آلبالو

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خرید آب بسته بندی بخاطر کسانی که به هر دلیلی در نگرش عمر یا امر خود از آب لوله کشی استعمال نمی کنند، فرایندی زمان کنار و پرهزینه است. چه گوارا بخاطر رفع این دغدغه درون سال ۱۳۹۵ اقدام به نمایش ی سرویس پول اعانه تهیه ی آب آشامیدنی بسته بندی کرد. مسئولان حاضر داخل غرفه ی چه گوارا داخل سالن الکام استارز واقع در نمایشگاه الکامپ ۲۵ داخل مصاحبه با زومیت، سرویس اشتراکی خود را با عادت ی تدارک ی شیر و روزنامه که داخل سال های نه چندان دور تو سرتاسر دنیا مرسوم بود، مقایسه می کنند؛ با این تفاوت که این مرحله به لطف پیشرفت فناوری، سرویس های اشتراکی مدرن از جمله سرویس نمایش شده به مایه ی چه گوارا با چاشنی تکنولوژی هوشمندتر از گذشته خواهند بود.

استارتاپ چه گوارا فعالیت خود را از شتاب دهنده ی آواتک با فروش اینترنتی برندهای واتا، آکوافینا، نستله، اکساب، دماوند و دی دی آغاز کرد. در حال حاضر، نزدیک بوسیله ۱۰۰۰ منزل مسکونی و شرکت کوچک و متوسط بخاطر تأمین آب آشامیدنی مصرفی خود از درخت سرو چه گوارا کاربرد می کنند و این تعداد به سرعت در حال رشد است.





درحال حاضر عزب دشت چه گوارا آب آشامیدنی است، اما این استارتاپ نوپا عزیمت دارد درآینده ای نزدیک محصولاتی دیگر از یکسره شیر، قهوه و دیگر نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی را نیز ازطریق سرو عمومی خود ارائه کند. بوسیله گفته ی چه گوارا، ترقی ی زیرساخت توزیع دلیل اصلی به تأخیر افتادن افزودن شدن نوشیدنی های متاخر به سبد محصولات چه گوارا بوده است. پلیس ی استارتاپ چه گوارا در این باره بوسیله زومیت گفت:طولانی تمرکز چه گوارا داخل دو سال اخیر ابداع سرویس توزیع هوشمند، بهترین کردن مسیرها و درنتیجه به حداقل رساندن نفقه ها بوده است.

غرفه ی استارتاپ چه گوارا از ۲۷ تا ۳۰ تیر داخل سالن الکام استارز واقع درون نگرش نمایشگاه بین المللی تهران دایر است. بیشتر بخوانید:رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای الکامپ را آینه ای از صنف ICT کشور می دانداشکان قویدل، معاونت متخصص نوژن از حوزه ی فعالیت شرکت و چالش های پیش رو می گویداستارتاپ آرمه خدمات دهان پزشکی را تسهیل می کندرویداد قابلیت تِک؛ بدعت مجتمع آموزشی انعام رعد در الکامپگزارش طولانی روز دوم رویداد الکام خم
به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، با اعلام نامزدهای تلویزیونی جایزه مادری در سال ۲۰۱۹، کلکسیون هایی همچون «بازی تاج و تخت»، «مادام میزل شگفت انگیز» و «وپ» مورد شانس داوران این پیرامون قرار گرفتند و داخل نهایت سهم قابل توجهی از نامزدی در شاخه های مهم جوایز تلویزیونی مادری ۲۰۱۹  را به خویشتن اختصاص دادند.

این تو حالی است کلکسیون های دیگری که انتظار می رفت در این پیرامون از جوایز دیده شوند، عجیب خمود شدند.

«جولیا رابرتز» هنرمند سریال «بازگشتن به خانه» بوسیله عنوان یکی از جاماندگان بزرگ جوایز امی ۲۰۱۹ محسوب می شود.

  «رابرتز» تو فضای مجازی بوسیله نادیده محزون شدن خود و دیگر بازیگرانی همچون «جرج کلونی» بخاطر ورزش در سریال «تبصره ۲۲» و «اما استون» بخاطر بازی در مینی سریال «بی خرد» اشاره کرده است.

«ریچارد مدن» نیز یکی از کسانی بود که انتظار می رفت به عنوان بازیگر نقش واقعی سریال «بادیگارد»، نامزد قبض کارمزد مادری ۲۰۱۹ شود؛ با این حال سریال «بادیگارد» در انشعاب بهترین سریال درام داوخواه شد.

سریال «تئوری بیگ بنگ» که ماه می امسال پس از ۱۲ مفارقت به پایان رسید، یکی از غایبان حقیقی سیاهه نامزدهای جوایز امی ۲۰۱۹ به شمار می رود. معروفیت «جیم پارسونز» بازیگر اصلی این سریال که تاکنون چیره به کسب چهار اجرت امی در انشعاب بهترین بازیگر نقش مبدا مرد شده بود همچنین در فهرست نامزدهای این دوره جوایز جایی نداشت.

سریال های پرطرفدار «چیزهای نوظهور»، «دروغ های کوچک بزرگ» و «سرگذشت ندیمه» همچنین نه بوسیله برهان عجیب گرفته شدن، بلکه بوسیله برهان تباین زمان پخش گسستگی جدیدشان با استانداردهای این پاداش از شرکت داخل فهرست نامزدهای بی سواد ۲۰۱۹ بازماندند.
به گزارش وب سایت انجمن اروپا، موگرینی درون پاسخ به خبرنگاران گفت: خیال می کنم نشست امروز، طولانی ترین نشست شورای وزیران در ۵ سال اخیر باشد و تو این نشست کامل اعضای اتحادیه اروپا و شرکای بین المللی برای حفظ برجام تلاش خواهند کرد.

موگرینی تو امتداد افزود، ما از ایران می خواهیم مشابه روزهای قبل به اجرای طولانی تعهدات خود در سازش هسته ای بازگردد.

مسئول دادرسی خارجی اتحادیه اروپا همچنین امان عراق را از دیگر موضوعات نشست امروز بروکسل خواند و عنوان کرد، اقدامات مثبتی بویژه در حوزه ایمنی در کشور عراق صورت گرفته و نیازمند آن است تا جوامع بین المللی از دولت عراق کنف کنند.

اروپایی ها داخل هفته های اخیر به تعاقب کاهش تعهدات ایران در برجام و در بستگی با سازوکار مالی ویژه موسوم بوسیله اینستکس بیانیه ها و موضع گیری های مکرری داشته اند.

ایران اردیبهشت ماه گذشته و پس از یک سال صبر راهبردی سپس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ۱ ۵ با ایران و مسترد داشتن تمامی تحریم ها دشت تهران، اعلام کرد که قدری از تعهدات خود را موافق برجام کاهش می دهد. اضافه سطح غنی سازی و نمونه اورانیوم غنی شده برابر سد ۳۶ برجام از یکسره این موارد بود.

پس از آنکه ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم گذر کرد، فدریکا موگرینی مسئول محاکمه خارجی انجمن اروپا و وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی قامت برجام، روز سه گانه شنبه یازدهم تیر ماه با صدور بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا بوسیله سقف مشروع ذخایر اورانیوم غنی شده در چارچوب برجام بازگردد.

همچنین نمایندگان سه سرزمین اروپایی درباره کنفرانس فوق العاده شورای حکام که چهارشنبه هفته گذشته به درخواست آمریکا در وین برگزار شد، بیانیه ای صادر و عنوان کردند: ما از ایران می خواهیم اقدامات خویشتن را بوسیله عقب بازگردانده و از هر طرز اقدام قیام زای بیشتری که تام این توافق را تضعیف می کند، خودداری بطی ء.

سه سرزمین اروپایی پندار نشان کردند؛ ضروری است که ایران همچنان به دسترسی طولانی و به موقع آژانس بین المللی انرژی اتمی به مراکز هسته ای خود ادامه دهد.
درحالی که بسیاری از کاربران از دستگاه های ردیاب خواب برای بهبود کیفیت خواب خود استفاده می کنند، اما هموار این سؤال مطرح می شود که آیا واقعا وسیله های ردیاب خواب می توانند بر چونی خواب تأثیر مثبتی داشته باشند خواه اینکه برعکس، خواب و آرامش صاحبان خود را برهم می زنند و نتیجه ی معکوس خواهند داشت؟

تعدادی از پژوهشگران رویا درون گفتگویی با نیویورک تایمز داخل مورد توان اطمینان ردیاب های رویا هشدار دادند. پژوهشگران معتقدند که داده های معیوب و پیگیری هایی که دستگاه های ردیاب رویا ادا می دهند، ممکن است نه تنها آرامش کاربر را برهم بزنند، بلکه تا اینکه داده هایی که در وارستگی او قرار می دهند همچنین اطلاعاتی نباشد که به بهبود کیفیت خواب معاون بطی ء. 

مقاله های مرتبط:اپل واچ تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ردیاب رویا فراهم می شود۱۰ گجتی که بوسیله خواب شما دستیار می کنند

دکتر کلی بارون از دانشگاه یوتا، بررسی های مختلفی روی خواب افرادی که از دستگاه های ردیاب استفاده می کنند، ادا داده و معتقد است ردیاب های خواب برای ستاندن داده های مورد نیاز خود، باعث انفصال خواب می شوند. او باور دارد که ردیاب های خواب، اغلب وضعیت خواب کاربر را بوسیله درستی رصد نمی کنند و درون بیشتر مواقع بوسیله کاربر هشدار می دهند که باید تحت تداوی پزشکی قرار گیرد و خودِ این طور داده هایی باعث اضافه خوف و تشویش کاربر و در خراج برهم خوردن آرامش او بخاطر خواب آسوده خواهد بود. 

طبیب کلی بارون در سال ۲۰۱۷، مقاله ای علمی داخل مورد رویا کامل بوسیله همراه یکی دیگر از پژوهشگران رویا منتشر کرد. او در همان مقاله همچنین به این موضوع اشاره کرده وجود که احتمالا ردیاب های رویا باعث کاستی کیفیت خواب خواهند شد. Fitbit نیز با انجام معاینه ی تحقیقی دیگری درباره ی ردیاب های خواب نشان داد که ردیاب های پوشیدنی خواب دقت زیادی دارند. فیت بیت اعلام کرد که آنچه ردیاب های رویا پوشیدنی به عنوان نتایج بررسی خویشتن نشان می دهند، دقتی برابر با ۷۰ درصد دقت تجهیزات پزشکی و ۹۰درصد تجرید توسط مختصصان را دارد.

با افزایش تدریجی استفاده از ردیاب های پوشیدنی و رشد صنعت فناوری های مربوط به سلامت، ردیاب های خواب نیز به صورت فزاینده ای به هدفی بخاطر کسب وکارها ی تجاری تحول شده اند. اخیرا باهم اتحاد کردن Pokémon، اپلیکیشن جدیدی به نام Sleep Pokémon معرفی کرد که به موضوع ردیابی خواب را بیش ازپیش بوسیله موضوعی سرگرم کننده تبدیل کرده بود. 

تبدیل رویا بوسیله جریانی از داده ها، تنها می تواند باعث ناراحتی و بی خوابی کاربران چنین دستگا ه هایی شود. عموم کاربران چنین دستگاه هایی قبل و پس ازآن از خواب مجبور هستند با گوشی هوشمند سروکار داشته باشند و همین روانی مقدور است عامل بی رویا آن ها باشد. پس به دیدن می رسد که ردیاب های رویا به خشکی امدن گشایش کیفیت خواب شما تأثیر مثبتی ندارند و وقتی محدودیت داخل ساعاتی از شب برای آنکه خوابش ببرد به ناچار با گوشی هوشمند یا اپلیکیشن های خواب امر کند، همین امر بر سست شدن او می افزاید.

حکیم سیم خُسلا، مدیر بخش پزشکی مرکز خواب داکوتای شمالی می گوید:لازم است تا به درک درستی از فناوری های مرتبط با موضوع خواب برسیم و درکنار منابع اطلاعاتی ارزشمندی که دراختیار ما استراحت می دهند، به محدودیت های مربوط به این فناوری ها نیز توجه کنیم.بیشتر بخوانید:ساعت زیستی و قطب نمای بدن؛ آیا حساسیت ششم انسان واقعیت دارد؟به جز بامداد زودی ها و جغدهای شب، دو دسته دیگر نیز حیات دارندافزایش قطع در نسوان در معلول خوابیدن زیر پرتو مصنوعیتأثیرگذاری کیفیت رویا و شرایط روحی پهلو حافظه کاریآیا به تأخیر انداختن زمان بیداری از خواب، مضر است؟
تاریخچه دمنوش را نمیتوان از تاریخ گیاهان دارویی مجزا دانست. دمنوش در عنصر ممزوج آب با گیاهان دارویی یا پوست میوه است که به طرق مختلف آماده میشود. قدمت کاربرد از شیره گیاهان بوسیله صورت خشک یا تازه از باستانی ترین روشهایی که دوباره امروزه به صورت کاملا مدرن رایج شده است. یکی از مهمترین ویژگیهای دمنوشهای گیاهی خاصیت دارویی آن است که میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای داروهای شیمیایی شوند و نباید این مزیت را همچنین فراموش کرد که دمنوشهای گیاهی عوارض کمتری نسبت بوسیله داروهای شیمیایی دارند. تو حال حاضر با حیات فراوان بودن داروهای شیمیایی ولی باز هم بخاطر درمان مصیبت ها از دمنوشهای گیاهی استفاده میشود و نکته ای که حتما باید بزرگداشت شود این است که در هنگام مصرف از دمنوش گیاهی بخاطر علاج بیماری و یا استعمال مداوم باید حتما آگاهی کاملی نسبت به شناسه گیاهان داشته باشید. دمنوش گیاهی باید چه مشخصاتی را دارا باشد؟

همانگونه که درون قبل غصه رمز کردیم شناخت شناسه گیاهی امری بسیار بنیانی است .پس از شناخت شناسه گیاهی از اصلی ترین موارد که باید حتما تو هنگام استفاده باید رعایت شود مربوط میشود به نداشتن تداخل با داروی شیمیایی،طریقه مصرف آن در کشش روز،مقدار مصرف روزمره و دسترسی آن است که دمنوش نیوشا با کیفیت عالی و دسترسی آسان و دمنوش هایی بدون اسانس با شعار صد درون صد گیاهی و صد در صد ایرانی به خشکی امدن آن است که بهترین ها را بوسیله شما عزیزان بوسیله ارمغان بیاورد.دمنوش های نیوشا علاوه پهلو کیفیت عالی با مخلوط کردن گیاهان مختلف میخواهد طعمی دلپذیر را شما تجربه کنید .شما با مراجعه بوسیله وبسایت دمنوش نیوشا نیک و صیقل آنلاین میتوانید خریدی آسان را تجربه کنید .دمنوش های نیوشا نیک با بسته بندی مجلل و شکیل و طعم های خاطره انگیز وهمچنین تنوع در محصولات در زمینه چای سبز،چای سیاه،دمنوش و گوناگون قهوه میتواند علاوه کنار درمان بیماری، بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمانان شما باشد. لاغری د ر۴۰ روز با دمنوش لاغری نیوشا



تو حال حاضر چاقی و افزودن حد یکی از دغدغه های ارشد انسان درون سر تا شیوه دنیا است که دارای مالیات متجاوز بسیار و خطرناک است و باید سریعا با آن مقابله کرد .شرکت نیوشا با ارائه دمنوش لاغری نیوشا با بازخورد بسیار ممتاز و قیمت های متفاوت به شدت در حال مقابله با صعب چاقی است. همانطور که میدانید در بازار پر رقابت امروز دمنوش لاغری نیوشا دارای طرفداران زیادی است. پکیج های لاغری نیوشا که بسته به شرایط اقتصادی و اضافه اندازه شما دارای گوناگون دمنوش و چای است که باعث کمتر شدن پرخوری تندخو و بلندی بردن بنزین و ساز بدن شما باعث ناچیز شدن وزن شما عزیزان میشود.لازم به ذکر دمنوش های نیوشا دارای سیب اشتی و تمامی مجوزهای بهداشتی میباشد. دمنوش لاغری تمشک آبی خواه بلوبری

یکی از پرطرفدارترین دمنوش های شرکت نیوشا، دمنوش بلوبری نیوشا خواه تمشک آبی است که این دمنوش از ممزوج چای سیاه و تمشک آبی قائم شده که با بالا بردن بنزین و ساز بدن، باعث لاغری، بوسیله خاص در ناحیه شکم و پهلو میشود. همانگونه که میدانید بلوبری در آمریکا تولید میشود و دارای خواص زیادی متشابه : عجله کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز، تنظیم کلسترول خون، تنظیم قند خون، تنظیم فشار خون، تقویت بینایی است. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت دمنوش نیوشا نیک داده ها کاملتری را درباره این دمنوش لاغری بدست آورد.
بوئینگ اطلاع دادن کرده پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار عوضی به بازماندگان دو رخداد ی مکس ۷۳۷ اخیر ارائه کرده است. براساس گزارش مورد کرانچ این پیشنهاد اولیه، بخش کوچکی از جریان جبران سهو های این باهم اتحاد کردن خواهد وجود که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد.



بوئینگ داخل بیانیه اش اعلام کرده غبطه دارد این مسکوک «نیازهای قوم ها و جامعه را برطرف کند و از آموزش، تلاش و تجربه های زندگی حمایت کند».

داخل کمی از این بیانیه که دنیس مولینبرگ مدیرعامل بوئینگ آن را امضا کرده آمده است:از مشت روبیدن این زندگی ها تا قدیم بار ثقل روی حمام ما خواهد وجود. با خانواده ها و نزدیکان کسانی که در این حادثه ها از دست رفتند، بیش هم دردی می کنیم. امیدواریم این مجاهدت اولیه، اوضاع آن ها بهتر بطی ء.

گزارش تمام درباره این دو حادثه هنوز درون دست معاینه است. مولینبرگ ابتدای سال ساری تقصیرها را پذیرفت و اعلام کرد:کاملا مشخص است که در هر دو حادثه، سیستم تقویت تمرین (MCAS) به دلیل معلومات غلط دریافتی از زاویه ی حمله، فعال شده است.

به گزارش تک کرانچ، حاصل جمع ‎بندی اظهارات مدیرعامل بوئینگ این بوده که خلبان های این دو پرواز تمرین کافی برای مدیریت موقعیت از دست عدول کردن ناگهانی کنترل جت نداشته اند. براساس گزارش های اولیه اما، خلبان ها همه ی کارهایی که در زمان بروز ایراد درون سیستم MCAS باید انجام می داده اند را ادا داده اند.مقاله های مرتبط:هرآنچه باید درمورد کاستی هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس بدانیداز سقوط مکس تا خط تولید دریم لاینر؛ دردسرهای بوئینگ تمامی ندارند

از زمان بروز این دو حادثه، سیستم های ایمنی و تمرین های مرتبط با مدیریت شورش در بوئینگ بوسیله شدت زیر ذره بین قرار پژمرده اند. گفته می شود این دو حادثه شاید حاصل یک خرابکاری عمدی باشند.

پیشنهاد فعلی بوئینگ داوطلبانه مطرح شده است. پرداخت چنین مبلغ داوطلبانه ای توسط یک شرکت ساخت هواپیما قبل از تشکیل بایگانی ی قانونی، بی سابقه است. بوئینگ، ایرباس و سایر شرکت های پیدایش هواپیما درون پرونده های شبیه بوسیله این معمولا مستقیم یا ازطریق بیمه هزینه ی خسارت ها را پرداخت می کنند اما این صیقلی معمولا بعد از اینکه محکمه آن ها را مجبور به این کار کند، انجام می شود. این شرکت ها البته تو بعضی موارد با پرداخت پول به قوم ی قربانیان آن ها را از تشکیل پرونده ی قضایی منصرف می کنند اما این کار معمولا بوسیله صورت اشتراکی انجام نمی شود.

پرونده های قضایی این دو حادثه، درون حال حاضر درون جریان هستند. چندین خانواده شکایت هایشان را درون این پرونده ها مطرح کرده اند. گستردگی این شکایت ها، پیش بینی درباره ی آن ها را غیرممکن کرده اما باتوجه به کشته شدن تعداد اضافی از مسافران که خراج خبط بوئینگ بوده احتمالا این شرکت را مجبور به پرداخت چند صد میلیون دلار دیگر خواهد کرد.

پرونده های قضایی این دو وقوع به دلیل اینکه حداقل بخشی از آن ها بوسیله مشکلات نرم افزاری مربوط است، به شدت زیر ذره بین خواهند حیات.بیشتر بخوانید:بوئینگ و کیتی هاوک درزمینه خودروهای پرنده شرکت می کنندبوئینگ از عیب نرم افزاری ۷۳۷ مکس مقدمه بوده استاز سقوط مکس تا خط تولید دریم لاینر؛ دردسرهای بوئینگ تمامی ندارندمدیرعامل دایملر: سانحه بوئینگ 737 مکس نشانگر ضعف فناوری خودران استآیا سوانح بوئینگ 737 مکس وجهه صنعت هواپیماسازی آمریکا را صدمه دار می کنند
احتمالا شما هم مثل من تک هدف گچ های پرت شده از سمت معلم تان قرار گرفته اید. خب بوسیله هرحال این هم تکنیکی بود برای جمع کردن حواس مخاطب! اصلا تصور کنید خودتان مبتلا خطبه هستید و افراد آن طور که تخیل می کردید، گوش نمی دهند. وضعیت حیا آوری است، نه؟ چه می کنید؟ همراه ما باشید، می خواهیم به شما بگوییم که بوسیله سوا کمال مطلوب گیری مخاطب با تکه های گچ، روش های دیگری غم حیات دارند که با دستیار آنها می توانید تمرکز و توجه مخاطبان تان را فراخوانی کنید.

نشانه های بازخوردی را زیر نظر بگیرید

بازخورد، واکنش های کلامی و غیرکلامی از لفظ مخاطب است که به سخنران کمک می نرم تا آنچه را که می گوید، تبدیل داده یا تصحیح یواش.

بازخورد واکنشی است که شنوندگان درون برابر فرستنده ی پیام نشان می دهند. بازخورد مقصد ای برای سخنران است تا آنچه را که گفته شده، تحول دهد خواه اصلاح کند. بازخورد می تواند به شکل واکنش های کلامی و غیرکلامیِ شخصی به سخنرانِ حاضر باشد خواه واکنش های کلامی ای که بوسیله شکلی الکترونیکی از سوی مخاطبانی گسترده یا از طرز دور شهود می شود. بازخورد کلامی و غیرکلامیِ شخصی بازخورد کلامی

شما شاید در طول سخنرانی با طرح پرسشی ساده، از مخاطبان بازخورد بخواهید. مخاطبان شاید بوسیله شکل کلامی خاصیت نشان دهند یا شاید سر تکان دهند خواه مشت پایگاه را بالا ببرند. به علاوه، مخاطبی شاید پرسشی بپرسد خواه به شما بگوید که مطلبی را باخبر نشده است. نیز ممکن است بازخوردهای مستقیمِ مثبت یا سلبی ای از لفظ مخاطبانی شهود کنید که با آنچه می گویید موافق خواه مخالف هستند. به بازخورد کلامی شنوایی دهید و آن را تصدیق کنید. بازخورد غیرکلامی

وقتی در موافق مخاطب هستید، اقدام غیرکلامی می تواند نشانه ای مهم از حس مطلب، میزان دقت، هیجان، موافقت، سردرگمی و مخالفت باشد. بازخورد غیرکلامی شاید آواهای صوتی عمدی مانند نالیدن یا تشجیع (مانند دست زدن) باشد. با این حال، جزء زیادی از بازخورد غیرکلامی، زبان بدن فیزیکی ناخودآگاه است که می تواند برای شما بازخورد به همراه آورد. در اینجا، به معیار هایی از زبان بدن که مخاطبان به شکل آگاهانه یا نیم آگاهانه بروز می دهند، رمز می کنیم: خستگی: کج شدنِ سر به یک سو یا نگاه مستقیمِ چشم ها بوسیله سخنران که کم کمتر نامتمرکز می شود، از نشانه های خستگی است. ناباوری: اغلب با برگرداندن نگاه یا لمس گوش یا خاراندن چانه مدال داده می شود. وقتی کسی نسبت بوسیله آنچه دیگری می گوید، قانع نشده است، توجه اش همواره سرگردان است و چشم هایش برای مدتی کامل به جای دیگری خیره هستند. ارتباط چشمی بادقت: آیا مخاطبان، بوسیله طور یمین و بادقت به شما نگاه می کنند یا نگاه شان بوسیله حوالی است؟ ارتباط چشمی ثابت می تواند نشان دهد که فرد منتظر است و درباره ی موضوع سخنران مثبت می اندیشد. با این حال، اگر ذهن فرد توقیف چیزی باشد، حتی اگر مستقیم به شما نگاه کند، امکان پذیر است تیر ای باشد که توجه اش بوسیله جای دیگری است. موقعیت و حالت بدن: مخاطبان معمولا درحالی که مشتاقانه گوش می دهند، عارض گیرایی بوسیله لفظ سخنران است؛ چنانچه افرادی فرع مند نباشند، شاید موقعیت بدن پایگاه را از سمت سخنران به یک طرف کج کنند.

چنانچه در طول سخنرانی بستگی چشمی تان را با مخاطب تان حفظ کنید، می توانید نشانه ها را ببینید و پیام تان را با آنها هماهنگ کنید. مخاطب تان به شما چه می گوید؟ همه ی بازخوردهای غیرکلامی باید با بصیرت بنیان ی فرهنگی سخنران و مخاطب پردازش شوند. به خیال داشته باشید که افرادی با فرهنگ های گوناگون، زبان بدن را به روال های متفاوت تفسیر می کنند. برای نمونه، ارتباط چشمی امکان پذیر است گمراه کننده باشد؛ چون هنجارهای فرهنگی پیرامون آن به شکلی وسیع متنوع هستند. وابستگی چشمی یمین شاید بخاطر سخنران آمریکای شمالی آماج ی مداقه باشد؛ ولی در فرهنگ دیگری نوعی مواجهه به شمار جوی. بعضی از حرکات مشت که بخاطر گروهی کاملا پذیرفته شده است، شاید برای مخاطبان دیگری تیر ی بی احترامی باشد. بازخورد الکترونیکی از سوی مخاطبان گشاد یا از طرز دور

شما با بهره گیری از سامانه ی پاسخ گویی مخاطب که می توانید بوسیله شکلی خصوصی هنگام خطبه ببینید یا برای مخاطب عرضه دهید، واکنش هایی از لفظ مخاطبان دریافت کنید. نیز می توانید با طرح پرسش های چندگزینه ای، درست و غلط، خواه عددی، از سوی مخاطبانی که دارای تلفن هوشمند هستند، بازخورد ستاندن کنید. آنگاه بازخوردِ مخاطب به دستگاه ی نرم افزارِ پاسخ مخاطب به رایانه ی شما ارسال شده و پردازش می شود. برای مخاطبان فراخ یا گونه دور می توانید برنامه ریزی کنید که سئوال های انواع یا نظرسنجی هایی جالب طرح کنید تا از آنها بازخورد بگیرید و پیام تان را بر همین اساس تطبیق دهید. ضروری است که پرسش ها ساختارمند باشند تا بوسیله بازخوردی که می خواهید برسید. برای نمونه، اگر درصد زیادی از مخاطبان تان به پرسشی، پاسخ نادرستِ معینی می دهند، بااطلاع می شوید که باید آن مفهوم را بوسیله شکلی متفاوت توضیح دهید. برعکس، اگر درصد یدکی از مخاطبان با دیدگاهی موافق هستند، می توانید از آن بازخورد بخاطر معادله پیام تان بهره بگیرید. زمان بازخورد دادن

تاکتیک های ارزیابی که سخنرانان و مخاطبان برای تسهیل یادگیری بوسیله کار می گیرند، اغلب در سه دسته ی ابتدایی، سازنده و تلخیصی جای می گیرند. ارزیابی ابتدایی، که پیش-تقویم خواه ارزیابی تشخیصی همچنین نامیده می شود، پیش از ابتدا خواه شفاعت ادا می شود تا مبنا ای خلق کردن کند که از ضابطه آن، رشد فردی را می نبوغ اندازه گیری کرد. ارزیابی مستمر معمولا درون طول دوره یا پروژه اجرا می شود. ارزیابی مستمر که نام دیگرش «تخمین آموزشی» است، برای تحصیل کمکی به فقره می جوی. بخاطر نمونه، داخل یک محیط آموزشی، تقویم بی وقفه شاید از لفظ یک استاد (خواه همتا) خواه یادگیرنده باشد؛ که در مورد فقره دانشجویان بازخورد ارائه می دهد و لزوما از این بازخورد برای اهداف امتیاز دهی استفاده نمی شود. ارزیابی مستمر می تواند به لباس آزمون های مدل تشخیصی باشد. تخمین پایانی (یا تراکمی) معمولا در سرانجام یک دوره، پروژه یا خطبه عمل می شود. تو محیط آموزشی، عموما از ارزیابی های پایانی استعمال می شود تا به دانشجویان نمره ای برای دوروبر داده شود. همین طور پس از یک سخنرانی خواه ارائه، ارزیابی پایانی می تواند بوسیله شکل بازخورد مثبت، تشویق یا تحسین حضار با بلند شدن از صندلی موجودی مجهز شود. حفظ توجه مخاطب

بخاطر حفظ توجه مخاطب، سخنران باید سه جنبه ی مهمِ «فرایند حساسیت» را داخل دید بگیرد: آمادگی برای درک، انتخاب محرکی واضح برای تمرکز توجه و وضعیت مال اندیشی کنونی آمادگی برای درک

سخنران مسئول حفظ صحنه است. سخنران این حکم را با شروع ای تو ۲۵ تا ۳۰ دقیقه ی مبدا ارتکاب می دهد. اگر سخنران بتواند توجه مخاطب را از همان آغاز خطبه دعوت کند، پس ازآن می تواند آن توجه را راهنمایی کرده و به سوی بسرنوشت شوم دچار کردن های مهم پیام راهنمایی کند که بوسیله شکل زیر امکان پذیر است: اطمینان خراج کنید که اتاق، بدون سروصدا و سایر حواس پرتی هاست تا فکر تان مایه تسلی باشد که مخاطب، متمرکز روی سخنرانی است؛ خیر اینکه حواسش به آنچه در اتاق رخ می دهد، باشد. اغلب جعبه خواه میزبانی، سخنرانان را معرفی می بطی ء. این معرفی کوتاه مهم است؛ زیرا باعث ساختن قدر بخاطر سخنران می شود و مخاطبان را آماده می بطی ء تا توجه سندیت را به شکل مفت به وی جلب کنند. به یاد داشته باشید که اولین کارکرد فاتحه «جلب توجه مخاطب» و سپس هدایت فوری توجه اش بوسیله پیام اصلی خطبه است. گزینش محرکی پیدا برای تمرکز

سخنران در حین خطبه می خواهد که مخاطب روی پیامش تمرکز کند و داخل نتیجه، توجه وی را با نصیب گیری از صدا، بدن و حالاتش، به آنچه که بنیانی است، تربیت می کند. این امر با تأکید کنار نکات مهم، از طریق تغییر سرعت گفتار، استاندارد رفعت یا زیروبمی نغمه امکان پذیر می شود. بهره گیری هدفمند از تنوع کلامی به مخاطب کمک می کند که بداند چه چیزی مهم است تا توجه اش را به آن نکات طلبیدن درنگ. افزون بر این، حالت های بدن سخنران می تواند توجه را بوسیله جنبه های بنیانی پیام طلبیدن درنگ (بخاطر نمونه، با اشاره کردن، راه رفتن به یک فروغ یا لمس ابزاری کمکی خواه نمودار). نمونه های دیگر عبارت اند از: سخنران برای اینکه بفهمد توجه مخاطب را به کجا جلب کند، می تواند تلخیص ای کندرو و خفیه از ایده ای را در رویت بگیرد. روزی گیری از جملات راهنما، متشابه «حالا این موضوع را تو نظر بگیرید…» یا «نکته ی مهمی که می خواهم بوسیله یاد داشته باشید.» و… هنگام بوسیله کارگیری وسایل کمکی مانند عرضه پاورپوینت، از محرک های صوتی یا جلوه های بصری جذاب بخاطر برجسته کردن نقاطی نمایان بهره بگیرید. وضعیت مال اندیشی کنونی

سخنرانان باید نشانه های غیرکلامی مخاطبان را ببینند تا متوجه شوند که آیا تمرکز پایگاه از سخنرانی متباعد شده است یا نه. اگر مخاطبان به ساعت های شان نگاه می کنند، پیامک می دهند یا به افراد دیگر می نگرند، سخنران باید وضعیت کنونی را دریابد و توجه را مکرر به پیام سخنرانی اش فراخوانی کند. برای تغییر وضعیت دوراندیشی کنونی مخاطب و تصرف دوباره توجه اش، کارهای پایین تر را بیازمایید: با پرس وجویی برای تهییج به اندیشیدن، مخاطب را بوسیله چالش بکشید. درخواست کنید که برای رأی گیری یا پاسخ دادن، دست های پایگاه را بالا ببرند یا بخواهید که از سامانه ی پاسخ گویی مخاطب خواه کلیکر مصرف کنند و سپس نتایج را اخبار کنید یا پرسشی مرتبط بپرسید تا وادار به اندیشیدن شوند. برای تغییر سرعت در نمایش ی پیام، داستانی درود کنید. داستانی بسازید که به موضوع مرتبط است و برای مخاطب هیجان انگیز است و با پایانی غافلگیرکننده بکوشید تا توجه مخاطب را بوسیله پیام طلبیدن کنید. از مفهوم یا نکته ی اصلی، نمونه هایی واقعی بیاورید که مستقیما مرتبط و برای مخاطب جذاب هستند؛ مقایسه ای با چیزی که اخیرا تو اجتماع محلی یا اجتماع صورت داده، انجام دهید. خیال پردازی مخاطب را برانگیزید یا آنها را به سفری تصوری ببرید تا حواس گوناگون گیرایی را تحریک کنید. هر چه حس های بیشتری برانگیخته شوند، تمرکز کنونی بر پیام سخنرانی افزایش می یابد.

راهبردهای زیادی هستند که سخنران می تواند به امر گیرد تا توجه مخاطب را حفظ کند؛ اما عمده ترین شان، توانایی خلق و حفظ کردن ارتباطی پا بر جا با مخاطبان است. سخنران نیازی ندارد یقه ی آدم ها را بچسبد تا توجه گیرایی را حفظ درنگ. درک حداکثری



برای به حداکثر رساندن درک مخاطب، از راهبردهای شفاهی اشتراکی و رویکردهای دیگری روزی بگیرید که به خشکی امدن اساس تجربه های پیشین مخاطب تان شکل پژمرده اند. عناصر دریافتن

دریافتن شامل حساسیت و دانستن درباره ی یک شیء، ایده، مفهم یا فرایند است. در اصل، شما می خواهید که مخاطب به درکی نظیر شما برسد. چنانچه شما می توانستید صرفا واحدهای حافظه تان را با مخاطب تان تبادل کنید تا آن را بارگذاری کنند، این فرمان فرایندی بیش آسان بود؛ اما هنوز بوسیله چنین قابلیتی نرسیده ایم. امروز، شما از واژگان بهره می گیرید تا افکارتان را توضیح دهید. در اینجا اشاره می کنیم که شما چطور می توانید از راهبردهای گوناگونِ زبانی بهره بگیرید تا درک مخاطب را بوسیله حداکثر برسانید. به کارگیری خرد قبلی درباره ی مخاطب

آنچه از قبل درباره ی ویژگی های جمعیتی، پیشینه و تجربیات زندگی مخاطبان می دانید، به کار ببرید. از خودتان بپرسید: «مخاطبم از قبل چه چیزی را می داند یا حساسیت می کند؟» از این خرد می توانید برای حداکثرکردن حس آنها بهره بگیرید. تفویض زبان و واژگان: شما باید توضیح تان را از سطح درستی آغاز کنید: «مخاطبانم چه واژگانی را می فهمند و پیش از توضیح مفاهیم دیگر، چه چیز را باید توضیح دهم؟» مقایسه بر اساس دانش مشترک: بوسیله هنگام عرضه تشابه دو چیز، ارتباطی با دانسته های پیشین مخاطب محکم کنید. برای حداکثرکردن فهم، باید چیزهایی را که از قبل آشنا هستند، با چیزهای متاخر و ناشناخته مقایسه کنید. سپس، می توانید تشریح کنید که آنها چطور مشابه یا متفاوت هستند. با یکروز گیری از انگیزه و ریشه، دگرگونی را تجسم کنید: چیزی از کجا آمده است و چطور به وضعیت یا شرایط کنونی رسیده است؟ به مخاطب کمک کنید تا تغییر از یک حالت یا شرایط را به حالت یا شرایط دیگر مجسم سازی کند. دسته بندی و قسمت قسمت کردن بندی چیزهای مانند تا مفهومی شکل بگیرد: نخست، باید نمونه هایی بیاورید که بخاطر مخاطب آشنا هستند و آنها را در دسته بندی مشابهی قرار دهید. سپس، می توانید به سراغ اشیا یا ایده هایی بروید که کمتر آشنا هستند و با به کارگیری برچسبی یکسان، آنها را طبقه بندی یا گروه بندی کنید. تا اینکه می توانید بوسیله مخاطب معاون کنید که با تعمیم، یک گروه بندی ارتکاب دهد. برای نمونه، می گوییم شما یک صنوبر، یک بید و یک کاج می بینید. با مقایسه ی این سه شیء باخبر می شوید که آنها از نظر تنه، شاخه و برگ با هم فرق دارند؛ با این حال، با مقایسه ی بیشتر مشخص می شود که آنها چند چیز مشترک دارند: تنه، شاخه و تجهیزات ؛ بنابراین، شما با تعمیم، به مفهوم شجر می رسید. ترادف و ریشه: درون اینجا شما به مخاطب کمک می کنید تا فرایند یا توالی رویدادهایی را بر حسب زمان درک کند. می توانید به نعوظ شفاف، هر گام یا رویدادی را برحسب زمانی که عارض داده اند، فهرست بندی یا عده گذاری کنید. افزون بر بوسیله کارگیری واژگان توالی، می توانید از روش های استحکام ذهن مثل یادآوری با انگشتان استفاده کنید تا به شنوندگان کمک کنید مواردی را به ترتیب مرتب کنند. مصرف از راهبردهای اشتراکی اتخاذ دیدگاه: اتخاذ دیدگاه را محک کنید تا بتوانید نمونه ها را بوسیله شکلی چهارچوب بندی کنید خواه مجدد ترتیب دهید که مخاطبان بفهمند. برای اینکه مفاهیم خود را مکرر چهارچوب بندی کنید تا مخاطب بفهمد، باید ببینید که آنها چطور گیتی را از نظر شناختی اداره دهی می کنند. اگر تشریح اولیه ی شما کنار مخاطبان مشخصی مؤثر نیست، چهارچوبش را عوض کنید و کنار جنبه های متفاوتی از آنچه توضیح می دهید، تمرکز کنید. تکرار: با تکرار و بهره گیری از چکیده های درونی، فهم قبلی را از مفاهیم گسترش دهید. این امر باعث اطمینان می شود که مخاطب ایده ای رادیکال را که بخاطر فهم کل پیام ضروری است، از دست نداده است. طرح سئوال: از مخاطبان بپرسید که آیا آنچه را که می گویید، فهمیده اند و توضیح تان را برای شفاف سازی آنچه درک نشده، توافق کنید. تعبیر کردن و بازگویی: آنچه را که بخاطر مخاطب گفته اید، تفسیر و بازگویی کنید و با طرح میزان های گوناگون، ایده را دوباره پیش روی کنید. مخاطبان متفاوت شاید ایده ای را نفهمند؛ اما شاید ایده ی دیگری را که به طور مستقیم تر به علم قبلی سندیت برمی گردد، دریافتن کنند.

به واژه ساده، باید بیاموزید که مخاطب چطور گیتی را مفهوم سازی می بطی ء تا از آن دانش بخاطر حداکثرکردن درک استفاده کنید. مهارت های بازگویی، طرح پرسش، اتخاذ دیدگاه و تعبیر کردن را بوسیله کار ببرید تا وقتی صحبت می کنید، درک مخاطبان بیشتر شود. اعتبارسازی

ارسطو سه راه برهان را بخاطر اعتبارسازی درون رویت خمود است: اولیه، اشتقاقی و پایانی اعتبارسازی از شیوه شخصیت و صلاحیت

ارسطو، فیلسوف یونانی کلاسیک، سه روش دلیل داخل نظر گرفته است: لوگوس، اتوس، و پتوس.

لوگوس درس منطقی پیام است؛ پتوس جاذبه های احساسی است که سخنران بوسیله کار می گیرد؛ و اتوس انفراد اخلاقی سخنران است که بخاطر مخاطب مفروض است. تمرکز ما بر اعتبار، با اتوس مرتبط است؛ شخصیت و صلاحیت اخلاقی سخنران. برای اعتبارسازی باید روی سه وعده تمرکز کنید: ۱) اعتبار اولیه که آن چیزی است که مخاطب از شما می داند و در واقع، دیدگاهش پیش از سخنرانی است. ۲) عرض مشتق، یعنی وقتی تو حال سخنرانی هستید، مخاطب چطور شما را حس می درنگ و ۳) شرف پایانی که تأثیر نهایی است و مخاطب وقتی در حال ترک تالار خطبه است، از شما می پذیرد. اعتبارسازی اولیه

ما اینجا نگاه می کنیم که شما به نشانی یک بی تا چه کسی هستید؛ مخاطب تو مورد تخصص شما چه می داند و آیا فکر می کند سزاوار سرزنش اعتماد هستید یا خیر. می توانید جاه ابتدایی را برندسازی شخصی خود بدانید: چه کسی هستید و مخاطب درباره تان چه می داند. شهرت شما شاید مقدم بر خودتان باشد؛ ولی اگر نباشد، احتمالا بر مقدمه ی پیش از سخنرانی تکیه خواهید کرد. اغلب میزبان یا واسطه ای شما را معرفی کردن می بطی ء و اطلاعاتی درباره ی پیشینه تان ارائه می دهد. اگر هیچ واسطه ای بود ندارد که چنین مقدمه ای بگوید، احتمالا مقدمه ای کوتاه درباره ی خودتان خواهید گفت که به موضوع و موجب شما برای سخنرانی مرتبط باشد. اعتبارسازی اولیه معاون می کند تا مخاطب را برای آنچه در کشش سخنرانی عرضه خواهد شد، آماده کنید. اعتبارسازی مشتق

اینجا شما می خواهید بدانید که مخاطب چطور در کشش خطبه شما را حساسیت می کند. شما در طول سخنرانی، با آنچه ایفا می دهید، عرض می سازید. اعتبار شما در چشم مخاطب وابسته به این است که چطور شکل می پوشید؛ چه واژگانی به کار می برید و به طور کلی، چطور خودتان را در کشش خطبه حفظ می کنید. چنانچه از شواهد پشیتبانی نیرومند استفاده کنید و آن را برای مخاطب توضیح دهید، صلاحیت مفروض شما تقویت خواهد شد. چنانچه صادقانه و خالصانه با مخاطب ارتباط برقرار کنید، حساسیت از شخصیت تان تحکیم می شود. اگر با اعتماد به دم و جسورانه سخن بگویید و در عین حال، دغدغه ای پا بر جا برای مخاطب مدال دهید، احترام خویشتن را اضافه می دهید.

بُعد مهم دیگری از عرض درون طول سخنرانی، اقتدار شما برای ایجاد بنیان ای مشترک با مخاطب است. شما می توانید با بازگویی جنبه هایی از پیشینه تان که مشابه مخاطب است، زمینه ی مشترکی فراهم کنید. همچنین شاید از روال طرح نمونه هایی که شما و مخاطب از آنها امتحان های مشترکی دارید، بنیاد ای مشترک بسازید.

با ایجاد پیوندی با مخاطب، زمینه ی مشترکی حاضر کنید تا به مخاطب معاون کنید شما را بهتر بشناسد. بخاطر نمونه، با جمله ی «من مثل شما هستم؛ دغدغه های شما را دارم.» مخاطب بیشتر به شما تکیه گاه می درنگ. اعتبار پایانی

شما به عنوان سخنران باید رابطه ای دوستانه با مخاطب مستقر کنید تا آنها داخل مقایسه با آغاز سخنرانی، با اثری خوب یا بهتر سخنرانی را زین کنند. بستگی ی دوستانه زمانی رخ می دهد که دو یا چند نفر احساس کنند که با هم همگام هستند یا در طول موج مشابهی قرار دارند؛ برای اینکه عاطفه می کنند قرین هم هستند یا اینکه یکدیگر را به خوبی دریافتن می کنند. آنچه شما می فرستید، مخاطب تا حدی برمی گرداند. برای نمونه، وقتی سخنرانی می کنید، آنها شاید متوجه شوند که دارای نرخ ها، باورها، بینش خواه رفتارهای مشابهی داخل زمینه ی ورزش یا سیاست هستید و نسبت به قبل از شروع سخنرانی، بیشتر از شما خوش شان بیاید. همچنین با ایجاد مناسبت ای دوستانه با مخاطب، می توانید اعتباری بخاطر سخنرانی بعدی خویشتن کسب کنید. اگر با مخاطب تان صادق و بااخلاق باشید و بها ها و باورهای تان را صادقانه بخاطر پایگاه بازگو کنید، رابطه ای می سازید که فراتر از خطبه کنونی خواهد بود.

از خودتان بپرسید، «مخاطبم بوسیله غلام متکی خواهد کرد؟» ما واقعا در مورد محدودیت ها یا منابع خواه سخنران صحبت نمی کنیم، بلکه منظورمان محل درون ذهن شنوندگان است. شما شاید اعتبار بالایی از نظر شنونده خواه گروهی از شنوندگان داشته باشید؛ ولی اعتبارتان تو نظر شنونده ی دیگری کم باشد. پیام تان را به وضع ای بیان کنید که به آسانی به یاد آورده شود

رمرگذاری (خواه ثبت)، ذخیره و یادآوری، سه مرحله ی حقیقی تو لباس گیری و بازیابی حافظه هستند.

ذهن رمز بوسیله فرایندی دارد که تو آن اطلاعات کدگذاری، پس انداز و بازیابی می شود. از دیدگاه پردازش اطلاعات، سه گانه وعده ی پا بر جا در شکل گیری و بازیابی حافظه بود دارد: کدگذاری و ثبت: به اطلاعاتی که از دنیا بیرون کسب می شوند، اذن می دهد تا به شکل محرک شیمیایی یا فیزیکی بوسیله حواس ما برسند. ذخیره: ثبتی دائمی از اطلاعاتِ کدگذاری شده می سازد. بازیابی، فراخوانی یا یادآوری: اطلاعاتِ ذخیره شده تو نفوذ کردن بوسیله نشانه ای، برای استفاده در یک فرایند خواه فعالیت، فراخوانده می شوند.

چنانچه صرفا می توانستید واحدهای حافظه ی خویشتن را به ذهن مخاطبان منتقل کنید، سخن گزارش دادن دیگر کارایی نداشت. ارجاع حافظه ی ترکیبی انسان و ماشین هنوز امکان پذیر حلق و ما هنوز با مخاطب بوسیله چنان نزدیکی ای نرسیده ایم؛ اما می توانیم ایده های مان را پرورش دهیم و آن را به روال ای ارائه دهیم که انتقال اطلاعات تسهیل شود. اصول حافظه ی پشتیبان ۱. سبب گیری بصری و فضایی (رویه لوکی)

یکی از قدیمی ترین رویه های کمکی ذهن در بلاغت کلاسیک است. این امر از قاعده سیستم یادآوردنده، امکان به خاطر سپردن موارد را فراهم می درنگ که دربرگیرنده پیوند دادنِ مجرد آنها با مکان های فیزیکی مشخصی است. برای نمونه، شما می توانید تصویری انتزاعی از یک ساختمان یا یک شهر برای مخاطب تان بسازید و سپس، ایده ها و موضوع های گوناگون را با هر منطقه ی فضایی پیوند دهید. بعد می توانید وقتی داخل مورد هر موضوعِ مرتبط با مکان صحبت می کنید، مخاطب را از آن منطقه عبور دهید. ۲. نیکو سازی

می توانید الگو یا طرحی کارمند بسازید و بعد ایده ها، اشیا یا فرایندها را با نصیب گیری از این طرح برای شنوندگان نیکو کنید. اگر این الگو خواه طرح را درون طول خطبه به نعوظ منظم پشت کنید، بوسیله یاد آوردن آسان نم است و تزیین را استقامت می کند؛ چه ترتیبی طبیعی باشد یا ترتیبی که خودتان برای خطبه ساختن کرده باشید. مثلا، به پول فکر کنید. شما طرحی از ارزش برای ۲۰۰ تومان تا هزار تومان دارید. می توانید همگی ی سکه ها و اسکناس ها را از کمترین تا زیادترین قیمت بوسیله ترتیب داخل جای خویشتن فراغت دهید. سپس ساده تر است که حساب کنید و به یاد بیاورید که چقدر پول دارید. ۳. کلکسیون های محدودکننده

می توانید مجموعه های طولانی را بوسیله مجموعه های کوچک تری انشعاب کنید. هنگام تقسیم این کلکسیون ها، موارد متشابه را با بی آرامی داخل یک گروه قرار دهید. چون بدیع ترین استیناف ها پیشنهاد می دهند که حجم حافظه کوتاه مدت بوسیله قطع ی ۴-۵ مورد است؛ باید فهرست های بلند را بوسیله قسمت قسمت کردن های معنادار و کوچک تری تبدیل کنید. ۴. همراهی

میان ایده های جدید، مفاهیم یا ایده های نظیر پیوندهایی بسازید. باید تامین شوید که یگانگی شما واقعا برای مخاطبان معنادار است و در چهارچوب انتزاعی آنها جا می گیرد. بخاطر نمونه، برای یک شهروند انگلیسی زبان، بوسیله خاطرسپردن اسم ها به انگلیسی یا سایر زبان های اروپایی آسان مرطوب است؛ زیرا درون این زبان ها، اسامی با معانی روزمره ی فرد پیوند زده اند و نیز افراد اضافی هستند که چنین نامی دارند؛ اما برای چنین فردی بیش دشوار است تا اسامی را به چینی بوسیله خاطر بسپارد؛ چرا که هیچ همراهی شناخته شده ای با آن ندارد. همین مفهوم، به طور عکس، برای یک شهروند چینی بی قراری صادق است. همچنین، بسیار آسان تر است که مکان ها، اشیا خواه اتاق هایی تو یک ساختمان را به جای عدد، با کنیه به اندیشه بسپاریم؛ مربوط به اسامی مقدار تداعی بالاتری نسبت به اعداد دارند. ۵. معلول

شما نیز می توانید با «نقاشی» انتزاعی از تصویری مشخص برای مخاطب، یک ارتباط احساسی قوی برای آنها ساختن کنید. شاید تصویری از چیزی را درون ذهن مخاطب تان به شدت زیبا یا زشت توصیف کنید. مفهومی که برجسته، نامأنوس، تکان دهنده یا صرفا غیرمعمول باشد، راحت خیس به خاطر سپرده می شود. ۶. بازگویی

شاید ایده های مهم را تکرار کنید تا به مخاطب کمک کنید که به خاطر بسپارد و چکیده های درونی را هم در نظر بگیرید تا دوباره آنچه را می خواهید مخاطب به خاطر بسپارد، تکرار کنید. ۷. یادآورنده

روش های تقویت حافظه اغلب کلامی هستند؛ قرین شعرهای بسیار کوتاه خواه واژگانی خاص که برای معاون به حفظ کردن (قرین فهرست ها) به کار می روند. برای نمونه، اگر می خواهید مخاطب فهرستی را بوسیله فکر کردن بسپارد (سگ، نامه، سیزده، کاموا، پنجره) می توانید یک سیستم پیوند بسازید؛ برای نمونه، داستانی در مورد «سگی که در پاکتی گیر کرده بود و برای گربه ی سیاهِ بدشگونی فرستاده شد که با کاموا بر پنجره ورزش می کرد.» در تصویرسازی دیگر، می توانید سگی را در پاکتی عظیم تصور کنید و پس ازآن گربه ی سیاهِ بدشگون (یا هر چیزی که مخاطب را بوسیله یاد عدد «سیزده» می اندازد) را تجسم کنید که پاکت عظیمی را می خورد.

درحالی که ما منتظریم تا فناوری ارتباطات و فهم مصنوعی، انتقال مستقیم حافظه را امکان پذیر سازند، می توانیم با بهره گیری از این اصول که داخل گذر زمان تایید شده اند، پیام ها را به شکلی میسر تیز به خاطرِ مخاطبان بسپاریم.

مجموعه آموزش سخنرانی و تدبیر تقریر مهارت سخنرانی و تدبیر اشعار را بیاموزید و مخاطبان را تار و مبهوت خود کنید.

24،000 تومان20،000 تومان مشاهده ثمر
ASASASASASASGHAاشکوداOOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOONHAROOOON پس از رونمایی مدل های Superb iV و Citigo iV قصد دارد تا اواسط دهه ی آینده ۱۰ خودروی برقی را در سبد محصولاتی خود داشته باشد. درحالی که اشکودا به طور اکید درون حال کار روی خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است ولی به پیشرانه های گازسوز همچنین نگاه مثبتی دارد. این خودروساز جمهوری چک اعتقاد دارد که خودروهای گازسوز همچنان شایستگی حضور در بازار را دارند. برند عرشه کلکسیون ی فولکس واگن پس از رونمایی از خودروی گازسوز اکتاویا G-G TEC حالا نسخه ای از میزان اسکالا را نیز معرفی کرده است که با بنزین گاز طبیعی حکم می. 



بطی ء برضد استاندارد مبصر اکتاویا که از پیشرانه ی ۴ سیلندر.۱ ۵ لیتری مصرف می کرد، در مدل G-اسکالا G TEC از یک پیشرانه ی کوچک پر حرارت ۳ سیلندر با حجم ۱ لیتر کاربرد شده است که می تواند ۹۰ اسب دود قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور. تولید کند نبوغ پیشرانه در این خودرو با استفاده از یک جعبه کنگره ی ۶ سرعته ی دستی بوسیله چرخ ها نقل مکان. می شود خودروی جدید برخلاف رنو مگان RS تروفی برای رکورد شکنی داخل نوربرگ رینگ طراحی نشده؛ بلکه به درد مشتریانی می خورد که به هوا زیست اهمیت. 



می دهند گاز غریزی در G-خودروی اسکالا G TEC در سه کپسول فلزی مجزا نگه داری می شود.که مجموعا ۱۳ ۸ کیلوگرم گاز را در خود. جای می دهند این استاندارد گاز بخاطر هنگام کردن ۴۱۰. کیلومتر کافی است باک بنزین ۹ لیتری اندوه برای هنگام کردن ۲۲۰ کیلومتر مسافت. بسنده می یواش بدین G-ترتیب اشکودا اسکالا G TEC می تواند با هر وعده بنزین گیری تا ۶۳۰. 

کیلومتر را خلال:کند مقاله های مرتبط وانت اشکودا مونتیاک رونمایی شداشکودا

سوپرب اسکات شناساندن شد نمونه گازسوز اشکودا اسکالا با مقیاس استاندارد یکسان نیست؛ چرا که باتوجه به قرار داشتن کپسول های گاز در کف قوطی کود فضای بار این خودرو به ۳۳۹ لیتر کاهش نمودار کرده؛ درحالی که نسخه ی عادی دارای صندوق. بار ۴۶۷ لیتری است عدد ۳۳۹ لیتری همچنان بد نیست؛ به طوری که اشکودا ادعا می کند این خودرو بزرگ ترین صندوق تعاقب را درون بین خودروهای. 



گازسوز کلاس خود G-دارد اشکودا استاندارد اسکالا G TEC را در دو. تیپ به سودا خواهد رساند از امکانات میزان این خودرو می توان به ترمزها دیسکی جلو و عقب، چراغ های LED، رادار بین خطوط و جهیز.  ترمز اضطراری خودکار رمز کرد خودروی گازسوز متاخر اشکودا از اواخر سال ۲۰۱۹.متوجه بازار:اروپا خواهد شد بیشتر بخوانید اوپل کورسا معیار ۲۰۲۰ رونمایی شدمینی جان کوپر معیار ۲۰۲۰ با شعار رکوردشکنی در نوربرگ رینگ تولید می شودمشخصات باتری فولکس واگن ID3 اعلام شدهاچبک کامل برقی سئات.Mii.R رونمایی شدفولکس واگن I D R رکورد سریع ترین خودرو
طی چند سال اخیر، افراد و موسسه های علمی ـ تحقیقاتی فعالیت های یدکی بخاطر بررسی تأثیر طبیعت گردی بر سلامتی مردم انجام داده اند. طبق نتایج به مشت آمده، بوسیله نظر می رسد گردش در طبیعت، هم برای سلامت جسمی و هم برای مصونیت روان مفید است. آخرین تحقیقات درون این باره را محققان دانشگاه اگزتر انگلیس انجام داده اند. این محققان سرود داشته اند بوسیله این موضوع پی ببرند که در هفته چند ساعت باید طبیعت گردی کنیم. موافق نتیجهٔ نتیجه شده بوسیله نظر می رسد این مدت زمان دست کمینه ۱۲۰ دقیقه است. طبیعتا سپری کردن زمانِ بیشتر نتایج سودمندتری به دنبال خواهد داشت. در ادامهٔ این مقاله، جزئیات بیشتری دربارهٔ نتایج این تحقیقات در اختیارتان استراحت خواهیم قسط.

حتما بخوانید:چگونه آرامش فکری پیدا کنیم؛ ۹ راهکار که اضطراب را از شما دور می کندهنردرمانی چیست و چه فوایدی برای اشتی روان دارد؟مدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری بر سلامت بدنه و روح شما دارد؟ چه مدت زمانی طبیعت گردی کنیم تا تندرست بمانیم؟

محققان این دانشگاه گروهی ۲۰هزارنفره از مردم انگلیس را بخاطر تحقیقات شان انتخاب کردند. آنها تأثیر مدت زمان طبیعت گردی مردم پهلو اشتی جسمی و روحی ـ روانی شان را وارسی کردند؛ فارغ از اینکه آنها درون دشت ها و جنگل ها خلقت گردی می کردند یا داخل فضای سبزهای شهری. در نتیجهٔ تحقیقات، داخل مدل سلامتی کسانی که درون طول هفته ۱۱۹ دقیقه خواه کم طبیعت گردی کرده بودند، تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده نشد. درون مقابل، کسانی که این مدت زمان بخاطر شان مشت کم ۱۲۰ دقیقه بود، سالم تر از دیگران بودند.



داخل این پژوهش، مدت زمان طولانی مرطوب از ۱۲۰ دقیقه حزن بخاطر سلامتی پرمنفعت بوده است. مثلا کسانی هم که ۵ ساعت خواه بیشتر تو هفته سرشت گردی کرده بودند، ازلحاظ سلامتی داخل سطح بسیار خوبی بودند. نباید این مدت زمان ۱۲۰ دقیقه ای را با زمان ایدئال لازم برای نهاد دایره وار اشتباه گرفت. این مدت زمان، بنا به گفتهٔ محققان انگلیسی، حداقل زمانی است که باید در نهاد سپری کنیم تا سالم بمانیم. این ۱۲۰ دقیقه را چگونه بگذرانیم؟

یکی از نکات جالب توجه دربارهٔ جستار این بود که برای یکروز مندی از اثرات سرشت گردی، پیوسته بودن مدت زمان ۱۲۰ دقیقه ای لازم حلق. تو واقع، اگر این ۱۲۰ دقیقه در چند بازهٔ زمانی کوتاه مرطوب و جدا از یکدیگر غم سپری شده بود، باز تیمار تأثیر آن پهلو سلامت شخص آشکار می شد.

در قسمتی از این تحقیق می خوانیم: «به گمان ما، بازهٔ زمانی ۱۲۰ دقیقه ای حداقل زمانی است که باید در طبیعت سپری کرد تا از ثمرات آن برای صلح و صفا نصیب مند شد. کمتر از این میزان برای گشایش وضعیت صلح و صفا کافی نیست، ولی بیشتر شدن این مدت زمان تأثیر را پررنگ تر می نرم.».

فواید سلامتی زای دو ساعت طبیعت گردی درون هفته را می نبوغ با کارهایی مشابه انجام فعالیت جسمانی کافی در کشش هفته مقایسه کرد. البته منظور این محو که بوسیله جایورزش کردن، دو زمانه فقط روی نیمکت پارک بنشینیم! بلکه هرکدام از این فعالیت ها مزایای مربوط به خود را دارند.

محققان بوسیله این مولود رسیده اند که صِرفِ سپری کردن زمان در خلقت برای سلامتی مفید است؛ به این معنا که داخل خلال طبیعت گردی لزوما بوسیله اجرا فعالیت های ورزشی نیازی نخواهیم داشت. باوجود این، تلفیق این دو فرمان با اندوه می تواند انتخابی هوشمندانه باشد. مزایای خلقت گردی برای سلامتی



سال گذشته، فراتحلیلی (فراتحلیل، به انگلیسی meta-analysis، بوسیله معنای شکستن یک تفحص به زیرمجموعه های کوچک نم و تجسس جداگانهٔ این زیرمجموعه ها است) در این باره رخ گرفت. طبق نتایج این فراتحلیل فاحش شد که طبیعت گردی چنین مزایایی برای صلح و صفا بوسیله همراه دارد: کاهش نشت هورمون استرس (کورتیزول)، ضربان قلب آهسته تر، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، کاهش ضیق خون، کلسترول کمتر، کاهش کار بزرگ ابتلا به دیابت نوع ۲، کاهش احتمال مرگ (فارغ از اینکه علت آن چه بلای ناگهانی ای باشد) و در نهایت کاهش ریسک مرگ بوسیله واسطهٔ نارسایی قلبی.

قدری از نتایج این فراتحلیل با انتقاداتی همراه شد، بجای ملاحظاتی دربارهٔ کیفیت و اعتبار آنها وجود داشت. باوجود این، نتایج معتبرش طیف وسیع ای از کشورهای مختلف و کسانی را در به خشکی امدن می گرفت که گاه به گاه در معرض طبیعت قرار می گرفتند. این نتایج مدال می داد که مناسبت ای میان بهبود شرایط سلامتی و طبیعت گردی حیات دارد. فرضیه های مطرح شده دربارهٔ علت تأثیر فطرت گردی بر سلامتی

محققان انگلیسی دو فرضیه دربارۀ برهان تأثیر طبیعت گردی پهلو گشایش وضعیت صلح و صفا مطرح کرده اند. فرضیهٔ اول که آن را «دوستان قدیمی» نامیده اند، بوسیله عوامل بیماری زا خواه پاتوژن ها مربوط می شود. بوسیله باور محققان، صبر اخذ بیشتر انسان در معرض پاتوژن هایی که در فطرت وجود دارند، باعث استقامت سیستم ایمنی می شود. این فرضیه نسب در این مسئله دارد که استفادهٔ بسیار ازاندازه از مواد ضدباکتری مانند صابون، و کاهش تماس با پاتوژن ها طی دهه های اخیر مشکلاتی برای سلامتی انسان به وجود آورده است.

فرضیهٔ دیگر این است که ملکول های ساطع شده از سوی درختان (فیتونسیدها) علاوه بر دارا بودن ویژگی های ضدباکتری، باعث فعالیت بیشتر سلول های جهیز کنف بدن می شوند. سخن پایانی



نتایج تحقیقات و مطالعات علمی روزبه روز دلایل اجتماعی مضر برای سلامتی را برای مان بی پرده پر حرارت می یواش. از سوی دیگر، تحقیقاتی مانند آنچه در این مقاله توضیح داده شد، در انگیزه پیشگیری و تغییر رسوم رفتاری می تواند سبب بیشتری به ما بدهد. یکی از سنت رفتاری ای که باید سعی کنیم درون زندگی روزمرهٔ خود جایی برای آن باز کنیم، سپری کردن زمان تو طبیعت است؛ حتی اگر صنع برای مان محدود به پارک محل زندگی مان باشد. همان طور که تو نتایج تحقیقات مشاهده شد، زمان حداقلی ای پیشنهاد شده است که در طول هفته باید به این کار اختصاص بدهیم. اگر هم دم بیشتری بخاطر طبیعت گردی داشته باشیم، بهتر خواهد بود و می توانیم از مزایای آن برای صلح و صفا مان روزی مند شویم. شما معمولا چقدر از وقت آزاد خود را بوسیله طبیعت گردی اختصاص می دهید؟ آیا تجربه ای دربارهٔ تأثیر فطرت دایره وار به خشکی امدن روحیه و سلامتی تان دارید؟ نظرات خود را با ما و خوانندگان این مطلب به پول اعانه بگذارید. در ادامه بخوانید: ۶ تکنیک رسیدن به آرامش که به غلط فکر می کنید فایده دارد