آلبالو

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا پلاس، تو حال حاضر بیشترین بدهی ساخت مسکن مربوط به سازندگان حرفه ای است که در قریه تهران با استفاده از تکنولوژی جدید و کاهش استعمال انرژی، اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند. سقف این تسهیلات بخاطر هر واحد، ۲۵۰ میلیون تومان و نرخ منفعت سالانه آن ۱۸ درصد است.

این میزان تسهیلات در حالی عرضه می شود که پیاده شدن اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت نهاده های ساختمانی مسکونی دهات تهران این شاخص در زمستان ۱۳۹۸ نسبت به پاییز، ۸.۴ درصد افزایش یافته است. متمایز نرخ گروه «آهن آلات، میلگرد، پروفیل تو و دریچه و نرده» با ۳۴.۷ درصد اضافه نسبت به پاییز بیشترین تأثیر در نمو شاخص قیمت نهاده های ساختمانی را داشته است. بعد از آن نیز گروه لوح با ۷.۶ و گروه تأسیسات مکانیکی و انواع مانع حرارتی با ۱۳.۶ درصد اضافه قیمت نسبت به برگ ریزان ۱۳۹۸ بیشترین تأثیر را در مقدار نهاده های خانه داشته اند.

شاخص مقدار تو دو گروه «سیمان، شن و ماسه» و «شیشه» در زمستان ۱۳۹۸ نسبت بوسیله برگ ریزان بدون تحول بوده است. با این حال ارج اقلام این دو گروه نسبت به زمستان ۱۳۹۷ به ترتیب ۳۳.۶ و ۱۱.۳ درصد اضافه یافته است. زیادترین تغییر در نرخ نهاده های ساختمانی درون زمستان ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته، مربوط بوسیله گروه «بلوک سفال و آجر» با ۴۱.۵ درصد افزودن و قسمت قسمت کردن «آهن آلات، میلگرد، پروفیل داخل و دریچه و نرده» با ۳۹.۴ درصد تکثیر بوده است. عقب نشینی سازندگان از بازار ساختمانی

همزمان با این تغییرات قیمتی در نهاده های ساختمانی، شاهد تعاقب نشینی سازندگان داخل بازار مسکن و ساختمان هستیم. تو نخستین ماه سال جاری، ۲۴۶۸ مجوز ساخت در شهر تهران صادر شده که با کاهش ۵۴ درصدی نسبت به اسفند ۱۳۹۸ مواجه بوده است.

افزایش بها نهاده های ساختمان و کاهش مجوزهای ساخت که به معنای کاهش نمایش ساختمان نوساز در ماه های آتی است، در حالی بازار مسکن را دون تأثیر خود قرار داده که در فروردین ماه، ۴۱.۵ درصد از ساختمانی های معامله شده درون سطح قریه تهران، واحدهای ناچیز از پنج سال پیدایش بودند.

در واقع زیاد از ۴۰ درصد تقاضای سودا ساختمانی در ولایت تهران معطوف به خانه های نوساز است و باید نظر با افزایش قیمت نهاده های ساختمانی از یک شعاع و از سوی دیگر، کاهش صدور مجوز پیدایش که به معنای کاهش عرضه مسکن نوساز در ماه های آتی خواهد بود، وضعیت رکودی بازار مسکن پایتخت را به کدام سو خواهد سرما. وام مسکن؛ تأمین مالی سازندگان خواه تکثیر غلبه خریداران؟

وزارت روش و شهرسازی برای محلول این موضوع به دنبال افزودن تسهیلات پیدایش مسکن است. محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر گونه و شهرسازی پیش از این درباره تمرکز کنار افزودن بدهی ساخت بناء برای افزایش تولید، شناسایی داده بود. وی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: بانک ها می توانند تا ۸۰ درصد سکه تاسیس یک واحد مسکونی تسهیلات عرضه دهند و منعی تو این مبنا وجود ندارد. مشکل این تسهیلات مبلغ بازپرداخت اقساط است. درون حال کار روی این سیلان هستیم و باید ببینیم بخاطر مبلغ اقساط چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش می نبوغ ارتکاب عدل.

ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران همچنین دو راهکار خروج راسته مسکن از ایستایی را تأمین مالی سازندگان و اضافه قدرت خرید متقاضایان دانست و به ایرناپلاس گفت: این موارد به انزوا نمی توانند شرایط بازار مسکن را بهبود دهند چرا که با وجود گشادگی طرح های تسهیلاتی، همچنان گروهی هستند که استعداد بازپرداخت این وام ها را نخواهند داشت. بها خانه تا ۵۰ درصد برازنده کاهش است

وی داخل ادامه گفت: روش های مختلفی برای خروج بازار ساختمان از ایستایی حیات دارد که درون درجه اول باید بوسیله کاهش هزینه ها رمز کرد. حذف مقدار زمین تا حد سزاوار سرزنش توجهی قیمت کامل شده ساختمان را کاهش می دهد. داخل حال فراهم بیع یک واحد مسکونی با متراژ مفید ۷۰ متری در تهران بوسیله طور میانگین حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که با حذف قیمت زمین می قابلیت رقم را به شقه کاهش انصاف.

رئیس اتحادیه انبوه سازان استان تهران کنترل مقدار مصالح را عامل دیگر برون رفت میدان ساختمانی از ایستایی دانست و افزود: در کنار مدیریت مقدار مصالح ساختمانی، می توان بخشودگی ها و تشجیع هایی را درون دو پاره مالیات ها و نیز عوارض شهری برای سازندگان در دید گرفت تا بخشی از نفقه های پیدایش مسکن کاهش یابد و اقشار مختلف بتوانند دسترسی بوسیله خانه ارزان قیمت داشته باشند.

پیشقدم درباره تسهیلات معامله ساختمان گفت: تسهیلاتی که با منفعت کمتر و بازپرداخت پلکانی بخاطر خرید خانه خاص فاحش کند، می تواند به خانه دار شدن گروه های کم‎درآمد دستیار بطی ء. زورآزمایی قرضه خرید و قیمت مسکن در پایتخت

بررسی ایرناپلاس از انواع وام های خرید ساختمان علامت می دهد در حال فراهم بها بیشترین قرضه بیع مسکن تو دسترس، ۲۰۰ میلیون تومان است که به زوجینی که اوراق مسکن خریداری کرده اند، صیقل می شود. داخل وضعیت کنونی مبلغ این قرضه به طور میانگین حدود ۱۳ متر از یک واحد مسکونی درون شهر تهران را پوشش می دهد.

پیاده شدن اساس گزارش بانک مرکزی از تحولات راسته خانه ولایت تهران در فروردین ۱۳۹۹ میانگین نرخ یک متر مربع واحد مسکونی با افزایش ۳۸.۷ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته بوسیله ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزاره تومان رسا است. البته شرایط رکودی علت شده بها هر متر مربع واحد مسکونی تو فروردین امسال نسبت بوسیله اسفند ۱۳۹۸ کاهش ۲.۱ درصدی را تجربه کند.

منطقه ۵ با سهم ۱۵.۵ درصدی از طاس معاملات ساختمان بخانه برگشتن تهران در فروردین ماه، پرطرفدارترین منطقه تهران بخاطر فروش و فروش خانه است. میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و قدرت فروش بیشترین سقف وام بناء در این منطقه، بوسیله حدود ۱۱ متر می رسد.

این وام در منطقه یک شهرداری تهران که با میانگین ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع، رکورد گرانبها ترین بناء های پایتخت را دارد، نفقه حدود ۶ متر از یک واحد مسکونی را پوشش می دهد. با این حال، وام ۲۰۰ میلیون تومانی خرید ساختمان داخل منطقه ۱۸ تهران پیمانه حدود ۲۷ متر مربع از یک واحد مسکونی است. منطقه ۱۸ با میانگین قیمت هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای هر متر مربع واحد مسکونی، ارزان ترین مسکن های پایتخت را داخل خود جای داده است.
  • ۹۹/۰۲/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی