آلبالو

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، احمد مسجد جامعی صبح امروز درون کنفرانس هماهنگی برگزاری هفته تهران تو شورای شهر تهران با اظهار این که چند سال است که ۱۴ مهر ماه بوسیله عنوان روز تهران گزینش می شود و در این روز مراسم های مختلفی برای شناسایی تهران برگزار می شود، گفت: امسال اعلام کردیم که با توجه بوسیله آغاز صد متاخر مساله  مکتب تهران را درون دستور کار قرار خواهیم داد، چرا که ما دبستان قزوین، تبریز، اصفهان و غیره را داریم اما درون مورد تهران و دبستان آن کار خاصی عمل نشده است.

عضو جماعت فرهنگی و اجتماعی شورای بخانه برگشتن تهران با اقرار این که تهران دارای حجم های یدکی است که می توان آن را مورد توجه قرار داد، اشعار کرد: علاوه بر این که تهران در حوزه های معماری، فرهنگی، اجتماعی و غیره دارای ابعاد مختلف است حریم تهران نیز بسیار مورد اهمیت است، بوسیله نحو ای که بارها اطلاع دادن کردم که توجه بوسیله هویت روستایی تهران، حجم جدیدی است که کم به آن توجه شده است هرچند که ممکن است برخی ها بگویند جمعیت روستاها در حریم کمینه شده است، اما می توانیم موضوع بناء – مزرعه را ایجاد کرده و تک توجه قرار دهیم.

مسجدجامعی با بیان این که امسال نوبت مطرح شدن مکتب تهران است، ادامه عدل: نکته شایان توجه این است که داخل خلال چند هفته ای که مساله ی پرداختن به مدرسه تهران را اخبار کردیم مراکز پژوهشی زیادی طرح های خود را بوسیله بنده خواه شهردار تهران عرضه کردند، ولی باید بحث کنیم که وارد کدام شاخه های دبستان تهران شده و چگونه به این مسائل بپردازیم.

وی با بیان این که سال گذشته با باز کردن ملکی خیابان ولیعصر از پروژه «خیابان طولانی» رونمایی کردیم و سلسله نشست های مرحمت نیز برگزار شد، گفت: اما امسال رویکردمان این است که همدستی آدم را بالا گرفتار و فضاها را عمومی برنده کنیم بوسیله عنوان مثال ۳۷۵ محله داریم و درون هر محله می توان درختی را شناسنامه دار کرد. مثلا تو منطقه یک درخت آدامسی معروف است یا داخل بیمارستان مسیح دانشوری یک درخت عجیب بوسیله صیت گردوی آمریکایی وجود دارد که به شدت هم تک توجه راحتی خمود است و می توانیم این عجایب تهران را به همگی انسان بشناسانیم.

بدنه حلقه فرهنگی و اجتماعی شورای ایالت تهران با بیان این که امسال به طور ویژه باید به محلات باستانی واقع تو شمیرانات و ری توجه کرد، اظهار کرد: برده پیشنهاد دادم که بناء «شهریار انصاف» که سینمای ایران را با کاوش های خود احیاء کرده خریداری کنیم،  اگر این خانه خریداری شود ائتلاف مهمی تو حفظ کردن کتاب سینمای ایران رخ می دهد.

مسجدجامعی با بیان این که مباحث مربوط به مکتب تهران یک بحث نظری است که ما باید آن را به یک کار اجرایی تبدیل کنیم، تصریح کرد: البته باید دقت داشته باشیم که تهران محل زندگی بسیاری از ایرانیان از قم و اقوام مختلف است و نباید به روش ای فعالیت کنیم که موجب تهران زدگی شویم.

وی با اقرار این که شعار دبستان تهران – مکتب ایرانیان را انتخاب کرده ایم، گفت: البته بیشتر پیشنهاددهندگان مباحث نظریه را مطرح کردند که باید بتوانیم این نظرات را بوسیله فقره اجرایی تغییر کنیم.

تن کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تو واکنش بوسیله فداکار پیشنهادات مبنی به خشکی امدن این که قصه محلات تهران توسط افراد متمایز قرائت شود، گفت: تهران قصه گو ندارد تو حالی که می قابلیت از این حجم استفاده کرد و روایت های مختلف تهران را ثبت کرد و این درون حالی است که باید اسطوره تهران بوسیله مرحمت تدوین شود.

وی با اشعار این که دستور کار های هفته تهران از شمیران آغاز و بوسیله ری ختم خواهد شد، ادامه داد: امسال هفته تهران هم زمانی با اربعین حسینی است و این نکته نیز در تدوین برنامه های هفته تهران مورد توجه فراغت خواهد گرفت.

مسجدجامعی نیز در واکنش به پیشنهاد برگزاری عزب یک شب تاریخی تهران آن تیمار داخل ساختمان سیمین و اهمیت اظهار کرد: چرا فقط یک شب تاریخی تهران داشته باشیم آن هم درون خانه سیمین و جلال!؟ در حالی که می توان درون هفت شب هفته تهران روایت هفت پهنه تهران را با همدستی شورایاران داشته باشیم و مطمئن هستم که روایت شب شمیرانات یا ری خواه دروازه غار بسیار دوست داشتنی خواهد شد.

وی تو واکنش به احیاء مقدماتی های تهران گفت: پیشنهاد می شود که همگی اولین ها را داخل یک جای خاص ارائه ندهید بلکه می توان در یک جای فرامنطقه ای مثل خیابان ولیعصر که چند منطقه تهران را در پهلو می گیرد و نگرش مراجعه بسیاری از مردم است اکران شود و جای پرسیدن است که چرا وقتی صحبت از تهران و تاریخ آن می شود همه به یاد منطقه ۱۱ و ۱۲ می افتند در حالی که تهران جاذبه ها و تاریخ گسترده ای دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که لازم است با شریک شدن آموزش و پرورش اکسید تهران به صدا دربیاید، اظهار کرد: البته باید در زنگ تهران اختصاص پروگرام های اختصاص و متنوعی طراحی کنیم تا برای دانش آموزان جاذبه داشته باشد و آنها همچنین مشارکت کنند.

مسجدجامعی با اشاره به ضرورت توجه بوسیله غذاهای تهران در این اختصاص دستور کار گفت: همان طور که می دانید هفته تهران مقارن با اربعین حسینی است و به همین دلیل از آنجایی که از اراضی عباس آباد بزرگترین درفش عزای حسینی برافراشته شده، لازم است که یک کار ویژه برای اربعین تهران ادا دهد.

پیکر مجتمع فرهنگی و اجتماعی شورای بطرف خانه تهران در واکنش به احیاء نشان تهران، اظهار کرد: اهدای نشان تهران مصوبه شورای تهران دارد که مقدمات علمی آن فراهم نشده است هرچند که ما در این سال های اخیر به دو نفر نشان تهران اهدا کرده ایم و امسال به سومین نفر اهدا می شود، اما باید این اهدا در چارچوب مصوبات شورا باشد.
  • ۹۹/۰۶/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی