آلبالو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هر سال از اواسط بهار تا اواخر تابستان، استان فارس در داغ روزهای گرم می سوزد، اما داغ از دست دادن جوانان و نوجوانانی که با سهل انگاری تو آبگیرها، دریاچه های سدها، رودخانه ها و استخرهای کشت جان می سپارند و فریادهای بی دشت آنان مافوق آب شنیده نمی شود، جانسوزتر است. 

رودخانه کُر که از مناطق سیرت و باختر استان فارسسرچشمه می گیرد و تو مسیر پایین دست ده ها آبگیر، رودخانه و استخرهای فراوان کشاورزی را مملو آب می کند، منطقه گردشگری تنگ براق شهرستان اقلید، دریاچه سد درودزن در شهرستان مرودشت و آبراهه های منشعب از آن، رودخانه فهلیان داخل شهرستان ممسنی، برم های مملو آب منطقه ژنرال زنیان شیراز، رودخانه شش پیر و سایر آبگیرها و رودهای شهرستان سپیدان از عموم مکان هایی هستند که گزارش های مختلف از غوطه شدگی در آن داده شده است.

معمولا با مبدا فصل گرما شاهد شنا کردن فداکار از جوانان و نوجوانان در رودخانه ها، استخرها، کانال های آب و سدهای خاکی هستیم. زیادترین آمار غرق شدگی نیز درون ماه های تیر، مرداد و شهریور گزارش می شود. پزشکی قانونی استان هم بیشترین غرق شدگی را داخل قسمت قسمت کردن سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و زیادترین فوتی را در رودخانه ها اعلام کرده است.

ایمنی پایین رودخانه ها، وجود سنگ و اشیای زیرفون و برنده درون مسیر رودخانه و برملا نبودن گودی و ژرفای  بستر رودخانه ها و مهم مرطوب از همه ناآشنایی با فنون شنا از جمله مواردی است که باعث می شود بدنه سپردن به آب رودخانه ها یکسان با اجل باشد.

بر اساس گزارش های اداره پزشکی عرفی کشور، ۹۸ نفر در استان فارس  طی سال ۱۳۹۸ بر اثر غرق شدگی جان خود را از مشت دادند. این آمار نسبت به سال پیش از آن روند رو به رشدی را نشان می دهد.  کنار مبنا آمار مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، در سه ماهه اول سال ۹۹، ۳۹ نفر نیز پیاده شدن اثر غوطه شدگی جان خویشتن را از دست دادند. بیشترین موارد غوطه شدگی استان از شهرستان های اقلید، مرودشت، سپیدان، منطقه سرلشکر زنیان شیراز و ممسنی گزارش شده است.
  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی