آلبالو

به گزارش وب سایت انجمن اروپا، موگرینی درون پاسخ به خبرنگاران گفت: خیال می کنم نشست امروز، طولانی ترین نشست شورای وزیران در ۵ سال اخیر باشد و تو این نشست کامل اعضای اتحادیه اروپا و شرکای بین المللی برای حفظ برجام تلاش خواهند کرد.

موگرینی تو امتداد افزود، ما از ایران می خواهیم مشابه روزهای قبل به اجرای طولانی تعهدات خود در سازش هسته ای بازگردد.

مسئول دادرسی خارجی اتحادیه اروپا همچنین امان عراق را از دیگر موضوعات نشست امروز بروکسل خواند و عنوان کرد، اقدامات مثبتی بویژه در حوزه ایمنی در کشور عراق صورت گرفته و نیازمند آن است تا جوامع بین المللی از دولت عراق کنف کنند.

اروپایی ها داخل هفته های اخیر به تعاقب کاهش تعهدات ایران در برجام و در بستگی با سازوکار مالی ویژه موسوم بوسیله اینستکس بیانیه ها و موضع گیری های مکرری داشته اند.

ایران اردیبهشت ماه گذشته و پس از یک سال صبر راهبردی سپس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ۱ ۵ با ایران و مسترد داشتن تمامی تحریم ها دشت تهران، اعلام کرد که قدری از تعهدات خود را موافق برجام کاهش می دهد. اضافه سطح غنی سازی و نمونه اورانیوم غنی شده برابر سد ۳۶ برجام از یکسره این موارد بود.

پس از آنکه ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصد ایران از مرز ۳۰۰ کیلوگرم گذر کرد، فدریکا موگرینی مسئول محاکمه خارجی انجمن اروپا و وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی قامت برجام، روز سه گانه شنبه یازدهم تیر ماه با صدور بیانیه مشترکی از ایران خواستند تا بوسیله سقف مشروع ذخایر اورانیوم غنی شده در چارچوب برجام بازگردد.

همچنین نمایندگان سه سرزمین اروپایی درباره کنفرانس فوق العاده شورای حکام که چهارشنبه هفته گذشته به درخواست آمریکا در وین برگزار شد، بیانیه ای صادر و عنوان کردند: ما از ایران می خواهیم اقدامات خویشتن را بوسیله عقب بازگردانده و از هر طرز اقدام قیام زای بیشتری که تام این توافق را تضعیف می کند، خودداری بطی ء.

سه سرزمین اروپایی پندار نشان کردند؛ ضروری است که ایران همچنان به دسترسی طولانی و به موقع آژانس بین المللی انرژی اتمی به مراکز هسته ای خود ادامه دهد.
  • ۹۸/۰۴/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی