آلبالو

گوگل امروز رویداد مهمی تحت عنوان Seach On با محوریت موتور جستجوی خویشتن برگزار کرد که در اندکی از آن گواه اشاره به مجموعه ی جدیدی از بهبودهایی بودیم که قرار است در سواری جستجوی گوگل اعمال شوند. گوگل می گوید تغییراتی که بوسیله تازگی شناساندن شده اند در هفته ها و ماه های آینده بوسیله Google Search طرز معین می کنند. گوگل با شناساندن توان های متاخر درون تکاپو است با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی (AI) و فراگیری ماشین (Machine Learning) نتایج جستجوی بهتری به کاربران ارائه دهد.

بنیادی ترین تغییر، ابزار بررسی املا است. گوگل می گوید این ابزار متاخر می تواند حتی جملاتی را که املای بسیار ضعیفی دارند نمره دهد. پیاده شدن بن گفته های پرابهاکار راگوان، مدیر واحد جست وجو در گوگل، ۱۵ درصد از سؤالاتی که به صورت روزمره در گوگل جست وجو می شوند سؤالاتی هستند که گوگل پیش تر هرگز آن ها را ندیده است؛ این یعنی گوگل باید هموار در تلاش بخاطر بهبود نتایج جست وجو تو پلتفرم خود باشد. راگوان می گوید بخشی از ۱۵ درصد یادشده، سؤالاتی هستند که با املای لغزش نوشته می شوند. 



برابر گفته های کتی ادواردز، قائم مقام مدخل مهندسی گوگل، به طور میانگین یک مورد از هر ۱۰ ضربان جوی گوگل به صورت غلط تالیف می شوند. گوگل مدت ها است از قابلیت «?Did you mean» (آیا منظور شما ... بود؟» بخاطر مستحکم کردن املای غلط عموم ها استعمال می کند. تا پایان ماه سیال میلادی یعنی حدودا دو هفته ی دیگر، به روزرسانی متجاوز مهم و ابهت داخل قابلیت ?Did you mean گوگل اعمال خواهد شد.

گوگل می گوید نسخه ی بهبودیافته ی ?Did you mean از الگوریتم جدیدی که برپایه ی شبکه ی تندخو متشکل از ۶۸۰ میلیون پارامتر توسعه داده شده است بخاطر معاینه املاء جملات بهره می گیرد. قائم مقام حصه مهندسی درون گوگل می گوید موتور نبض وجو در اندک از سه گانه میلی ثانیه پس از فشرده شدن تکمه ی جست وجو توسط کاربر، الگوریتم مورد بحث را به طرز می اندازد. گوگل می گوید قابلیت ?Did you mean به لطف شبکه ی عصبی جدید می تواند بهتر از قبل جملات خبط را ویرایش بطی ء و درنهایت نتایج نکته سنج تری بوسیله کاربر ارائه دهد. یک تک از هر ۱۰ جستجوی گوگل با املای سهو نوشته می شود

موتور جستجوی گوگل راحتی است میزبان تحول دیگری بی قراری بشود. پهلو اساس گفته ی شرکت تبعه مانتین ویو، موتور جستجوی گوگل از این پس می تواند به جای بی مو صفحات وب، صرفا متن های مستقل صفحات وب را فهرست کند.

بخاطر مثال، چنانچه کاربران عبارت «چگونه می توانم بفهمم که دریچه های خانه ام تیغ دار کردن ی ضد اشعه ی ماوراء بنفش دارند؟.» الگوریتم جدید می تواند یک پاراگرافِ به خصوص را تو انجمن های آنلاین روبرو کند و به ارائه بگذارد. به خشکی امدن اساس گفته های ادواردز، هنگامی که الگوریتم جدید تو ماه آینده ی میلادی آغازبه کار کند، می تواند هفت درصد بهتر از قبل به سؤالاتی که در همه ی اصطلاح ها پرسیده می شوند پاسخ دهد. 



گوگل نیز می گوید در تلاش است با استفاده از درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی، جستجوهای گسترده تر را بوسیله چند زیرمجموعه شاخه یواش تا درنهایت نتایج نکته سنج تری روی ورق به ارائه دربیایند (بخاطر مثال کمک برای هویدا کردن ادوات ورزشی بخاطر آپارتمان های کوچک درون برابر ارائه ی اطلاعات عمومی درباره ی اسباب ورزشی.)



در نهایت گوگل ترانه دارد از سیستم بینایی رایانه ای (Computer Vision) و امتیاز گویش (Speech Recognition) بخاطر تقسیم خودکار ویدئوها به چند بسرنوشت شوم دچار کردن و برچسب گذاری هر بخش استفاده کند. این افزار جدید استراحت است نسخه ی خودکار ابزاری باشد که یوتیوب از مدتی پیش ارائه می دهد. اسباب تک مناظره یوتیوب ویدئوها را بوسیله پاره های مختلف تقسیم می کند تا کاربر به سادگی بوسیله هر بخش دسترسی داشته باشد، بااین حال وسایل یادشده تنها روی ویدئوهایی اعمال می شود که صاحب کانال در بخش توضیحات آن ها زمان نکته سنج آغاز و فرجام هر مدخل را مشخص کند.

بدین نظام ابزار جدیدی که از شایعه رایانه ای و امتیاز نطق استفاده می بطی ء می تواند ویدئوهای مختلف نظیر ویدئوهای آشپزی و ویدئوهای ورزشی را بخش بندی کند. پس از مدخل بندی ویدئوها، هر بخش به عارض جداگانه قابلیت نمایش در نتایج خیز وجو دارد. گوگل قبلا رفتار مشابهی برای پادکست انجام داده است، بدین صورت که اپیزودهای خاصی از پادکست ها را درون جزء جست وجو به ارائه درمی آورد. درکنار این ها، گوگل داخل قضیه برگزاری عادات Search On اطلاع دادن کرد امکان خیز وجو برای موسیقی با استفاده از زمزمه یا آهنگ خواندن را فراهم می کند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی تغییرات موتور ضربان و رود گوگل دارید؟بیشتر بخوانید:آیفون 12؛ نیکوترین گزینه برای پشتیبانی از اینترنت 5Gاندروید استودیو 4.1 با توان های جدید منتشر شدگوگل میزبان نبوغ تفحص برای آهنگ از قانون زمزمه یا آواز خواندن شدآمار دانلود اپلیکیشن تو گوگل پلی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۲۸ میلیارد مغز رسیدوردپرس امکان تبدیل خودکار متن سایت به لفافه توییت را مجهز می بطی ء
  • ۹۹/۰۷/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی