آلبالو

بوسیله گزارش بی بی سی وارسی این پژوهشگران مدال داد که این آزمایش ادرار می تواند به همان وزن پاپ اسمیر در شناسایی ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) که یک عامل خطرساز اصلی برای سرطان دهانه رحم است، توفیق آمیز باشد.

گرچه هنوز بایدکارآزمایی بالینیبزرگ تری درباره این آزمایش بول عمل شود تا مداقه آن ثابت شود، اما این آزمایش ادرار که درون ساختمان غم قابل انجام است، می تواند شرایط را بخاطر نسوان تغییر دهد.

پژوهشگران دانشگاه منچستر که این بررسی را عمل داده اند، می گویند استفاده از این آزمایش ادرار می تواند بوسیله اضافه شمار زنانی که برای عطارد دهانه داد غربالگری می شوند، دستیار کند.

این آزمایش شاش همچنین می تواند درون کشورهای روبه توسعه که امکان انجام پاپ اسمیر وجود ندارد و سرطان دهانه رحم تا ۱۵ برابر شایع خیس است، نقشی سودمند داشته باشد.

روش غربالگری معمول درون این مورد انگلیس انجام آزمایش برای انواع «پرخطر» ویروس پاپیلوم انسانی و معاینه میکروسکوپی سلول های دهانه رخم در زنان مثبت ازلحاظ این ویروس ها است. حدود یک زوجه از هر ۲۰ زوجه مقدور است تغییرات غیرطبیعی علامت دهند که مقدور است پیش سرطانی باشد و در کود بعد بخاطر کولپوسکوپی ارجاع می شوند.

تو این آزمایش دهانه رحم با عدسی بزرگنمایی می شود و امکان دیدن نواحی غیرطبیعی و نمونه برداری و درمان حتی پیش از ایجاد سرطان بود دارد.

به گفته این پژوهشگران میزان های دهانه رحم، میزان های جمع آوری شده واژنی به مایه خود شخص و نمونه های شاش همگی در تشخیص انواع پرخطر ویروس پاپیلوم انسانی کارایی دارند.

سرطان دهانه انصاف داخل مین نسوان ۳۰ تا ۳۵ سال بیشترین شیوع را دارد. مرحله پیش سرطان زا از ۵ تا ۱۰ سال پیش از آن متناسب شناسایی است، ولی مشکل این است که تا یک سوم زنان برای ارتکاب آزمایش پاپ اسمیر مراجعه نمی کنند.
  • ۹۸/۰۳/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی