آلبالو

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، در روزهایی که بوشهرازلحاظ ابتلا و فوتی ناشی از کرونا تو وضعیت قرمز و اعلام خطر راحتی داشته و دارد و مصرف از ماسک برای همه الزامی شده است تأمین ماسک به عنوان ابتدایی ترین و درعین حال رادیکال ترین وسیله پیشگیری از کرونا برای بسیاری از قشرهای کم درآمد دشوار شده و با تکثیر قیمت آن در این شرایط پر اب اقتصادی صلح و صفا آدم ترساندن می شود.

بازدیدهای میدانی از برخی از داروخانه ها و فروشگاه هایی که تو بوشهر بوسیله ارائه ماسک می پردازند حکایت از افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی مقدار ماسک سه لایه دارد طوری که بسته ۵۰ تایی آن در برخی داروخانه های بوشهر به یک میلیون و ۳۷۰ هزار ریال رسیده است. اخبار قیمت ماسک های سه لایه ماسک را از کجا و با چه زیاده چرب یا شیرین بخریم؟

با این افزایش قیمت ماسک اکنون هر نفر تو گرما و لطافت بالای هوای بوشهر که گاهی تا ۱۰۰ درصد هم می رسد با توجه بوسیله وصیت های پزشکی و تعویض ماسک بعد از هر وهله محلول غلیظ قندی دارویی کردن باید حداقل روزمره پنج ماسک مصرف کند که با این شرایط یک خانواده چهار نفره باید ماهانه سه گانه بسته ماسک ۵۰ عددی تهیه یواش که باقیمت کنونی تو بوشهر تدارک این وسیله پیشگیری برای آنها سه میلیون و ۵۰۰ هزارتا چهار میلیون ریال تمام می شود، این عزب هزینه ماسک این قوم است درحالی که دیگر وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده همچنین خرج های جانبی است که پس از مسری کرونا بر مردم تحمیل شده است. بیع ماسک والاتر از نرخ مصوب گران فروشی است

شهروندان بوشهری در حالی باید ماسک های گران قیمت بخرند که به گفته مدیرکل بازرسی پهلو محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت قیمت هر عدد ماسک باید بین ۱۳ هزارتا ۱۵ هزار ریال باشد.

اسماعیل مهدی پور، مدیرکل بازرسی بر محصولات بهداشتی دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان دراین رابطه گفت: حداکثر نرخ کاربرد کننده انواع ماسک سه لایه کارگاهی در مراکز نمایش تعیین شده ازجمله واحدهای صنفی زیرمجموعه اتحادیه های سوپرمارکت ها و مترو، معادل ۱۵ هزاره ریال و حداکثر ارج استعمال کننده ماسک سه لایه صنعتی ارائه شده در فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی ۱۳ هزاره ریال است.

هرگونه خرید به قیمت های والاتر سرکشی گران فروشی است و در عارض انعکاس شکایات در این زمینه به شماره تماس ۱۲۴ یا درج در سامانه ۱۲۴ مراتب پیگیری خواهد شد. ضرورت بازرسی کنار بازار ماسک

شهروند بوشهری گفت: حال که استفاده از ماسک برای حفظ صلح و صفا مردم الزامی است بر عملکرد داروخانه ها، فروشگاه های کالای پزشکی و دیگر ارائه کنندگان این رخت نظارت شود زیرا در روزهای اخیر نرخ ماسک افزایش سرگیجه آوری در بوشهر پیداکرده است.

مهدی رضازاده افزود: در روزهایی که با افزایش نجومی کرایه بناء حقوق و دستمزدهای دریافتی جوابگوی تهیه اقلام ضروری خانوار نیست معامله ماسک نفقه ای سربار است که متعدد از قوم ها در وضعیت کنونی ناگزیر به انصراف از ابتیاع آن هستند.

با این شرایط عاری تردید شیوع کرونا متجاوز از هر زمان دیگری گسترش پیدا می نرم و قوم ها با ابتلا بوسیله کرونا نفقه ای چند برابر خرید ماسک را صبور خواهند شد.

یک فروشنده کالای پزشکی گفت: این روزها مراکز بیع عمده ماسک قادر به تأمین احتیاج داروخانه ها و عرضه کنندگان کالاهای پزشکی نیستند و همین افت ماسک به افزودن قیمت بازار در بوشهر دامن خورده است.

علی اسدپور افزود: هم زمانی تکثیر کاربرد ماسک و نوسان شدید ارج ارز شاید از عمده دلایل افزایش بها آن داخل بوشهر باشد و مشخص حلق که آیا در موضوع ماسک نیز قرین سکه و ارز باید هواخواه دستگیری پادشاه دیگری باشیم یا اینکه کمبود تولید منجر به کاهش آن در راسته شده است. متد اندازی ۲ واحد صنعتی تولید ماسک درون بوشهر

مالک حسین حسینی، رئیس موسسه صنعت، معدن و بازرگانی استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش تولید اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی ازجمله ماسک و از سویی شرایط مطلوب تدارک آن در داخل برای مردم، مجوز صادرات این اقلام داخل ستاد تنظیم راسته کشور صادر شد.

با آغاز موج دوم شیوع بیماری کرونا و گسترش فرهنگ کاربرد از ماسک، ضرورت ارائه آن درون سطح راسته زیاد ازپیش معین شد و به دلیل اختلال تأمین پارچه واحدهای تولیدی مدل عرضه ماسک به بازار با سقوط علنی شد.



دراین ارتباط موقت وزارت صمت و سازمان حمایت نسبت به ردیابی موضوع رفتار و علاوه بر برطرف کردن دشوار تأمین پارچه موردنیاز، نسبت بوسیله استقرار بازرس مقیم در کارخانه های تولید پارچه و اخبار قیمت مصوب ماسک رفتار کردند.

قبل از انجام این اقدام ها، راه اندازی صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بوسیله محض اطلاع از کمبود و افزایش نرخ ماسک و توزیع نشدن توسط شریک های پخش، مراتب را برای ردیابی بوسیله دایره زنهار از استفاده کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد. با رسیدن ماسک های چینی قیمت آن متعادل می شود

یحیی رضایی، کمک خوردنی و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز گفت: کمبود ماسک داخل بازار عامل پا بر جا افزایش مقدار سر و سام آور این محصول است که دلیل عمده آن نیز افزایش استعمال ماسک درون چند مدت اخیر است.

تو این شرایط اگر ارزش مشخصی برای ماسک هویدا شود این محصول در بازار نایاب و باجان مردم ورزش می شود.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته حدود ۵ درصد نیاز استان در قالب بسته های پنج حرفی بوسیله قیمت ۸۵ هزاره ریال داخل سطح مراکز توزیع عرضه شد که به دلیل حجم کمینه ماسک های توزیع شده دگرگونی قابل قبولی در مقدار نمایش ماسک ایجاد نکرد.

با توجه به قول های مساعدی که داده شده امیدواریم در روزهای آینده با الحاق ماسک های وارداتی از چین قیمت ماسک در بازار متعادل و ارزش بسته های ۵۰ تایی به زیر یک میلیون ریال برسد.
  • ۹۹/۰۵/۰۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی