آلبالو

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از وب ام دی مقاله ای که تو ژورنال JAMA Neurology منتشر شده است اسکن های مغزی یک تکنسین رادیولوژی ایتالیایی مبتلا به کار در بخشکووید-۱۹ را که خودش دستخوش علائم بلای ناگهانی شده بود، توصیف می نرم.

 این زن برای یک روز دچار سرفه خفیف خشک شد و پس ازآن حس بویایی و چشایی اش را از دست داد.

وارسی بینی و تصویربرداری از قفسه سینه او هیچ نشانه ای از بیماری را نشان نمی داد و او دچار تب اندوه نبود.

اما اسکن های مغزی تشویش در «پیاز بویایی» قدری از عدد را که در امتیاز بوها دخیل است، نشان داد. سپس آزمایش ویروس کرونا درون این زن اجرا شد که حاصل آن مثبت بود.

پزشکان سایر علل از دست رفتن بویایی از عموم سایر عفونت های ویروسی در این ناخوش را رگه کردند.

با توجه بوسیله این یافته ها درون این بیمار، این پژوهشگران این نظری را مطرح می کنند که ویروس متاخر کرونا (سارس-کوو-۲) ممکن است از طریق عصب ذائقه به مغز تهاجم کند و باعث مختل شدن دریافتن بویایی شود.

اسکن های مغزی در این زن درون یک ردیابی در ۲۸ روز بعد نشاندهنده برطرف شدن التهاب بود و عیال نیز حس بویایی اش را مکرر به دست آورده بود.

البته این پزشکان در دو ناتندرست دیگر کووید-۱۹ که حس بویایی شان را از مشت داده بودند، تو اسکن های مغزی در روزهای ۱۲ و ۲۵ پس از شروع علائم ناهنجاری مغزی پیدا نکردند.

این پزشکان حاصل گیری می کنند که تغییرات مغزی درون تصویربرداری ممکن است همیشه در بیماران کووید-۱۹ بروز نکند یا محدود بوسیله مراحل بسیار اولیه عفونت باشد.

کارشناسان می گویند معاینه های پیشین نشان داده اند که ویروس جدید کرونا ممکن است با علائم عصبی و روانی بروز کند، اما هنوز معلوم نیست که این علائم تا چه کمیت ناشی از عفونت ویروسی خود مغز است یا اثرات ثانوی پاسخ زنهار بوسیله ویروس که امکان پذیر است بوسیله بی تابی مغزی هم بینجامد.
  • ۹۹/۰۳/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی