مورد کاربرد در هر خودرو بوسیله پنج طبقه ی کلی انشعاب می شوند.قطعات روبرو هر تیم (LTC): قطعاتی که هر تیم به عارض داخلی تولید می کند.قطعات استاندارد تأمین کننده (SSC): قطعاتی مثل دیسک ترمز و پوشش گرم کننده ی تایرها که تأمین کننده به رخ مقیاس تو اختیار تیم ها قرار می دهد. تأمین کننده های این قطعات براساس مناقصه ی رسمی فرمول یک تعیین می شوند.قطعات میزان و محدودشده ی فرمول یک (PDC): قطعاتی که نقشه کش پا بر جا پایگاه معیار و دراختیار FIA است؛ تمام آویشن ها این قطعات را با طرح پا بر جا FIA و بدون تبدیل تولید خواهند کرد.قطعات انتقال پذیر (TRC): قطعاتی مثل جعبه دنده که می تواند بین تیم ها منتقل شود.قطعات منبع باز (OSC): قطعاتی که هر آویشن موظف است، طرحش را به صورت آزاد ارائه کند؛ تیم رقیب می تواند بااستفاده از طرح اصلی، همان قطعه را تولید یواش.قوانین ورزشی فرمول یک در سال ۲۰۲۱



مقررات ورزشی فرمول یک ۲۰۲۱ درمقایسه با قوانین فنی، تغییرات کمتری دارد. بزرگ ترین تغییرات بالاترین سطح موتوراسپرت در این بسرنوشت شوم دچار کردن شامل تکثیر مسابقات به ۲۵ گرندپری و فشرده شدن آخرهفته های فتنه از ۴ به ۳ روز است. با این تغییر، تمام فعالیت‎ های فرمول یک که اندوه زمان حال از پنج شنبه شروع می شود، مثل تجسس اولیه خودروها و کنفرانس خبری پیش از مسابقه ی راننده ها، بوسیله جمعه منتقل می شود. درون روز جمعه و مرحله های اول و دوم تمرینی آویشن ها می توانند قطعات مختلف را آزمایش کنند، اما لحظه کافی برای اثبات داده ها و مصرف از قطعه ی جدید درون مسابقه نخواهد داشت. بوسیله منظور کاهش هزینه های تولیدِ واحد قدرت خودروها، گروه فرمول یک و تأمین کننده ها توافق کرده اند که زمان استفاده از دستگاه داینو کاهش علنی کند. نیز تعداد مرتبه های استفاده از تونل باد و شبیه سازی های CFD غم کاهش پیدا می کند.قوانین مالی؛ بزرگ ترین دگرگونی فرمول یک



فرمول مدتی پیش تلاش کرد که قوانین مالی را تغییر دهد، اما با ضدیت فداکار آویشن های مبصر روبه رو شد. قوانین مالی ۲۰۲۱ زیرنظر FIA تنظیم شده اند، بنابراین تجاوز از این مقررات، وزین ترین جریمه ها را به ظهر خواهد شد. پیش از این، قوانین مربوط به استعمال محدود از منابع مختلف، تنها یک توافقنامه ی غیررسمی بین فرمول یک و تیم ها بود، اما از سال ۲۰۲۱ اگر یک تیم متخلف شناخته شود، مقام قهرمانی اش حذف خواهد شد. راس براون همچنین اشاره کرد که استوار مانند قوانین فنی، در هنجار مالی بی قراری چالش های بزرگی بود خواهد داشت و تو آینده، جزئیات بیشتری به آن تکثیر خواهد شد. قوانین مالی متاخر برای برقراری تعادل بین بودجه بندی تیم ها تنظیم شده است؛ باوجود محدودیت بودجه، فرمول یک این اطمینان را به تیم ها داده که اساس اصلی مسابقات دست نخورده باقی بماند.



فرمول یک با وحی از تجربه ی موفق رشته های ورزشی دیگر شبیه مسابقات فوتبال، هاکی و بسکتبال آمریکا، بخاطر اولین بار محدودیت بودجه تعیین می نرم. از فصل ۲۰۲۱، هر تیم با محدودیت بودجه سالانه معادل ۱۷۵ میلیون دلار برای ۲۱ فتنه روبه رو می شود؛ به ازای هر مسابقه بیشتر یا کمتر از ۲۱ گرندپری، به این بودجه یک میلیون دلار اضافه خواه کم خواهد شد. این محدودیت بودجه تنها در مواردی که به عملکرد فنی خودرو مربوط است، انتزاعی پیدا می درنگ. برای هزینه هایی مثل حقوق راننده ها، سه گانه عضو واقعی تیم و بازاریابی، محدویتی وجود ندارد. بخاطر هر آویشن یک بازرس گلچین می شود تا پیروی از قوانین جدید، زیرنظر نکته سنج گروه فرمول یک باشد؛ در قیافه تخلف، تیم ها با جزا های مالی و حذف مقام قهرمانی مواجه خواهند شد. قوانین مالی جدید ابتدا از سال آینده به رخ آزمایشی با همکاری تیم ها ایفا خواهد شد؛ درواقع تو منفصل ۲۰۲۰، رعایت از قوانین مالی متاخر الزامی نیست، اما فرصتی خوب برای مطالعه شرایط آینده داخل تیم های بزرگ محسوب می شود.تغییرات قوانین و فرمول یک در سال ۲۰۲۱، چه معنایی دارد؟



مقام های فرمول یک و FIA امیدوار هستند که با تغییر قوانین، نبردهای چرخ به چرخ خودروها بیشتر شود. پیرلی (Pirelli) همچنان تأمین کننده ی تایرهای فرمول یک است و تا سال ۲۰۲۱، مشکل دمای زیاد را برطرف خواهد کرد. باتوجه به تکثیر کمیت و تغییرات آیرودینامیک، خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ داخل مقایسه با نسل فعلی، در هر دور پیست حدود ۳ تا ۳/۵ ثانیه زمان را از مشت می دهند؛ تومبازیس تو این مورد اشاره کرد که هدف حقیقی سریع تر بودن خودروها نیست، بلکه بهتر کردن شرایط هم چشمی و مسابقه است؛ تغییرات آیرودینامیک ۲۰۲۱ باعث می شود تا داون فورس کاهش مشهود یواش. عملکرد فنی و سرعت خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ تاحدودی مشابه انفصال ۲۰۱۶ خواهد بود؛ براون درون این مورد می گوید که افزایش چشمگیر داون فورس خودروها بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، دریافتن کردنی زدودن و این کار واقعا با پندار و آزمایش کافی ارتکاب نشد. خودروهای ۲۰۲۱ شاید نهایتِ سرعت کمتری داشته باشند، اما رقابت ها نزدیک پر حرارت خواهد شد. علاوه به خشکی امدن این، فرمول یک با خودروهای زیباتر، برای اولاد بالغ دوست داشتنی نمدار می شود؛ نصب پنل LED روی رینگ و کالبد خودروهای جدید که باتوجه به مشخصات خاص تبدیل رنگ می دهد غصه در بندهای پیشنهادی قوانین قرار دارد که هنوز تأیید نشده است.



از گرندپری استرالیا تو سال ۲۰۱۶ تا جایزه ارشد مکزیک ۲۰۱۹، راننده ها برای ۲۴۰ پودیوم رقابت کردند؛ اما داخل این فاصله ی زمانی، تنها ۶ بار بود که مرسدس بنز، فرارییا ردبولبه سکو نرسیدند. محدودیت های مالی و استفاده از قطعات می تواند به تیم های میانی و تا اینکه کوچک تیز دستیار کند که کمال مطلوب بازپسین شان رسیدن به سکو باشد خیر عزب ۱۰ خودروی برتر و کسب امتیاز. تو سال های گذشته بین خودروهای تیم های بزرگ سبقت های یدکی دیده ایم، اما آیا واقعا استعمال از DRS و بوسیله استراحت گذر از یک خودرو، جذابیت دارد؟ رقابت باید نفس گیر و پی درپی باشد؛ راننده ها باید بی آرامی درون مسیر مستقیم و هم خم ها چرخ به چرخ شوند. تغییرات آیرودینامیک و انفراد درون تعداد دفعات آزمایش های داینو و نقب باد، می تواند بنیاد ی مسابقات دوست داشتنی خیس تو آینده را فراهم کند.



کاهش روزهای فعالیت کارکنان فرمول یک در هفته از ۴ به ۳، منجر به تبدیل قوانین تنظیمات خودرو حزن می شود. براساس قوانین پارک فِرمه (parc fermé) داخل مفارقت جاری، هیچ تغییری تو تنظیمات خودرو با شروع دور تعیین خط حلال محو. از سال ۲۰۲۱، این حالت در جنین ی ثالث تمرینی ائتلاف می افتد. بنابراین تیم ها یا باید قطعه ای متاخر را در مانور کاربرد کنند، خواه درون دورهای مطلع و دوم تمرینی آزمایش را انجام دهند و استفاده از آن به محک ی بعدی موکول شود. به همین خاطر، سرعت ارتقای خودرو و قطعاتش کاهش ظاهر می کند تا تیم های کوچک تر فرصت بیشتری برای رقابت با مرسدس بنز، فراری و ردبول داشته باشند. قانون مهم دیگری که از سال ۲۰۲۱ اجرایی می شود، الزام آویشن ها به استفاده از یک شوفر با تجربه ی مسابقه اعطا کردن تو دو گرندپری یا کمتر، درون حداقل دو وعده ی تمرینی (فقط دور نخست تمرینی، FP1) هر فصل است. این سر زمینه ساز واردشدن آسان نم راننده های کبیر بوسیله فرمول یک می شود؛ برای مثال داخل فصل ۲۰۱۹ تا امروز، تنها دو راننده ی جدید، نیکولاس لطیفی برای ویلیامز و نائوکی یاماموتو برای تورو روسو را قفا امر خودروی فرمول یک دیده ایم.



همان طور که گفته شد، قوانین متاخر ساختار کلی برای آینده ی فرمول یک هستند. براساس رویت کارشناس ها، تأمین کننده ها و تیم ها، امکان دارد که بخشی از جزئیات این هنجار بازبینی شود، اما از تغییرات بزرگ خبری نیست. فراری می تواند قوانین جدید را وتو کند، اما براساس جدیدترین گزارش ها، این تیم ایتالیایی هم راستا با گروه فرمول یک و FIA پیش می جوی. نظر شما در مورد قوانین و نقشه کشی خودروهای فرمول یک ۲۰۲۱ چیست؟ به نظر شما، مسابقات و رقابت ها جذاب پر حرارت و نزدیک مرطوب خواهد شد؟ انفراد های جدید درون قطعات و بودجه، چه تأثیری بر تیم های بزرگ مشابه مرسدس بنز و فراری خواهد گذاشت؟ تیم های میانی و کوچک می توانند به قهرمانی خواه پودیوم امیدوار باشند؟بیشتر بخوانید:تعیین شیار گرندپری آمریکا ۲۰۱۹؛ اولین پول پوزیشن بوتاس در آستینآئودی RS6 کیمی رایکونن درون حراجی آنلاین فروخته می شودگرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۱۹؛ پیروزی همیلتونتعیین خط گرندپری مکزیک ۲۰۱۹؛ پول پوزیشن مکس وشتاپننتایج تیم رنو در گرندپری ژاپن ۲۰۱۹ مردود اخبار شد
دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گلستان چهارمین دوروبر از سری مسابقات چالش های حوزه ی فناوری مفروضات و ارتباطات را با انبازی معاونت علمی اربابی جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، سازمان نظام صنفی رایانه ای، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می کنند. کمال مطلوب از برگزاری این رویداد معارفه افراد توانمند جویای حکم و ورود این افراد به بازارکار است که با قوانینی خاص و به مشیت حل مشکلات موجود تو مرزوبوم ی فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا می شود.

داخل این دوره، چهار فتنه بوسیله رخ موازی و اندوه زمان در زبان های جاوا، پی اچ پی، پایتون و دات نت برگزار خواهد شد و شریک شدن کنندگان داخل قالب تیم های دو تا چهار نفره با یکدیگر مسابقه می دهند. در این مسابقه، سؤال ها و چالش هایی مطرح خواهد شد و شریک شدن کنندگان بر بستر واژه های برنامه نویسی مذکور باید این مسائل را حل کنند.

با توجه به اینکه داخل این رویداد چهار تمرین به صورت هم زمان ایفا می شود، امکان ثبت اشتهار هر نفر فقط در یکی از مسابقات وجود دارد. شرکت کنندگان تو صورتی که درون یکی از زبان های برنامه نویسی ثبت معروفیت کردند، امکان حضرت داخل سه تمرین ی دیگر را ندارند. با توجه به اینکه ثبت صیت داخل مسابقات مجانی است، دستور کار ی این رقابت ها این طور تنظیم شده است:مدخل اول مسابقات ساعت ۸ چهارشنبه ۲۹ آبان آغاز می شود و ساعت ۱۹ انتها می یابد.بخش دوم مسابقات ساعت ۸ پنجشنبه ۳۰ آبان فاتحه می شود و ۱۲ به انتها می رسد.داوری بازپسین مسابقات از ساعت ۱۲ فاتحه می شود و شایسته کردن ۱۴ عاقبت می یابد.مراسم اختتامیه و اهدای جوایز از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می شود.

بخاطر دریافت اطلاعات بیشتر می توانید بوسیله وب سایت رویداد ICT Challenge به عنوان www.Ictchallenge.ir مراجعه کنید.بیشتر بخوانید:جشن انتشار اوبونتو نسخه 19.10 در دانشگاه اراک برگزار می شودبدون اینترنت تپسی بگیریدبه بهانه آتش سوزی پلاسکو: آوار خاطره ای بوسیله قدمت شقه قرنمرور منتخب برندگان مسابقه تصاویر خبری سال ۲۰۱۶ (بخش نخست)قدرتمندترین تصاویر سال خبرگزاری رویترز (حصه آخر)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور، طبیب امین ناجی درباره فعال کردن کارت های دانشجویی دانشگاه پیام نور برای انجام عملیات بانکی، تقریر داشت: کارت دانشجویی صبر است ضمن دارا وجود داشتن عکس و عده دانشجویی، کارت الکترونیکی همچنین باشد.

وی افزود: این کارت دانشجویی قرار است اقتدار انجام ۳۲ فعالیت را داشته باشد، این کارت علاوه بر امور مربوط به دانشجویان اعم از تغذیه و غیره، فعالیت های شهروندی و عملیات های بانکی را هم اجرا می دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه پیام نور یادآور شد: این کارت ها راحتی وجود تا اوایل شهریور ماه به دانشجویان ارائه شود اما به دلایل مختلف اعم از ادغام بانک ها روند انجام این امر با تاخیر همراه شد.

ناجی با یادآوری اینکه پشتیبانی ارتکاب امور مربوط به کارت دانشجویی را بانک انصار پذیرفته بود، خاطرنشان کرد: اکنون یک بانک طریقت الحسنه بی آرامی برای پشتیبانی اعلام آمادگی کرده است.
فارس نوشت:  «سلمان بنیان عبدالعزیز» سلطان سعودی شب گذشته (چهارشنبه) «ابراهیم العساف» وزیر خارجه را تنها پس از گذشت ۱۰ ماه از روی کار آمدنش کنار گذاشت و «فیصل بن فرحان» را جایگزین وی کرد.

رسانه ها در مورد او تصنیف اند که در به خشکی امدن تخصص دیپلماتیکش، امتحان ای تمام در زمینه سلاح و صنایع سرباز دارد و پیش از این قامت شورای شرکت صنایع لشکری سعودی حیات.

روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان درباره «فیصل زمینه فرحان» نوشته است که او روابط خلط با «محمد بنیاد سلمان» دارد و به مدت ۱۵ سال تو زمینه صنایع نظامی حکم کرده است. ایران و غرب

وزیر خارجه متاخر سعودی از یکسره مسئولانی است که بیشترین مواضع ضد ایرانی را از خود نشان داده اند. رسانه های سعودی در سپتامبر گذشته و پس از حمله یمنی ها به تأسیسات نفتی آرامکو، از مقاطعه او نوشتند که «تمامی گزینه ها برای پاسخ به تهران روی میز است.»

«فیصل بن فرحان» همچنین بوسیله رادیو   «دویچلند فونک» گفت که حملات بوسیله آرامکو از هر جهتی که باشد، ایران عامل حملات است و امکان ندارد که بدون کمک ایران این حمله عارض گرفته باشد.

او در ادامه مدعی شد که این حمله به مثابه هدف قرار اعطا کردن اقتصاد جهانی است و ایران باید مسئولیت آن را بر عهده داری بگیرد و بداند که امکان ادامه دادن به اینگونه حملات را ندارد.

در همین حال روزنامه عکاظ عربستان سعودی داخل بهمن ماه سال گذشته زمانی که «فیصل شالوده فرحان» به نشانی سفیر ریاض داخل آلمان منصوب شد؛ تو مقاله ای نوشت که او «سیاستمدار شرایط سخت» است.

«شینزیا بیانکو» ممیز امور باختر آسیا به الجزیره گفت که او روابط پرعضله با کشورهای غربی و همپیمانان سنتی عربستان سعودی دارد. به گفته وی وزیر خارجه جدید سعودی شخصیت فعالی دارد و وزارتخانه متبوعش تماشایی تغییرات خواهد بود. جمال خاشقچی

ترور فجیع «جمال خاشقچی» نویسنده منتقد عربستانی داخل مهرماه سال گذشته، تا حدودی دامن «فیصل زمینه فرحان» را نیز گرفته است. ماجرا از این قرار است که وزیر خارجه متاخر سعودی در زمان قتل خاشقچی، مباشر حقیقی «خالد شالوده سلمان» سفیر دم ریاض درون واشنگتن حیات و بسیاری بر این عقیده اند که او درون ماجرای فرستادن خاشقچی از آمریکا به ترکیه به این عذر که باید مدارک ازدواجش را در استانبول تکمیل کند؛ نقش داشته است.

این اتهامات موجب شد تا بسیاری از نهادهای حقوق بشری بهمن ماه سال گذشته از «فرانک اشتاینمایر» مهتر جمهور آلمان بخواهند تا استوارنامه «فیصل بنیان فرحان» را نپذیرد.

حتی شبکه دویچه وله آلمان همچنین گزارش داده حیات که معارضان سعودی مقیم داخل آلمان از حضور «فیصل بن فرحان» در این سرزمین ترس دارند.

«جاوید بن فرحان» شاهزاده معارض سعودی که در آلمان بوسیله قانون می برد به دویچه وله گفت: «فیصل بن فرحان» فرزند عموی من است. بوسیله هیچ وجه متباعد نمی دانم که او را برای سرکوب و دون تعقیب قرار دادن مخالفان به آلمان سفیر اند و من عاطفه ترساندن می کنم؛ چرا که پیش از این نیز در لیست جنایت و ربایش قرار داشتم...»

این نگرانی ها از نقش سرکوبگر «فیصل بنیان فرحان» تا حدی اضافه یافت که «اولریک لیشته» پلیس اندام حزب لیبرال دموکرات آلمان، به نصیب و قسمت سعودی هشدار رحم که تمامی مخالفان سعودی مقیم درون آلمان، حمایت بخت برلین را دارا هستند و جامعه جهانی هر گونه تهدیدی به جان مخالفان سعودی را طاقت نمی کند.

***

با تمامی این ها باید منتظر ماند و دیدن که آیا «فیصل اساس فرحان» همچون «ابراهیم العساف» یک مقام تشریفاتی را یدک خواهد کشید و باز بی قراری تمامی مسئولیت ها به گردن «عادل الجبیر» خواهد حیات یا وزارت خارجه سعودی در زمان او جایگاه خود را باز خواهد یافت.

این در حالی است که هیج مقصد ای مبنی اختلاف میان «عادل الجبیر» و «محمد بنیاد سلمان» مشهود تراشیدن و او همچنان زیاد از هر دیپلمات دیگری مورد وثوق ولی دوران سعودی است.