آلبالو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرنیوز، روزهای گرم تابستان که از گونه می رسد، رهن و اجاره خانه همچنین با افزایش نجومی رو به رو می شود، همین همچنین باعث مشکلاتی برای بسیاری از مستاجران می شود.

داخل بر سایر مشکلات سرسام آور، ساختمان به یکی از بزرگ ترین دغدغه های مستاجران تبدیل شده، امسال نیز بدبختانه وضعیت کرایه بها بی نهایت سر بوسیله فلک کشیده شده است.

با وضعیت اقتصادی موجود، قشر فرسوده جامعه برای پیدا کردن منزل مناسب که با دخل و خرجشان متناسب باشد، خویشتن را به آب و آتش می زنند و البته کمتر به حاصل می رسند.

اگر با در نظر گرفتن تمام مسائل پیش رو، عزب به فکر خودمان نباشیم می توانیم لبخند رضایت و تمایل را بر لبان همنوعان خود ببینیم.

این روزها مالکان زیادی را می بینیم که بهای رهن و اجاره خانه خویشتن را به صورت غیرمنطقی افزودن داده اند، با صاحب بناء هایی مواجه شدیم که به مثلا بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به رهن منزل خود اضافه کردند اما نمی خواهیم از یاد ببریم که در این طور روزهایی صاحب خانه هایی هم هستند که هوای مستاجران خویشتن را دارند و سر منافع دنیوی اوقات یکدیگر را تلخ نمی کنند.

متاسفانه تعداد صاحب خانه های خوبی که دل اجاره نشینان را نمی شکنند اندک است، خیلی هم کم است. ولی تا دلتان بخواهد از پشت این طور مالکانی در جامعه حیات دارند.

برای تعیین نمونه اجاره بهای مسکن، قانون خاصی سیاق نشده و یا اگر غصه شده تا اجرا هنوز فاصله ها دارد و تنها ارامش است که تعیین می کند موجر در پیمان نامه جدید چقدر هوس کرده قیمت رهن و اجاره ساختمانی اش را ارتفاع ببرد.

در واقع انحصاری که مالک منزل مسکونی است می تواند با هر زیاده چرب یا شیرین که دلش می خواهد کشور خویشتن را کرایه دهد.

داخل شرایط فعلی بازار ساختمانی که قیمت ها نسبت به سال گذشته چند برابر افزایش یافته، مستاجر مجبور خواهد بود خواسته های موجر را برآورده کند تا احیانا آواره محله و خیابان نشود.

این شرایط، روزهای سختی را پیش روی مستاجران فراغت داده است، جز اینکه صاحب مسکن ها رحمی به حال مستاجران کنند و دربست ارزش را افزایش ندهند و یا کمتر و حساب دان پر حرارت بوسیله مسکوک رهن و دربست افزایش کنند.

بد نیست درون این وضعیت اقتصادی که اکثر انسان را کلافه کرده است موجران با انصاف گوشه چشمی تیمار به مستاجران داشته باشند؛ همان انصافی که برخی مالکان به مستاجران دارند و هر ساله زحمت ابزار کشی را به آن ها نمی دهند، الگویی که اگر رواج جلوه گر کند می تواند خیلی از قوم ها را صاحب، ساختمانی کند؛ ان شاالله. آمار اجاره نشین ها درون کلانشهرها | کدام گروه ها دچار مشکل اکید بناء خواهند شد؟
  • ۹۹/۰۳/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی